  • 41. Data: 2008-10-24 09:11:48
    Temat: Re: Na spokojnie o kredytach we frankach
    Od: "robal" <r...@B...op.pl>

    Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> popełnił(a):

    > Jest tylko jeden niedoceniany, zupelnie inny, problem zwiazany z CHF -
    > gdy w koncu wejdziemy do unii walutowej, albo raczej z chwila
    > okreslenia kursu, to nastapi przewalutowanie ze zlotowek na euro,
    > i wtedy oprocentowanie kredytow w CHF i EUR moze byc podobne. Trzeba
    > pamietac, ze to moze byc zupelnie niedlugo (czym jest kilka lat
    > w porownaniu do 30).

    Skąd założenie, że wówczas oprocentowanie kredytów CHF i EUR może być
    podobne?

    --
    Ford|Club|Polska - http://fordclubpolska.org
    "Opony ziomowe to [...]takie, które po założeniu łańcuchów zaczną

  • 42. Data: 2008-10-24 09:14:58
    Od: "robal" <r...@B...op.pl>

    Mithos <f...@a...pl> popełnił(a):

    > Moja znajoma planuje TERAZ brac kredyt w CHF na 100% (czy tam 95%)
    > wartosci mieszkania (podobno bank jej daje) i nie chce mnie sluchac,
    > ze zdecydowanie nie powinna tego robic. Jej arugumentacja ogranicza
    > sie do "bo bede miec rate nizsza o 300 PLN oraz zawsze moge
    > przewalutowac" i nijak nie moge jej przekonac.

    A co jeśli złotówka się umocni?

  • 43. Data: 2008-10-24 22:28:44
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "robal" <r...@B...op.pl> writes:

    > Skąd założenie, że wówczas oprocentowanie kredytów CHF i EUR może być
    > podobne?

    Przeciez moze - czyzbym cos przeoczyl i juz nie moze?

    Szanse na to sa chyba znaczne?
    --
    Krzysztof Halasa

  • 44. Data: 2008-10-27 11:36:27
    Od: "robal" <r...@B...op.pl>

    Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> popełnił(a):

    > Przeciez moze - czyzbym cos przeoczyl i juz nie moze?
    >
    > Szanse na to sa chyba znaczne?

    Jako niedoceniany argument podałeś kwestię wejścia do strefy euro itp. itd.
    i związane z tym potencjalne zrównanie oprocentowania kredytów, więc
    zapytałem na jakiej podstawie sądzisz, że oprocentowanie kredytu w CHF i EUR
    może być podobne - pytam, bo nie wiem (ekonomistą, bankowcem, analitykiem
    nie jestem) - jakieś doświadczenia z innych krajów itp. itd.? A może dojdzie
    do renegocjacji wszystkich umów kredytowych i zmianę sposobów wyliczania
    oprocentowania?
    Bo równie dobrze mogę argumentować, że po wejściu do strefy euro różnica w
    oprocentowaniach CHF i EUR może wzrosnąć :).
    O to mi tylko chodziło :)