  • 31. Data: 2009-08-01 16:43:35
    Temat: Re: NIEREGULARNE odkładanieNIEOBOWIĄZKOWE na emeryturę
    Od: "Kenny" <kenny333[nasz przodek]o2.pl>

    Wojciech Bancer wrote:
    | On 2009-08-01, Kenny <kenny333> wrote:
    |
    | [...]
    |
    | A jakie są koszty tej polisy?
    |
    | Bo się potem okaże, że podwójna opłata za zarządzanie,
    | pobierana regularnie, czy jest zysk, czy nie, daje w efekcie
    | większy minus niż jakby tak zabrać te 19% od zysku.

    To nie jest polisa z doklejonym funduszem inwestycyjnym (co powoduje tez, ze
    nie mam mozliwosci wyboru ryzyka inwestycji); oplata jest normalna, jak za
    polise na zycie. Ubezpieczyciel, juz tam sam sobie inwestuje w rozne
    instrumenty.

    --
    Wojtek
    Pozdrowienia

  • 32. Data: 2009-08-01 17:09:22
    Temat: Re: NIEREGULARNE odkĹ&#65533;adanieNIEOBOWIÄ&#65533;ZKOWE naemeryturÄ&#65533;
    Od: k...@o...pl

    > Na przykładzie IKE z funduszami w mBanku:
    > w ramach funduszy mIKE nieograniczona możliwość przenoszenia.
    > Wybór funduszy mIKE jest natomiast dość ograniczony, bo takich jest siedem.

    to już coś.
    zapytam jeszcze, czy można odkładać w IKE dla niemowlęcia.
    bo jeśli tak, to ja pełny limit, żona i dziecko i limit byłby
    potrójny i odpowiadający większości moich możliwości

  • 33. Data: 2009-08-01 17:12:38
    Temat: Re: NIEREGULARNEodkÄą&#65533;adanieNIEOBOWIĂ&#65533;&#65533;ZKOWE naemeryturĂ&#65533;&#65533;
    Od: "u" <...@w...yz>

    Użytkownik <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    > czy dobrze rozumiem, że wg kolegi "przy-bankowe" IKE są
    > tańsze od IKE "przy-ubezpieczycielowych"?

    Kosztów nie analizowałem.
    Wg mnie zależy co w tym IKE wybrałem. Każde coś innego oferuje.
    Jeśli IKE, OFE to ochłap, to po co zawracać nim sobie głowę ?
    Biorę co mam po drodze. Ja wybrałem dawno temu mBank, więc póki mnie nie
    zawiedzie nie zmienię.
    Zysk/strata nie zależy od operatora IKE, ale od składników. Zależy do mojego
    wyboru. Nie ma takiego zarządcy, co by moim majątkiem doskonale zarządzał
    wśród mnóstwa innych.Przeciętni akwizytorzy są nic nie warci, istotny jest
    tylko ich zysk, a nie mój.
    "Pożytek" z IKE zaoferowało państwo przesuwając daninę podatkową po
    spełnieniu narzuconych warunków. Gdy "podatek Belki" zostanie zniesiony IKE
    straci sens.

  • 34. Data: 2009-08-01 17:18:29
    Od: "u" <...@w...yz>

    > zapytam jeszcze, czy można odkładać w IKE dla niemowlęcia.

    nie

    "Na IKE może oszczędzać każdy, kto ukończył 16 lat, mieszka w Polsce i w
    Polsce jest zobowiązany do płacenia podatku od dochodów. Nie ma znaczenia,
    gdzie uzyskał przychody. Istotne jest jedynie odprowadzenie podatku w
    Polsce.
    Nie można natomiast założyć IKE dla dziecka poniżej 16 roku życia"
    http://www.funduszefortis.pl/IKEFortisFIO_Informacje
    Ogolne.html

  • 35. Data: 2009-08-01 17:25:33
    Od: k...@o...pl

    > Gdy "podatek Belki" zostanie zniesiony IKE straci sens.

    załóżmy że 1.01.2011 nie będzie Belki. Trzymać je wtedy
    dalej na IKE czy wyjąć i przenieść gdzieś? gdzie?

  • 36. Data: 2009-08-01 17:59:42
    Od: k...@o...pl

    > Nie można natomiast założyć IKE dla dziecka poniżej 16 roku życia"
    > http://www.funduszefortis.pl/IKEFortisFIO_Informacje
    Ogolne.html

    dziękuje za odpowiedź

    > "Na IKE może oszczędzać każdy, kto ukończył 16 lat, mieszka w Polsce i w
    > Polsce jest zobowiązany do płacenia podatku od dochodów.

    a tego to już nie rozumiem. Jeśli nastolatek mający ukończone
    lat 16 chciałby wkładać do IKE swoje kieszonkowe to mu nie wolno?

    chodzi mi o to że kieszonkowe nie zobowiązuje do płacenia podatku od dochodów

  • 37. Data: 2009-08-01 18:55:17
    Od: "Bogdan B." <b...@w...pl>

    Użytkownik wrote:

> [...]
    > lat 16 chciałby wkładać do IKE swoje kieszonkowe to mu nie wolno?
    > chodzi mi o to że kieszonkowe nie zobowiązuje do płacenia podatku od

    Nie wolno.
    W dodatku AFAIR młodociani mogą wpłacić na IKE najwyżej tyle, ile zarobili w
    danym roku.

  • 38. Data: 2009-08-01 18:58:42
    Od: "Bogdan B." <b...@w...pl>

    Użytkownik wrote:

    > załóżmy że 1.01.2011 nie będzie Belki. Trzymać je wtedy
    > dalej na IKE czy wyjąć i przenieść gdzieś? gdzie?

    Ja się chętnie założę o duże pieniądze że podatek Belki nigdy nie zostanie
    zniesiony - i to jest mój plan emerytalny ;-)

  • 39. Data: 2009-08-01 19:39:42
    Od: k...@o...pl

    > W dodatku AFAIR młodociani mogą wpłacić na IKE najwyżej tyle,
    > ile zarobili w danym roku.

    ja już młodzieżą nie jestem, ale zapytam: czy mi wolno wpłacić
    do IKE więcej niż "zarobiłem" w danym roku?

    Kwoty przeznaczane na utrzymanie mogą być wieksze od deklarowanego
    na PIT dochodu (np. mogę odliczać sobie amortyzację środków trwałych
    kupionych w poprzednich latach). Jeśli np. osiągnę dochód przed amortyzacją
    np. 360.000zł i odlicze sobie amortyzacje 354.000zł deklaruję dochód roczny
    PIT36 tylko 6.000zł a na IKE wpłace 9.300zł to popełnię przestępstwo czy nie?

  • 40. Data: 2009-08-01 20:17:12

    > załóżmy że 1.01.2011 nie będzie Belki. Trzymać je wtedy
    > dalej na IKE czy wyjąć i przenieść gdzieś? gdzie?

    Nawet teraz podatek Belki możesz oskubać
    Są fundusze parasolowe wielu TFI , możesz kisić na lokatach np. w eurobank
    IKE to propozycja dla tych, co ich świerzbi, by szybko wydać.