  • 11. Data: 2009-07-06 20:27:13
    Temat: Re: Na giełdach do jesieni spadki
    Od: Zbyszek <zbign@na_serwerzeo2.pl>

    Dnia 06-07-2009 o 18:39:25 Andrzej Adam Filip <a...@x...wp.pl> napisał(a):

    > Ty nie łapiesz? Szanse że rzeczywistość odbiegnie znacznie o prognoz
    > opartych na historię "już po ostatnim wielkim kryzysie" nie są bardzo
    > duże (10%-20% IMHO) ale szanse że *jeśli* już odbiegnie to odbiegnie
    > *DALEKO* są już bardzo duże.

    BTW, Białek rozpatruje tez notowania z wielkiego kryzysu. Oczywiscie,
    bardzo mała szansa
    może dotyczyć bardzo duzej katastrofy. Istny koniec swiata finansow jaki
    znamy.
    Nie odebrałem jednak Twojej wypowiedzi w ten sposób - raczej, że już
    oceniasz ze wyszlismy poza jakąkolwiek historie i ze to pewnik.

    --
    Pozdrawiam,
    Z.

  • 12. Data: 2009-07-07 06:56:41
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@x...wp.pl>

    Zbyszek <zbign@na_serwerzeo2.pl> pisze:

> [...]
    > Nie odebrałem jednak Twojej wypowiedzi w ten sposób - raczej, że już
    > oceniasz ze wyszlismy poza jakąkolwiek historie i ze to pewnik.

    Jesteśmy w sytuacji w której *nadmierna* pewność że historia po 2
    wojnie światowej ma być *pewną* podstawą do ekstrapolacji *może*
    okazać się zgubna. To nie znaczy że takie "ekstrapolacje" są bez
    wartości dopóki się wyraźnie pamięta o ich "mniejszej niż zwykle"
    wartości.

    --
    Andrzej Adam Filip : Twoje pieniądze. Twoje ryzyko. Twój zysk *albo* strata.
    Wąż zmienia swoją skórę, ale nie zmienia natury.

  • 13. Data: 2009-07-07 07:18:27
    Od: "Fidelio" <t...@o...eu>

    Użytkownik "Andrzej Adam Filip" <a...@x...wp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > okazać się zgubna. To nie znaczy że takie "ekstrapolacje" są bez
    > wartości dopóki się wyraźnie pamięta o ich "mniejszej niż zwykle"

    Nikt nie ma pewności, rozważamy po prostu możliwe scenariusze wydarzeń.

  • 14. Data: 2009-07-07 07:20:43
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@x...wp.pl>

    "Fidelio" <t...@o...eu> pisze:

    > Użytkownik "Andrzej Adam Filip" <a...@x...wp.pl> napisał w wiadomości

    > Nikt nie ma pewności, rozważamy po prostu możliwe scenariusze
    > wydarzeń.

    No wiec uznaj że wskazuje że "pewności" jest wyraźnie mniej niż zwykle.

    --
    Andrzej Adam Filip : Twoje pieniądze. Twoje ryzyko. Twój zysk *albo* strata.
    Człowiek szlachetny stara się, by inni byli dobrzy. Prostak czyni odwrotnie.

  • 15. Data: 2009-07-07 12:04:08
    Od: " XXL" <d...@g...pl>

    Fidelio <t...@o...eu> napisał(a):

    Ciekawa prognoza, dopuszcza ustanowienie nowego dna na S&P500.
    Historycznie rzecz biorąc mało prawdopodobne, Wojciech Białek sporządził
    analizę opartą na danych z 60 lat i wynika z niej, że po tego typu wzrostach
    jeszcze nigdy S&P nie spadał korekcyjnie więcej niż 10%.
    Ciekawe na czyje wyjdzie ;-)

    Też jestem ciekaw, kto będzie miał rację S.Dębowski czy W.Białek ?
    Biorąc wszystko na logikę, skoro świat jest ogarnięty przez kryzys największy
    od lat 30-tych XX wieku to półtoraroczna bessa (lipiec 2007 - marzec 2009)
    byłaby za krótka biorąc pod uwagę hossę marzec 2003- lipiec 2007.
    Twarde dane z gospodarki USA, Eurolandu i Polski są nadal złe choć najgorsza
    faza kryzysu finansowego już chyba minęła.
    Z drugiej strony zapowiadane ożywienie gospodarcze jest dość odległe w czasie
    (wiosna 2010r?) i słabe 0,5-1% wzrostu PKB.
    Czy są zatem podstawy do stwierdzenia, że bessa już się zakończyła?

    Poza tym S.Dębowski od dawna twierdzi, że w USA w 2000r. rozpoczęła się bessa
    wyższego rzędu, korygująca całą wielką hossę lat 1932-2000. Według niego bessa
    w USA potrwa jeszcze wiele lat i będzie przerywana korekcyjnymi odbiciami w
    górę, które wielu uczestników rynku pomyli z nową hossą.

  • 16. Data: 2009-07-07 21:27:47
    Od: Zbyszek <zbign@na_serwerzeo2.pl>

    Dnia 07-07-2009 o 09:20:43 Andrzej Adam Filip <a...@x...wp.pl> napisał(a):

    > No wiec uznaj że wskazuje że "pewności" jest wyraźnie mniej niż zwykle.
    ile ?
    Jakbym slyszał echo "tym razem jest inaczej" z dni gdy hossa konczyła się
    szokiem.
    a niby dlaczego - to rzecz dyskusyjna. Nie widze by były oznaki
    *nadmiernej* "pewnosci" jak piszesz , której jest tyle co obrotu w
    ostatnie dni. Nastroje sa takie jak widac. Jednak ludzka chciwosc, strach,
    zaklamanie jest jak zawsze.

    --
    Pozdrawiam,
    Z.

  • 17. Data: 2009-07-08 14:06:43
    Od: "dwig" <d...@o...pl>

    > Poniżej najnowsza prognoza analityka Sławomira Dębowskiego.

    http://www.globtrex.com/uploads/analyses/418-Podsumo
    wanie%20tygodnia%20i%20prognoza%20rynek%20akcji%20i%
    20waluty.pdf

    > --
    To że czekają nas jeszcze znaczne spadki to rzecz bardzo prawdopodobna aby nie
    powiedzieć pewna.Wystarczy spojrzeć na wykres wig20 w skali miesięcznej aby
    dostrzec że od szczytu z 2007 do dołka w lutym 2009 spadliśmy piątką a wiadome
    jest że korekty nigdy nie są piątkami tylko trojkami. Inną kwestią jest to kiedy
    to się rozpocznie? Dane gospodarcze z całego świata nie napawają optymizmem no
    chyba że ktoś się zachwyca się tymi przedstawiającymi wskaźniki na podstawie
    odczuć różnych grup? A wracając jeszcze do czasu kiedy to może nastąpić to dość
    ważną datą będą 4,5.08.2009.

    www.profesjonalnyinwestor.blogspot.com
    Inwestycje giełdowe to biznes, z tą różnicą, że możesz na nim zarabiać bez
    względu na koniunkturę w gospodarce!