  • 1. Data: 2002-07-10 10:58:43
    Temat: Na czym chodza e-banki...
    Od: m...@i...pl (Adam_mb)

    Krotkie zestawienie, na czym chodza serwisy www i ssl niektorych bankow:

    mbank:
    ssl: unknown
    www: freebsd, kiedys apache, trudno powiedziec, co teraz /unkown/ ;)

    inteligo:
    ssl: Error in contacting site
    www: linux, apache+php (co ciekawe, obecny apache jest od 24 marca, a
    niektorzy wiedza, co bylo w czerwcu - a moze to tylko cos udajace apacha?)

    WBK:
    ssl: Netscape-Enterprise/4.1
    www: kiedys: Apache/1.3.20 (Unix) PHP/4.0.4pl1 tomcat/1.0 mod_ssl/2.8.4
    OpenSSL/0.9.6a, a potem: "apache" (pewnie zwyczajnie wyciszone to, co sie
    wczesniej ukazywalo). www wbku jest w computerlandzie w katowicach.

    BSK/ING:
    ssl: Apache
    ssl.bsk.com.pl is running Apache on NT4/Windows 98 (uwaga odnosnie apacha ta
    sama jak przy inteligo)

    Fortis:
    ssl: unknown
    WWW banku: www.fortisbank.pl is running Microsoft-IIS/4.0 on NT4/Windows 98

    Traktujcie te dane jako przyblizone, zwlaszcza w przypadku serwera "apache". Z
    drugiej strony, ciekawe, ile bankow faktycznie stosuje podszywanie sie pod
    inny system, ale osobiscie nie wierze, ze np. fortis tak naprwde chodzi np. na
    *bsd, a tylko udaje NTka ;-)

    /dane uzyskano poprzez netcraft.com/

    --
    <xml-sig>
    <header> Adam

  • 2. Data: 2002-07-10 11:06:48
    Temat: Re: Na czym chodza e-banki...
    Od: "Kamil Paszkiewicz" <k...@N...pl>

    "Adam_mb" <m...@i...pl> wrote in message
    [...]
> [...]
    > inny system, ale osobiscie nie wierze, ze np. fortis tak naprwde chodzi

    Chyba najwyraźniej jest tu jakieś podszywanie się, bo testy wydajności
    wykazują,
    że apache pod jakąkolwiek windą może być co najwyżej.... ciekawostką
    przyrodniczą :-)

    Kamil Paszkiewicz
    Visual FoxPro FAQ: http://www.dbf.pl/vfp
    "Jedzmy gówna, przecież miliony much nie mogą się mylić!" - W.Łysiak

  • 3. Data: 2002-07-10 13:46:44
    Od: Krzysztof Szpunar <s...@i...pl>

    Adam_mb wrote:

    > Krotkie zestawienie, na czym chodza serwisy www i ssl niektorych bankow:
    >
    > mbank:
    <ciach>
    A BPHPBK Sez@m?
    Z tego co wiem aplikacje robil DoctorQ i wyglada mi to na Lotus Notes (a
    DRQ specjalizowli się w Lotus Notes, wiec sie powinno zgadzac).
    Cos wiecej wiadomo na ten temat?

    Pozdr
    Krz

  • 4. Data: 2002-07-10 14:16:26
    Od: <t...@c...pl>

> [...]
    > Z tego co wiem aplikacje robil DoctorQ i wyglada mi to na Lotus Notes (a
    > DRQ specjalizowli się w Lotus Notes, wiec sie powinno zgadzac).

    Nie mam konta w Sezamie więc nie mogę na 100% potwierdzić, ale rzeczywiście
    strona główna i logowania jest serwowana przez Domino.

    A jeżeli po zalogowaniu w linkach znajdują się napisy typu:
    costam.nsf
    a Query Stringi zaczynają się od:
    ?OpenForm, ?OpenPage itd.
    to na 99% e-bank stoi na serwerze Domino (Lotus Notes)

  • 5. Data: 2002-07-11 09:36:11
    Od: Krzysztof Szpunar <s...@i...pl>

    t...@c...pl wrote:

> [...]
    > a Query Stringi zaczynają się od:
    > ?OpenForm, ?OpenPage itd.
    > to na 99% e-bank stoi na serwerze Domino (Lotus Notes)

    Dokladnie tak to wyglada.
    Pytanie tylko, czy to dobrze , czy to zle? (ze na Domino)

    POzdr
    Krz

  • 6. Data: 2002-07-11 12:13:59
    Od: <t...@c...pl>

    > t...@c...pl wrote:

    <<ciach>>

    > Dokladnie tak to wyglada.
    > Pytanie tylko, czy to dobrze , czy to zle? (ze na Domino)
    >
    > POzdr
    > Krz

    Jeżeli na domino jest postawiony tylko front-end (witryna) do poważnego systemu
    dedykowanego dla bankowości to wg mnie dobrze. Domino całkiem dobrze nadaje się
    do serwowania dynamicznych stron (robienia dostępu do baz relacyjnych)

  • 7. Data: 2002-07-11 14:07:34
    Od: Krzysztof Szpunar <s...@i...pl>

    t...@c...pl wrote:

> [...]
    > do serwowania dynamicznych stron (robienia dostępu do baz relacyjnych)

    Z tego co wiem samo Domino nie jest relacyjną bazą danych.
    A jak z zabezpieczeniami w Domino?

    Pozdr
    Krz

  • 8. Data: 2002-07-15 11:53:47
    Od: Boleslaw Proust <b...@i...pl>

    Adam_mb pisze:

    >mbank:

    www: IIS (asp)

  • 9. Data: 2002-07-15 15:30:42
    Od: m...@i...pl (Adam_mb)

    >www: IIS (asp)

    z informacji tu i gdzie indziej znalezionych, to multibank, mbank jak i
    inteligo (chodzi mi o czesc transakcyjna) to asp...

    --
    <xml-sig>
    <header> Adam

  • 10. Data: 2002-07-16 13:45:19
    Od: Wojciech Sobola <W...@s...pl>

    Obawiam się, iż Domino wraz ze swoją poplarnością, nie znalazł szerszego grona ludzi,
    które przyjżałoby się jego wadom konstrukcyjnym :-) Z tąd może wynikać jego
    bezpieczeństwo.
    Przy czym nie mówię tu o grupie ludzi z wiadomej firmy, gdyż Ci zawsze będą
    twierdzić, że nie ma nic lepszego...
    Rodzi się też pytanie, jak długo będzie on bezpieczny. Obserwując to, co się dzieje w
    sieci, doszedłem do wniosku,
    że nie ma czegoś takiego jak bezpieczny serwer itd. To są złudzenia masowo
    produkowane przez marketing.
    Z drugiej strony stoi za tym wszystkim człowiek, i to on jest odpowiedzialny za 98%
    niebezpieczeństw, jakie mogą powstać
    w skutek np. nieumiejetności skonfigurowania usługi i nie zrozumienia tematu.
    Oczywiście to tylko moje zdanie ;-)

    Pozdrawiam,
    WS