  • 1. Data: 2016-03-12 20:26:07
    Temat: NFC via smarkofon & IKO
    Od: Waldek <m...@n...dam>

    Witam

    Jako że ostatnio wpadła mi w oko informacja,
    iż do płatności NFC smarkofonem nie potrza on-line < 50zl
    ni dedykowanej karty SIM (w mBąku chyba dalej potrza orangutana)
    to postanowiłem dziś przetestować apke IKO

    No i cóż - działa ... jakby ciut dłużej trwa odczyt niż z plastiku
    - na wyświetlaczu smarkofona pojawia się kwota płatności.
    Zrobiłem kilka drobnych zakupów, nie miałem nic >50zl
    wiec nie musiałem się logować do apki - wszystko poszło of-line

    Zastanawia mnie jednak sytuacja, gdy będą zainstalowane np.2 apki
    bankowe ( IKO, BZWBK ?) obsługujące ten rodzaj płatności, jak zachowa
    się czytnik/telefon - zadziała czy zgłupieje, a jak zadziała to której
    karty pociągnie płatność ? - LOL

    Idea IMO słuszna, i chyba (dla purystów) bezpieczniejsza
    bo moduł NFC trzeba jednak właczyć a ekran musi być aktywny,
    wiec potencjalne skanowanie niewiele da hipotetycznemu napastnikowi ;)

    Pozdro

  • 2. Data: 2016-03-13 21:27:57
    Temat: Re: NFC via smarkofon & IKO
    Od: "Michal 'Amra' Macierzynski" <m...@g...com>

    W dniu sobota, 12 marca 2016 20:26:07 UTC+1 użytkownik Waldek napisał:
> [...]
    > bo moduł NFC trzeba jednak właczyć a ekran musi być aktywny,
    > wiec potencjalne skanowanie niewiele da hipotetycznemu napastnikowi ;)

    Ja na swoim telefonie mam 5 HCE (IKO, Peopay, BZWBK, Getin, eurobank) + 1 NFC
    mBankowe i dziala ;) Wybierasz sobie te wiodaca i ta jest podstaswiana do platnosci

  • 3. Data: 2016-03-13 22:51:28
    Od: gral <n...@e...pl>

    W dniu 12.03.2016 o 20:26, Waldek pisze:

> [...]
    > bankowe ( IKO, BZWBK ?) obsługujące ten rodzaj płatności, jak zachowa
    > się czytnik/telefon - zadziała czy zgłupieje, a jak zadziała to której

    Mam zainstalowane dwie apki do płatności NFC: Pekao i Eurobank. A działa
    to tak, że w ustawieniach telefonu ("Stuknij i zapłać") wybierasz, która
    z aplikacji ma być domyślną. I właśnie ona działa przy zbliżeniu
    telefonu do czytnika.

  • 4. Data: 2016-03-14 12:38:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Waldek" napisał w wiadomości grup
> [...]

    >bo moduł NFC trzeba jednak właczyć a ekran musi być aktywny,
    >wiec potencjalne skanowanie niewiele da hipotetycznemu napastnikowi

    Ale jak znam zycie - jak ktos zacznie uzywac, to nie bedzie mu sie
    chcialo NFC wylaczac :-)
    Wiec zabezpieczenie to tylko ekran.

    Ale ... czy nie ma ryzyka, ze ktos sie do telefonu wlamie, apke z
    ustawieniami ukradnie, i bedzie mial tych kart ile tylko chce ?

    J.

  • 5. Data: 2016-03-14 14:48:03
    Od: Waldek <m...@n...dam>

    W dniu 2016-03-14 o 12:38, J.F. pisze:

> [...]
    >
    > Ale ... czy nie ma ryzyka, ze ktos sie do telefonu wlamie, apke z
    > ustawieniami ukradnie, i bedzie mial tych kart ile tylko chce ?

    Dla mnie jest to droga "alternatywna" typu zapomniałem dziś portfela, no
    ... ale mam telefon :]
    - karta jednak mniejsza i lżejsza, i nawet jak wypadnie
    w sklepie z reki, to nie ma bólu ;)

    Jednak np. córka - prawie nie rozstaje się ze smarkofonem
    - zaś portfela zwyczajowo nie nosi :)

    Co do zabezpieczeń - nie mam tu wiedzy, zakładam że jakieś są !
    żeby nie było tak łatwo "ukraść apki z ustawieniami" ;)
    Nie wykluczone że jest jakoś powiązana ze sprzętem
    np. Nr IMEI i/lub szyfrowanie danych ....

    Ogólnie wiadomo, że nie ma zabezpieczeń 100% pewnych
    to kwestia nakładu sił i środków w stosunku do ew. korzyści

    Pozdro

  • 6. Data: 2016-03-14 15:42:23
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Waldek" nc6fe0$aef$...@n...news.atman.pl

    > w sklepie z reki, to nie ma bólu ;)

    To fakt -- jak Monster spadnie na nogę, to boli...
    Antidotum -- buty...

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_'

  • 7. Data: 2016-03-14 15:44:48
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 56e6a29b$0$22835$6...@n...neostrada.pl

    > Ale jak znam zycie - jak ktos zacznie uzywac, to nie bedzie mu sie chcialo NFC
    wylaczac :-)

    ---> jak znam życie <---

    Ja bym włączał z nudów, czekając na swoją kolej...
    [btw -- preferuję samochody, nie kolej...]
    A po zapłaceniu -- bym raczej wyłączał, choćby z powodów energetycznych.

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_'

  • 8. Data: 2016-03-15 02:20:29
    Od: Waldek <m...@n...dam>

    > "Waldek" nc6fe0$aef$...@n...news.atman.pl

    > To fakt -- jak Monster spadnie na nogę, to boli...
    > Antidotum -- buty...

    Taa... z noskami stalowymi :D

  • 9. Data: 2016-03-15 02:29:08
    Od: Waldek <m...@n...dam>

> [...]
    > [btw -- preferuję samochody, nie kolej...]
    > A po zapłaceniu -- bym raczej wyłączał, choćby z powodów energetycznych.

    Powód "energetyczny" jest tutaj raczej do pominięcia ;)

  • 10. Data: 2016-03-16 00:08:05
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Waldek" nc7o0s$8dn$...@n...news.atman.pl

    > Taa... z noskami stalowymi :D

    Mnie wystarczą skórzane. Gdy Monster wysunie się z ręki i spadnie
    na nogę chronioną butem skórzanym -- nie czuję bólu; jedynie ulgę,
    bo Monster sporo waży. :)

    https://youtu.be/VcsjIbbZcvQ?t=130

    Od paru miesięcy kupuję Umi Rome, ale czekam na nową transzę
    forsy na debetówkach... Może w kwietniu...

    -=-

    http://teksty.org/patriotyczne,biale-roze,tekst-pios
    enki

    Kładłam ci ja idącemu w bój,
    Białą różę na karabin twój,
    Nimeś odszedł, mój Jasieńku, stąd,
    Nimeś próg przestąpił, kwiat na ziemi zwiądł.

    Ciekawe, co to znaczy -- kłaść różę na karabin?
    Co znaczy białą -- wiadomo... I dlaczego kwiat zwiądł na ziemi?...

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_'