  • 1. Data: 2008-06-28 23:18:30
    Temat: Na co idzie spłata minimalna?
    Od: "arek" <r...@a...pl>

    Mam pytanie o KK.
    Czy dobrze kombinuję, że jeśli limit kredytowy wynosi 10 000, a bank wymaga
    co miesiąc spłaty minimalnej w wysokości 5%, to jak wyciągnę 5000, to będę
    musiał oddać co miesiąc 250 zł?

    Czy może to jest 5% od 5000+odsetki od tych 5000?

    Jeżeli prawdziwy jest pierwszy wariant, że muszę zapłacić 5% od 5000, to
    jaka część tej kwoty pójdzie na spłatę kapitału, a jaka na odsetki?
    Przeważnie, bo wiem, że co bank, to inny regulamin.

    I pytanie końcowe. Jak można sobie policzyć, w jaki sposób każda złotówka
    oddawana bankowi co miesiąc ponad kwotę minimalną wpływa na skrócenie okresu
    pozostałego do spłaty całości zadłużenia i obniżenie kosztów kredytu, jakie
    będzie trzeba do tego czasu ponieść?

  • 2. Data: 2008-06-29 00:07:43
    Temat: Re: Na co idzie spłata minimalna?
    Od: "swen" <n...@n...com>

> [...]
    > okresu pozostałego do spłaty całości zadłużenia i obniżenie kosztów
    > kredytu, jakie będzie trzeba do tego czasu ponieść?

    Doslownie wieki!
    Minimalna jest tak policzona, ze splacasz ok 10% kredytu a 90% odsetki.
    Najgorsze co moze byc przy KK to splacanie minimalnej kwoty, wowczas calosc
    dlugu splacisz po moze 30 latach...

  • 3. Data: 2008-06-29 13:13:38
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "swen" 0nA9k.48464$f...@n...ams2

    > Najgorsze co moze byc przy KK to splacanie minimalnej kwoty, wowczas calosc
    > dlugu splacisz po moze 30 latach...

    IMO najgorszym wariantem jest spłacanie niemal całości,
    gdy bank liczy odsetki od całości przy niepełnej spłacie. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 4. Data: 2008-06-29 13:14:49
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "arek" g46gsb$48g$...@n...onet.pl

    > Czy może to jest 5% od 5000+odsetki od tych 5000?

    IMO co bank to obyczaj. Trzeba czytać wyciągi.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 5. Data: 2008-06-29 14:54:59
    Od: "arek" <r...@a...pl>

    > IMO najgorszym wariantem jest spłacanie niemal całości,
    > gdy bank liczy odsetki od całości przy niepełnej spłacie. :)

    Czy to znaczy, że gdy mam zadłużenie na 10 000 i spłacę w danym miesiącu
    9000, to w następnym znów naliczą mi odsetki od 10 000 i tak w kółko, dopóki
    nie spłacę całości? Nie wydaje mi się.

  • 6. Data: 2008-06-29 15:16:04
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    Wojciech Bancer pisze:
> [...]
    >
    > Najlepiej to zobrazować:
    >
    > 1. Masz zadłużenie na wyciągu 10000.
    >
    > 2. Zaczyna lecieć grace period (ok. 24 dni).
    >
    > 3. W tym czasie spłacasz powiedzmy 9000.
    >
    > 4. Mija grace period.
    >
    > 5. Ponieważ Twoje zadłużenie nie jest spłacone, to za czas jaki miałeś
    > kredyt zapłacisz odsetki od _pełnej_ kwoty (10 tyś).
    >
    > 6. Dopóki nie spłacisz całości, bank będzie doliczać odsetki od
    > niespłaconego kapitału 1k.
    >
    > Istotne jest to, że jeśli kupiłeś coś na początku okresu rozliczeniowego
    > (30 dni) i nie spłaciłeś w całości, to Ci policzą te odsetki za ten

    W uzupelnieniu.
    Jesli skorzystales w dniu splaty karty z kredytu odnawialnego, zeby
    skredytowac te brakujace tysiac zl i splacic calosc karty, to zamiast
    powyzszych kosztow odsetek, twoj koszt stanowaia jedynie odsetki w
    kredycie odnawialnym od tego tysiaca i to liczone od dnia skorzystania z
    kredytu w celu splacenia karty - a nie na calosc od daty zakupow, co by
    sie stalo gdybys nie splacil karty i chcial skorzystac z kredytu w karcie.

  • 7. Data: 2008-06-29 15:59:32
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-06-29, arek <r...@a...pl> wrote:

    [...]

> [...]

    Istotne jest to, że jeśli kupiłeś coś na początku okresu rozliczeniowego
    (30 dni) i nie spłaciłeś w całości, to Ci policzą te odsetki za ten

    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 8. Data: 2008-06-29 16:18:54
    Od: "arek" <r...@a...pl>

    > Istotne jest to, że jeśli kupiłeś coś na początku okresu rozliczeniowego
    > (30 dni) i nie spłaciłeś w całości, to Ci policzą te odsetki za ten
    > okres + grace period (czyli 54 dni).

    A to to wiem :)

  • 9. Data: 2008-06-29 17:04:18
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "arek" g487o9$q4f$...@n...onet.pl

    > Czy to znaczy, że gdy mam zadłużenie na 10 000 i spłacę w danym miesiącu

    Tu nie ma danych miesięcy, ale okresy. :) (bo karta jest kobietą) ;)

    > 9000, to w następnym znów naliczą mi odsetki od 10 000 i tak w kółko, dopóki
    > nie spłacę całości? Nie wydaje mi się.

    Ponoć są banki, w których płaci się odsetki nie od całości powstałego długu,
    ale od tej jego częścią, która nie została spłacona w stosownym terminie.

    Co do kółka -- już wyjaśniono Ci w innych postach.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'