  • 1. Data: 2009-08-01 10:59:15
    Temat: NIEREGULARNE odkładanieNIEOBOWIĄZKOWE na emeryturę
    Od: k...@o...pl

    szukam jakiegoś ubezpieczenia na życie, które

    1) miałoby superniską, miesieczną składkę minimalną
    2) pozwalałoby robić dużo małych wpłat dodatkowych,
    też nie śrubując wysoko kwoty wpłaty dodatkowej

    AIG minimalna roczna (kretyństwo) tysiąc coś, od razu
    na starcie mam poczucie że to jacyś złodzieje, bo
    za samo "łaskawe" udostępnienie składek kwartalnych
    haracz 10%, a miesięczne w ogóle są niedostępne.

    ponadto, składka dodatkowa 2.500zł (zanim tyle
    uzbieram, rozpieprzę pieniądze)

    Allianz już lepiej 100zł miesiecznie "dla wychowujących
    dzieci" (nawet jeśli ich nie wychowują a nawet jeśli ich
    w ogóle nie mają, tak twierdzi i agentka i infolinia) plus
    dodatkowe ew. wpłaty minimum 500zł.

    Planuję na tę chwilę składkę miesięczną w Allianz 100zł
    i to bez indeksacji (za parę lat odpowiednik biletu do kina)

    plus kłamliwie zadeklarować np. sporty ekstremalne żeby
    ani złotowki nie odciągano na ochronę życia i cala stówka
    szła na inwestycje.

    plus robienie np. co tydzień 500zł wpłaty dodatkowej,
    z czasem robienie tych wpłat 500zł nawet 2-3x w miesiącu

    chodzi mi o to, że źródłem dochodów jest działalność gosp.
    dochody wysokie ale zmienne i nie chcę zadeklarować składki
    na którą mnie nie będzie stać i nie chce narażać sie np. na
    zerwanie umowy w razie przejściowych trudności finansowych.

    Czy znacie jakąś ofertę lepszą (pod względem tych kryteriów?)
    A może zamiast firm ubezpieczeniowych wpłacać do banku lub TFI?

  • 2. Data: 2009-08-01 11:12:55
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-08-01, k...@o...pl <k...@o...pl> wrote:

    [...]

    > Czy znacie jakąś ofertę lepszą (pod względem tych kryteriów?)
    > A może zamiast firm ubezpieczeniowych wpłacać do banku lub TFI?

    Ja bym jednak polecił jakiś supermarket TFI + ewentualnie obligacje
    10-letnie (skoro na emeryturę). Jest jakiś powód dla którego
    chcesz się pakować w polisę?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 3. Data: 2009-08-01 12:35:32
    Temat: Re: NIEREGULARNE odkĹ&#65533;adanieNIEOBOWIÄ&#65533;ZKOWE naemeryturÄ&#65533;
    Od: k...@o...pl

    > Ja bym jednak polecił jakiś supermarket TFI + ewentualnie obligacje
    > 10-letnie (skoro na emeryturę).

    > Jest jakiś powód dla którego chcesz się pakować w polisę?

    długoterminowe oszczędzanie (dlatego nie lokata, chcę
    sensownie wysokiego procentu) zależy mi na mozliwości
    zmiany na oszczędzanie ostrożne w kryzysie obligacja lub
    w hossie agresywnie rosnące akcje)

    no i musi być jakieś utrudnienie z wyciąganiem kasy żeby
    było możliwe w nagłej potrzebie ale nie kusiło i żeby to
    nie było tak banalne jak wypłata debetówką z ror-u

    zapewne powyższe wymagania spełnia i polisa i TFI

  • 4. Data: 2009-08-01 12:58:02
    Od: "Kenny" <kenny333[nasz przodek]o2.pl>

    Wojciech Bancer wrote:
> [...]
    |
    | Ja bym jednak polecił jakiś supermarket TFI + ewentualnie obligacje
    | 10-letnie (skoro na emeryturę). Jest jakiś powód dla którego

    no jednak moze byc kilka:
    - najwazniejszy to brak belki
    - gwarancja ze nie stracisz
    - czasem gwarancja zysku (ja mam)
    - wiekszy zysk niz obligacje lub TFI o bezpiecznym profilu
    - rozne opcje wyplaty kapitalu na zakonczenie
    - czasem mozliwosc doinwestowania na jeszcze korzystniejszych warunkach w
    przypadku naglego przyplywu wolnej gotowki (tez mam)

    --
    Wojtek
    Pozdrowienia

  • 5. Data: 2009-08-01 14:00:56
    Od: k...@o...pl

> [...]
    > - czasem mozliwosc doinwestowania na jeszcze korzystniejszych warunkach w
    > przypadku naglego przyplywu wolnej gotowki (tez mam)

    kwestie spadkowo-uposażeniowe

  • 6. Data: 2009-08-01 14:16:36
    Od: k...@o...pl

    a gdyby trzymać się polis ubezpieczeniowych?

    polisa ze składką regularną mniej niż 100zł/m-c (50?)
    oraz dozwolonymi wpłatami dodatkowymi 500zł lub mniej

    gdzie taką znaleźć?

  • 7. Data: 2009-08-01 14:25:54
    Od: Darek <n...@p...maila.pl>

    > A może zamiast firm ubezpieczeniowych wpłacać do banku lub TFI?

    IKE

    Darek

  • 8. Data: 2009-08-01 14:48:20
    Od: "u" <...@w...yz>

    Użytkownik <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    > gdzie taką znaleźć?

    PZU ?

  • 9. Data: 2009-08-01 14:53:51
    Od: k...@o...pl

    > PZU ?

    albo rozmawiałem z niedouczonym agentem albo z
    takim który "wycenił" mnie na zdolnego do płacenia
    wyższej składki, bo zostałem zapewniony że tak mało
    się nie da i że to się w subiektywnej ocenie agenta
    zupełnie nie opłaca.

    Jak się nazywa polisa kapitałowa PZU ze składką
    miesieczną niższą niż 100zł?

  • 10. Data: 2009-08-01 14:54:48
    Od: k...@o...pl

    Ile wynosi limit roczny w IKE?