  • 11. Data: 2008-12-06 11:59:18
    Temat: Re: Na czym banki będą zarabiać?
    Od: "Piotr Karski" <p...@b...pl>

    "Dannyboy" news:493A4693.5030700@polska.pl

    [ciach]

    A wiadomo jak sprawa przedstawia się BRE (mBank i Multibank) i Getinem?

  • 12. Data: 2008-12-06 12:34:20
    Od: Dannyboy <d...@p...pl>

    Piotr Karski pisze:
    > "Dannyboy" news:493A4693.5030700@polska.pl
    >
    > [ciach]
    >
    > A wiadomo jak sprawa przedstawia się BRE (mBank i Multibank) i Getinem?

    No to widze ze zagladnales w link, ktory podalem...
    W Bre depozyty pokrywają 92% kredytów

  • 13. Data: 2008-12-06 12:39:07
    Od: Radek Wroclawski <r...@n...pl>

    Piotr Karski pisze:
    > A wiadomo jak sprawa przedstawia się BRE (mBank i Multibank) i Getinem?
    Ja pamiętam zestawienie sprzed około 2 miesięcy i wówczas Getin miał
    więcej depozytów niż kredytów. W obecnym już ma troszeczkę mniej. BRE -
    depozyty/kredyty = 0,92

  • 14. Data: 2008-12-06 14:44:17
    Od: "Piotr Karski" <p...@b...pl>

    "Dannyboy" news:ghds0e$7q9$1@nemesis.news.neostrada.pl

    > No to widze ze zagladnales w link, ktory podalem...
    > W Bre depozyty pokrywają 92% kredytów

    Program do czytania grup mi się coś pochrzanił i nie mam dostępu do
    wszystkich artykułów. Czas na gruntowne porządki w moim komputerowym bajzlu
    :)

  • 15. Data: 2008-12-06 14:47:19
    Od: "Piotr Karski" <p...@b...pl>

    "Radek Wroclawski" news:493a726e$1@news.home.net.pl

    > Ja pamiętam zestawienie sprzed około 2 miesięcy i wówczas Getin miał
    > więcej depozytów niż kredytów. W obecnym już ma troszeczkę mniej. BRE -
    > depozyty/kredyty = 0,92

    To jak można wytłumaczyć tak wysokie oprocentowanie lokat Getinu? Jeżeli
    moje rozumowanie jest poprawne bank powinien zabiegać w głównej mierze o
    depozyty kiedy w jego portfelu przeważają kredyty, aby miał fundusze na ich
    finansowanie. Jeżeli zaś piszesz Radku, że getin z dwa miesiące wstecz miał
    więcej depozytów niż kredytów to ja już niczego tutaj nie rozumiem...

    Jak zatem można np. wytłumaczyć takie różnice w oprocentowaniu lokat w
    przypadku banków które mają więcej depozytów niż kredytów itp.?

    Pozdrawiam i przepraszam za lamerskie pytanie.

  • 16. Data: 2008-12-06 15:53:15
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    RobertS pisze:

    > może napiszecie które i czy chodzi o wartość czy wolumen...
    > trochę jestem ciekawy ;-)

    nadplynosc masz wtedy, kiedy masz wiecej depozytow niz kredytow. i
    takich bankow jest jednak sporo

  • 17. Data: 2008-12-06 16:14:47
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    > nie 2 tylko 6: w kolejnosci
    > ing
    > citi
    > pekao
    > bzwbk
    > pkobp
    > millenium
    > i ewenetualnie KB (100%)
    > źródło:http://dom.gazeta.pl/nieruchomosci/1,73497,58
    38264,Raport__Kryzys_finansowy___Dlaczego_nie_grozi_
    Polsce.html?as=4&ias=5

    > na calkowicie odmiennym biegunie jest GE ktory ma jakies 70 razy wiecej
    > kredytow niz depozytow

    Bo GE dziala w consumer finance i nie przyjmuje depozytow.
    A co do tych bankow - jest ich wiecej bo to przeciez nie cala lista -
    caly sektor spoldzielczy, pocztowy. Gdyby liczyc sztukami to byloby tych
    bankow kilkaset.

  • 18. Data: 2008-12-06 16:43:51
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Piotr Karski" <p...@b...pl> wrote in message

> [...]
    > miał
    > więcej depozytów niż kredytów to ja już niczego tutaj nie rozumiem...

    Kredyty to nie wszystkie aktywa banku, czesc jest ulokowana w inny sposob.
    Bank musi utrzymac plynnosc na odpowiednim poziomie kazdego dnia. Musi tez
    myslec o przyszlosci (plynnosc za dzien, dwa, tydzien, miesiac). Skoro
    gotowka na rynku miedzybankowym jest malo dostepna to trzeba ja sciagac
    innymi sposobami z rynku. Koszt pieniadza jest w takim przypadku wyzszy, ale
    daje bankowi poczucie bezpieczenstwa.

    MK

  • 19. Data: 2008-12-06 17:19:49
    Od: Dannyboy <d...@p...pl>

    Michał 'Amra' Macierzyński pisze:

> [...]
    > A co do tych bankow - jest ich wiecej bo to przeciez nie cala lista -
    > caly sektor spoldzielczy, pocztowy. Gdyby liczyc sztukami to byloby tych

    Albo dlatego, że kiedy się otwierali w PL to rynek międzybankowy i
    płynność była tak wysoka, że stwierdzili, że obsługa depozytów jest zbyt
    droga i wogóle tych produktów nie będą rozwijać...
    Wtedy zdecydowali, ze będą consumer finance (czytaj: SUBPRIME) :)

    --
    pozdr,
    dan the man

  • 20. Data: 2008-12-06 20:34:17
    Od: "Piotr Karski" <p...@b...pl>

    "Michał 'Amra' Macierzyński" news:493a9ff0@news.home.net.pl

    > nadplynosc masz wtedy, kiedy masz wiecej depozytow niz kredytow. i
    > takich bankow jest jednak sporo

    Rozumiem, że taka sytuacja nie jest dobra dla banku z tego powodu, że nie
    zarabia tyle ile powinien zarabiać?
    Jeżeli dobrze rozumiem, najlepsza sytuacja dla klienta jak i samego banku ma
    miejsce wtedy kiedy bank posiada w swoim portfelu więcej kredytów niż
    depozytów? - oczywiście ta przewaga ma być na jakimś umiarkowanym poziomie.