  • 1. Data: 2008-12-05 13:58:51
    Temat: Na czym banki będą zarabiać?
    Od: "RobertP." <r...@p...onet.pl>

    Witam,
    Czy ktoś może mi wytłumaczyć, na czym banki będą teraz zarabiac, skoro
    ostatnio jest wyraźna tendencja do zbierania depozytów, a nie do
    udzielania kredytów? Myślałem, że główne źródło dochodów banków to właśnie
    kredyty...

    RobertP.

  • 2. Data: 2008-12-05 14:11:43
    Temat: Re: Na czym banki będą zarabiać?
    Od: Maverick <k...@g...pl>

    RobertP. wrote:
> [...]
    > ostatnio jest wyraźna tendencja do zbierania depozytów, a nie do
    > udzielania kredytów? Myślałem, że główne źródło dochodów banków to

    Zgadza sie. Dlatego za pol roku kredyty beda drozsze.

    Inna sprawa, ze czasem lepiej zarobic mniej niz upasc/ nie zarabiac nic
    - a banki nie mialy skad brac kase (rynek miedzybankowy zamarl).

    --
    Regards,
    Maverick

  • 3. Data: 2008-12-05 16:27:26
    Od: "Darek" <n...@p...maila.pl>

    > udzielania kredytów? Myślałem, że główne źródło dochodów banków to właśnie
    > kredyty...

    To źle myślałeś. Dla każdego produktu bankowego można wyliczyć dochodowość.
    Kilka (ładnych) lat temu, owszem lokatę liczyło się jako koszt. Teraz liczy
    się dochodowość i z lokaty. Tylko 2 banki w polsce mają wiecej depozytów niż
    kredytów. Żeby prowadzić akcje kredytową należy pozyskiwać depozyty lub
    pożyczyć na rynku międzybankowym (co ostatnio jest trudniejsze). I dlatego
    przede wszystkim oprocentowanie lokat obecnie przewyższa stopę rynkową. A
    poza tym zyskuje się klienta - można mu cos wcisnąć przy okazji :)

    --
    Darek

  • 4. Data: 2008-12-05 21:09:36
    Od: buraxta <b...@g...com>

    Darek wrote:
> [...]
    > przede wszystkim oprocentowanie lokat obecnie przewyższa stopę rynkową. A
    > poza tym zyskuje się klienta - można mu cos wcisnąć przy okazji :)

    Jednym słowem stawka "rynkowa" WIBOR jest obecnie zupełnie oderwana od
    rzeczywistości... Pytanie tylko dlaczego nie wzrasta?

    --
    |=> GG: 421503
    |=> b...@g...com

  • 5. Data: 2008-12-05 21:25:42
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Darek pisze:

> [...]
    > przede wszystkim oprocentowanie lokat obecnie przewyższa stopę rynkową. A
    > poza tym zyskuje się klienta - można mu cos wcisnąć przy okazji :)

    Z tymi dwoma, to przesadziles i to mocno.

  • 6. Data: 2008-12-05 21:29:16
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Z tymi dwoma, to przesadziles i to mocno.

    może napiszecie które i czy chodzi o wartość czy wolumen...
    trochę jestem ciekawy ;-)

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 7. Data: 2008-12-05 21:54:55
    Od: "Piotr Karski" <p...@b...pl>

    "Michał 'Amra' Macierzyński" news:49399c57@news.home.net.pl

    > Z tymi dwoma, to przesadziles i to mocno.

    A może wiedzieć o jakie banki chodzi?

  • 8. Data: 2008-12-05 21:55:47
    Od: "Piotr Karski" <p...@b...pl>

    "RobertS" news:ghc6fc$256h$2@opal.icpnet.pl

    > może napiszecie które i czy chodzi o wartość czy wolumen...
    > trochę jestem ciekawy ;-)

    Po krótkim namyśle do głowy przychodzi mi PKO BP... ale autor pisał coś o
    dwóch bankach, więc jeszcze zostaje nam jeden gracz.

  • 9. Data: 2008-12-06 06:45:23
    Od: "Darek" <n...@p...maila.pl>

    > Po krótkim namyśle do głowy przychodzi mi PKO BP... ale autor pisał coś o
    > dwóch bankach, więc jeszcze zostaje nam jeden gracz.

    PEKAO SA

    --
    Darek

  • 10. Data: 2008-12-06 09:32:03
    Od: Dannyboy <d...@p...pl>

    Piotr Karski pisze:
    > "Michał 'Amra' Macierzyński" news:49399c57@news.home.net.pl

    > A może wiedzieć o jakie banki chodzi?

    nie 2 tylko 6: w kolejnosci
    ing
    citi
    pekao
    bzwbk
    pkobp
    millenium
    i ewenetualnie KB (100%)
    źródło:http://dom.gazeta.pl/nieruchomosci/1,73497,58
    38264,Raport__Kryzys_finansowy___Dlaczego_nie_grozi_
    Polsce.html?as=4&ias=5

    na calkowicie odmiennym biegunie jest GE ktory ma jakies 70 razy wiecej
    kredytow niz depozytow