  • 11. Data: 2009-08-01 15:13:31
    Temat: Re: NIEREGULARNE odkładanieNIEOBOWIĄZKOWE na emeryturę
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    <k...@o...pl> news:0560.00000a21.4a745738@newsgate.onet.pl

    > Ile wynosi limit roczny w IKE?

    W tym roku, jeżeli pamięć mnie nie myli to 9,6 tauzenów :)

  • 12. Data: 2009-08-01 15:23:42
    Od: "u" <...@w...yz>

    http://www.wskazniki.pl/?doc_id=189689

  • 13. Data: 2009-08-01 15:27:27
    Od: k...@o...pl

    > <k...@o...pl> news:0560.00000a21.4a745738@newsgate.onet.pl

    > W tym roku, jeżeli pamięć mnie nie myli to 9,6 tauzenów :)

    i one są nieregularne i nieobowiązkowe?

    Bo ja planuje obowiązkowo 100zł lub mniej miesiecznie
    a dodatkowo np. 500zł raz w tygodniu, co dawałoby składki
    ok. 27,200zł rocznie. A w IKE to jest limit aż 3 osób

  • 14. Data: 2009-08-01 15:30:01
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-08-01, Kenny <kenny333> wrote:

    [...]

    > - najwazniejszy to brak belki
    > - gwarancja ze nie stracisz
    > - czasem gwarancja zysku (ja mam)
    > - wiekszy zysk niz obligacje lub TFI o bezpiecznym profilu
    > - rozne opcje wyplaty kapitalu na zakonczenie
    > - czasem mozliwosc doinwestowania na jeszcze korzystniejszych warunkach w
    > przypadku naglego przyplywu wolnej gotowki (tez mam)

    A jakie są koszty tej polisy?

    Bo się potem okaże, że podwójna opłata za zarządzanie,
    pobierana regularnie, czy jest zysk, czy nie, daje w efekcie
    większy minus niż jakby tak zabrać te 19% od zysku.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 15. Data: 2009-08-01 15:34:07
    Od: "u" <...@w...yz>

    > Bo ja planuje obowiązkowo 100zł lub mniej miesiecznie
    > a dodatkowo np. 500zł raz w tygodniu, co dawałoby składki
    > ok. 27,200zł rocznie. A w IKE to jest limit aż 3 osób

    Skoro masz aż tyle, to czyżbyś nie miał samozaparcia, by nie skonsumować od
    razu, a chwilę pokiśić w swoim banku ? Odsetki miesięczne od 2000 zł są
    śladowe. Możesz komasować na dowolnym koncie oszczędnościowym (np. eurobank)
    Uzbierane 2000 to więcej niż 100 zł miesięcznie + nadpłata dla wielu
    ubezpieczalni na życie.

  • 16. Data: 2009-08-01 15:35:25
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-08-01, k...@o...pl <k...@o...pl> wrote:

    [...]

    > Bo ja planuje obowiązkowo 100zł lub mniej miesiecznie
    > a dodatkowo np. 500zł raz w tygodniu, co dawałoby składki
    > ok. 27,200zł rocznie. A w IKE to jest limit aż 3 osób

    Ja tak po prawdzie to inwestuję w zwykłym TFI. Na gorsze
    czasy wybrałem sobie PKO/CS Obligacji Długoterminowych
    (już mi przyniosło ponad 15%) + 10-letnie obligacje
    SP. Od jakiś 3 miesięcy skupuję też trochę jednostek
    funduszy akcji. Kwoty mam podobne jak Ty, tylko min.
    miesięczne ustaliłem sobie na 300 zł. :) Nie wiem
    czy jest sens kombinować z polisami. One mają
    bardzo często jakieś ukryte haczyki, z których
    potem wychodzą koszmarne opłaty.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 17. Data: 2009-08-01 15:38:23
    Temat: Re: NIEREGULARNE odkĹ&#65533;adanieNIEOBOWIÄ&#65533;ZKOWE naemeryturÄ&#65533;
    Od: "u" <...@w...yz>

    > wyższej składki, bo zostałem zapewniony że tak mało
    > się nie da i że to się w subiektywnej ocenie agenta
    > zupełnie nie opłaca.
    >
    > Jak się nazywa polisa kapitałowa PZU ze składką
    > miesieczną niższą niż 100zł?

    Hmm, widzę, ze się nazwy pozmieniały
    Ja mam taką starą, na którą płacę <100zł miesięcznie, typowo na życie z
    kapitałem.
    Nazywa się UBEZPIECZENIE MOCNA PRZYSZŁOŚĆ

  • 18. Data: 2009-08-01 15:50:00
    Od: "Bogdan B." <b...@w...pl>

    Użytkownik wrote:

    > długoterminowe oszczędzanie (dlatego nie lokata, chcę
    > sensownie wysokiego procentu) zależy mi na mozliwości
    > zmiany na oszczędzanie ostrożne w kryzysie obligacja lub
    > w hossie agresywnie rosnące akcje)
    >
    > no i musi być jakieś utrudnienie z wyciąganiem kasy żeby
    > było możliwe w nagłej potrzebie ale nie kusiło i żeby to
    > nie było tak banalne jak wypłata debetówką z ror-u
    >
    > zapewne powyższe wymagania spełnia i polisa i TFI

    Załóż IKE. Może być wersja z polisą, może być z TFI.
    Zwolnione z podatku jeżeli wytrzymasz do sześćdziesiątki.

  • 19. Data: 2009-08-01 15:50:19
    Od: k...@o...pl

    > Bo się potem okaże, że podwójna opłata za zarządzanie,
    > pobierana regularnie, czy jest zysk, czy nie, daje w efekcie
    > większy minus niż jakby tak zabrać te 19% od zysku.

    DLACZEGO podwójna?

  • 20. Data: 2009-08-01 15:52:22
    Od: k...@o...pl

    > Załóż IKE. Może być wersja z polisą, może być z TFI.

    ike to jakieś limity i tendencja państwa do "opieki" nad
    obywatelem, czyli zapowiedź zepsucia tego w kryzysie.