  • 31. Data: 2011-11-14 12:25:09
    Temat: Re: Na jakie reformy zdecyduje się koalicja PO - PSL ?
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Mon, 14 Nov 2011 13:01:31 +0100, totus napisał(a):

> [...]
    > umiejętności to zapłacą. Wszystko. Po resecie zaczyna się nowy cykl
    > zadłużania. I taki to jest schemat dojenia biednych przez bogatych przy
    > pomocy frazeologii solidarności społecznej, którą to do głów wbijają bogaci
    > i wykształceni przez środki masowego przekazu. No bo tylko oni tam są.
    > Ostatnio nie widziałem, żadnego murarza czy tokarza, który by coś mówił o
    > sytuacji ekonomicznej w Polsce. A wy widzieliście kogoś takiego?
    > Słyszeliście jakiś głos człowieka, który mógłby się swobodnie wypowiedzieć i
    > zarabiałby poniżej średniej krajowej? Podeślijcie linka.

    Jak zwykle przesadzasz. Najlepiej było za Gierka. Inflacji nie było, bo
    wzrost cen zastąpiono brakiem podaży. Stąd było cię stać na jedną parę
    dzinsów po rynkowych cenach albo na 20 kg parówek po cenach państwowych.
    Co do tokarzy, to akurat oni doskonale wiedzą w czym rzecz i doskonale
    sobie radzą. Po raz n-ty wmawiasz nam że dzielimy się na mągrych i głupich
    z tym że tych drugich jest znacznie więcej. To kompletnia fikcja powtarzana
    też przez biznesowe media. Kiedyś do uzasadnienia podziału na szlachetnych
    i plebs służyła religia, teraz TV. Jeszcze raz nawołuję Cie - rozejrzyj się
    wokół!!! Popatrz czego ci głupcy dokonali. Potem poatrz w TV na twarze
    naszych królewiątek i odpowiedz sobie kto jest głupcem a kto mądralą.

  • 32. Data: 2011-11-14 12:36:58
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Mon, 14 Nov 2011 13:15:59 +0100, Mroziu napisał(a):

> [...]
    > punktu widzenia Państwa).
    >
    > 2) Zmiana sposobu wyznaczania składek ZUS. Aktualnie rzesza
    > przedsiębiorców płaci groszowe składki w porównaniu do zarobków a
    > pracowników etatowych się przeciąża nimi. Więc zmieniamy, albo wszyscy
    > od dochodu, albo wszyscy stałą. Trzeba zlikwidować sztuczną przewagę
    > własnej (często fikcyjnej na potrzeby optymalizacji podatkowej)
    > działalności względem etatu. Oczywiście dotyczy to wszystkich
    > mundurowych, rolników, etatowców, przedsiębiorców. Docelowo składki
    > powinny być niższe przy znacznie poszerzonej bazie płacących składki.

    Ciężka sprawa, ale może.

    > 3) Likwidacja OFE.
    OFE to już fikcja więc pomysł dobry.

    > 4) Wprowadzenie podatku obrotowo-dochodowego od firm. Połowa podatku
    > powinna przypadać na część obrotową a połowa na dochodową. Celem jest
    > uniknięcie drenażu kasy przez zachodnie korporacje.
    >
    > 5) Informatyzacja administracji i ograniczenie jest do poziomu 200-300k
    > z aktualnych 650k.

    Informatyzacja zakładów budżetowych jest niemożliwa do przeprowadzenia
    jeśli będą ją planował rząd lub owe zakłady, z przyczyn niemożności
    podejmowania decyzji, przez znających się na rzeczy urzędników,
    spowodowanej paraliżującym strachem przed zwierzchnikami. Strach ten
    wprowadził do urzędów nie "drapieżny" PiS jakby można się tego spodziewać,
    ale późniejsza i obecna ekipa "miłości". Powie ci to "na ucho" każdy
    urzędnik w tym kraju.

    Inny wariant jest niemożliwy bo uniemożliwiłby wyższym urzędnikom
    państwowym dostęp do koryta zwanego eufemistycznie dotacjami unijnymi albo
    innymi tego typu funduszami.

    > 6) Informatyzacja służby zdrowia celem znalezienia ogromnego
    > marnotrawstwa kasy w ochronie zdrowia.

    J.W.

  • 33. Data: 2011-11-14 12:43:32
    Od: "skippy" <s...@o...eu>

    > NA początku lat 90tych była dyskusja, czy całkowicie zerwać z PRL i
    > uznaćże
    > powstało nowe państwo czy nie. Wybrano ciągłość. Formalnie więc to samo:
    > na
    > mocy tego Gen. Kiszczak otrzymuje emeryturę

    > Nie znaczy w Libii, a u nas jeszcze coś znaczy. Ale możemy zrobić tak,
    > że -
    > jak mawiał klasyk - "nic nie będzie". Od wielu lat obserwuję upadek tego
    > narodu. Z jednej strony wznosi się hasła "Bóg, Honor, Ojczyzna" a zaraz
    > potem "Kurwa!". W rękach biało-czerwona a na nogach glany.

    Nie wybrano ciągłości ani nieciągłości.

    Nie można było uznać nieciągłości bo PRL było państwem uznawanym przez inne
    więc powstałby pasztet ws. zobowiązań itp.
    Nie zrobiono weryfikacji sędziów i prokuratorów, nawet pis tego nie
    próbował.

    Mamy więc stan szarpany.
    Z drugiej nazwano państwo inaczej i tam gdzie się można odciąć z jakąś
    korzyścią, to się odetną spoko.

  • 34. Data: 2011-11-14 14:15:20
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Mon, 14 Nov 2011 10:30:15 +0000 (UTC), XXL napisał(a):

    > Tak wiemy, idee Lenina wiecznie żywe i Wyższa Szkoła Ekonomiczna im. A.Leppera
    > kuźnią młodych talentów w dziedzinie gospodarki i finansów państwa :-)

    Patrz a Soros takim socjalistą nam się jawi. A wracając do tematu plan był
    katastrofalny, ale się powiódł. W tym sensie że z PGRu staliśmy się
    liczącym państwem. Katastrofalny był dla ludzi Ile nieszczęść i samobójstw
    kosztował ten plan, to pewnie dowiemy się za 60 lat. Tego pan B nie bierze
    pod uwagę. Nie wlicza w koszty. Bo jak budżet w potrzebie to co kogo
    obchodzi parę tysięcy ofiar, zubożenie całych regionów, opustoszałe wsie
    itp. Z tego punktu widzenia jego plan to jednak totalna kompromitacja
    neoliberalizmu. Mam nadzieję że ostateczna. Jego czas się skończył. Niech
    pobiera swoje emeryturki i dywidendy i niech spada.

  • 35. Data: 2011-11-14 14:43:00
    Od: " XXL" <d...@N...gazeta.pl>

    W 1989r. nie było innej możliwości przejścia z realnego socjalizmu do
    gospodarki rynkowej niż szokowa terapia. Oczywiście T.Mazowiecki mógł wybrać
    innego ekonomistę ale wielu odmówiło bo skala trudności była ogromna a reakcja
    społeczna trudna do przewidzenia.

    Polska-bankrut z 900% inflacją w 1989r., pustymi półkami w sklepach, PRL-owską
    bezwartościową złotówką nie miała wyboru.

    Zobacz jaki był smutny koniec populisty A.Leppera, który zdobył status trybuna
    ludowego na haśle: "Balcerowicz musi odejść".
    Tymczasem sam musiał odejść z powodu problemów finansowych w które się zaplątał.
    I pomyśleć, że Lepper chciał naprawiać...... finanse państwa i krytykował
    przez wiele lat głównego architekta reform wolnorynkowych w Polsce.

  • 36. Data: 2011-11-14 14:49:18
    Od: Piotr Hosowicz <a...@o...pl>

    On 14.11.2011 15:43, XXL wrote:

> [...]
    > I pomyśleć, że Lepper chciał naprawiać...... finanse państwa i krytykował
    > przez wiele lat głównego architekta reform wolnorynkowych w Polsce.

    Chyba, że został zamordowany.

    Pozdrawiam,

    Piotr Hosowicz

    --
    - Jaka jest największa anomalia fizjologiczno-polityczna?
    - Członek wysunięty z ramienia na czoło.

  • 37. Data: 2011-11-14 15:59:35
    Od: Mroziu <m...@h...pl>

    On 2011-11-14 13:36, root wrote:
> [...]
    >
    > Inny wariant jest niemożliwy bo uniemożliwiłby wyższym urzędnikom
    > państwowym dostęp do koryta zwanego eufemistycznie dotacjami unijnymi albo

    Ja w żadnym razie nie zakładam, że informatyzowani będą mieli cokolwiek
    do powiedzenia. W przeciwny razie, to nie ma prawa się udać. A nam
    zależy przecież na sukcesie. Rząd to ma zlecić niezależnej firmie, ona
    ma zrobić audyt jakie są procesy i to skomputeryzować. I ma być dobrze,
    bo nowych zleceń nie dostanie, a kasy do zarobienia jest tutaj mnóstwo.
    My naprawdę jesteśmy 10 lat za murzynami w tej kwestii.

    A co do służby zdrowia, to oni się boją informatyzacji bo brak obiektu
    informacji jest im zdecydowanie na rękę.

    Mroziu

  • 38. Data: 2011-11-14 16:06:02
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Mon, 14 Nov 2011 14:43:00 +0000 (UTC), XXL napisał(a):

> [...]
    > I pomyśleć, że Lepper chciał naprawiać...... finanse państwa i krytykował
    > przez wiele lat głównego architekta reform wolnorynkowych w Polsce.

    Byłem wtedy zbyt młody i wiele mnie to nie interesowało. Potem (92-93r)
    dotarły do mnie wieści o tragedii, która się przewaliła przez Polskę.
    Otwarły mi się oczy, gdy przebywałem parę dni przez Lubelskim. Nie tyle
    nędza przerażała bo z tą można sobie jakoś poradzić, ale ta beznadzieja. Ci
    ludzie sprzedawali za bezcen ziemię, żeby się utrzymać przy życiu. Co było
    jak się pieniądze skończyły? Nie wiem. Pewnie już nie żyją. Potem doszły
    opowieści kolegów z kieleckiego, którym udało się zwiać na śląsk. Jedno
    małe miasteczko i jedna fabryka. Fabrykę zamykają i jest koniec -
    całkowity, nieodwołalny i beznadziejny. A Łódź? Do dzisiaj jak się tam
    przejadę to bida z nędzą. My tu na śląsku mamy się jak pączki w maśle,
    chociaż wszyscy tu wiedzą co to Lipiny i Chropaczów.
    To nie stało się w przeciągu 20 lat. To się stało w 1 rok!
    Teraz kiedy czytam innych ekonomistów, twierdzą że można było bez szoku. Ja
    też tak myślę, choć nie pozjadałem wszystkich rozumów, to im wierzę. Można
    było wolniej. Można było próbować coś wyciągnąć od Zachodu. W końcu upadek
    bloku wschodnieniego był takim samym ważnym wydarzeniem jak zakończenie II
    wojny. Wtedy wyciągnięto Niemców i Japończyków za uszy. teraz myśle, że też
    nie pozwolonoby nam na powrót wpaść w łapki Rosjan.
    Czechom się udało bez szoku. Kiedy robiłem z nimi interesy na początku lat
    90-tych, nie potrafiłem się przyzwyczaić do wszechobecnego tam socjalizmu,
    państwowych zakładów, sklepów. To był wtedy dla mnie jakiś skansen. Ten
    socjalizm trwał u nich bardzo długo a dzisiaj to chyba my dla nich jestesmy
    skansenem.

    Nie rozumiem dlaczego nie uczymy się choćby od Czechów albo od Niemców.
    Mamy ich na wyciągnięcie ręki. Czesi mają reaktor jądrowy własnej
    produkcji. Taki mały kraj a potrafili zaprojektować własny reaktor! To jest
    niewiarygodne!
    Niemcy to już wyższa półka, ale to drugi eksporter po Chinach! Mamy takiego
    sąsiada! Praktycznie PKSem tam można dojechać! No ale dla nich jesteśmy
    tylko złodziejami a oni dla nas faszystami.

    Ani wjednym ani w drugim kraju nie trzeba było żadnej terapii szokowej po
    upadku bloku wschodniego, więc podejrzewam że u nas też było to
    niepotrzebne. Nadszarpnęło to jedynie zaufanie społeczeństwa do państwa,
    dzięki czemu nawet najmądrzejsze decyzje będą tu zawsze witane kamieniami.

  • 39. Data: 2011-11-14 16:22:06
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Mon, 14 Nov 2011 16:59:35 +0100, Mroziu napisał(a):

> [...]
    >
    > A co do służby zdrowia, to oni się boją informatyzacji bo brak obiektu
    > informacji jest im zdecydowanie na rękę.

    Ale jest jeden przykład pozytywny: samorządy! Załatwiałem sprawy (w tym
    rejestracja auta) w urzedach miast. Organizacja perfekcyjna, wszystko
    skomputeryzowane, kolejka 5-15min. A jednak można! Nie wiem czy tak jest
    wszędzie. Nawet jeśli gdzieś jest po staremu, to przynajmniej ktoś już
    przetarł szlak. Wystarczy skopiować system i gotowe. I zauważ niepotrzebna
    była ustawa o informatyzacji, min. cyfryzacji ;) Wystarczyło nic nie robić
    a ludzie sami se zrobili dobrze.
    Może to jest to czego powinniśmy się domagać w kwestii reform:
    "Żeby rzad nic nie robił" Co o tym myślisz?

  • 40. Data: 2011-11-14 16:35:32
    Od: " kc" <k...@N...gazeta.pl>

    XXL <d...@N...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    > Przepraszam kolego, że zapytam ale ile masz lat ?
    > Czy pamiętasz czym był PRL i czy w ogóle wiesz, że w 1989r. Polska była
    > faktycznym bankrutem tonącym w otchłani kryzysu ?
    > Plan Balcerowicza był początkiem wielkiej przemiany ustrojowej, która
    > przestawiła Polskę-bankruta z pustymi półkami i kartkami na mięso na tory
    > gospodarki rynkowej.
    > Dodatkowo plan ten miał za zadanie stłumienie hiperinflacji, która w 1989r.
    > dochodziła do 900% rocznie !!!
    >
    > Heraklit: jak nie masz pojęcia o podstawach ekonomii to po co wypisujesz

    Aż przyjemnie poczytać eksperta. Nie wiem tylko, dlaczego wydaje mi się, że
    przy tym swoim komputerze masz białą kominiarkę i przychodzi mi do głowy taka
    piosenka:

    http://apsik73.wrzuta.pl/audio/5zZsto2suBL/jerzy_kle
    syk_-_ja_jestem_pro

    kc