  • 1. Data: 2011-09-27 21:09:01
    Temat: Na wesolo - półbank
    Od: "Waldek" <s...@n...cpam>

    Dzwoni dzis do mnie pani,
    jej szczescie ze nie z zastrzezonego, i przedstawia sie ze z półbanku ;)
    zatrybilem o co biega, bo kilka dni temu skladalem wniosek o kk
    - czy ja moge potwierdzic dane ?
    - tak, prosze
    - czy pracuje taki a taki pan ?
    - tak, pracuje
    - a czy ja moge potwierdzic dane z wniosku ?
    - tak prosze..... tu dochod, data zatrudnienia, brak dodatkowych potracen
    - a moge zapytac z kim rozmawialam ?
    - tak oczywiscie ... i tu sie przedstawilem LOL
    ... tu slysze nutke rozbawienia w glosie, widocznie pani nie nalezala do
    "smutasow" ;)
    - a czy ja moglabym jeszcze z kims innym potwierdzic te dane ?
    - tak, ale wlasciwie po co ??
    I tu chyba pani ostatecznie poczula zabawnosc sytuacji
    bo podziekowala i sie rozlaczyla :)

    Ale wracajac do sedna, skoro ma zaswiadczenie od pracodawcy
    z podpisami 2 osob a nawet pieczatkami, i moje oswiadczenie
    to po jakiego grzyba jeszcze ten telefon ?
    Zreszta gdyby ktos inny odebral, to i tak wyslalby ja na drzewo,
    bo takich informacji telefonicznie nie udzielamy ;P

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2011-09-27 21:51:06
    Temat: Re: Na wesolo - półbank
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    Użytkownik "Waldek" <s...@n...cpam> napisał w wiadomości
> [...]
    > Zreszta gdyby ktos inny odebral, to i tak wyslalby ja na drzewo,
    > bo takich informacji telefonicznie nie udzielamy ;P

    Tak na "wesoło" to znajoma podała nie do końca prawdziwe dane
    i pewien "bank" nie udzielił jej karty ale też POWIADOMIŁ POLICJĘ.

    Feromon

  • 3. Data: 2011-09-28 00:30:56
    Od: "Waldek" <s...@n...cpam>

    Użytkownik "Feromon" <f...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Tak na "wesoło" to znajoma podała nie do końca prawdziwe dane
    > i pewien "bank" nie udzielił jej karty ale też POWIADOMIŁ POLICJĘ.

    Widocznie bank ma takie prawo
    jesli doszedl do wniosku ze ma do czynienia z oszustem
    A nie do konca prawdziwe dane to ze np. zarabia 5kzl zamiast 1,5k
    chcac uzyskac wyzszy limit kredytowy ? czy bardziej nieprawdziwe
    typu sfalszowane zaswiadczenie z pracy ;)

  • 4. Data: 2011-09-28 04:50:38
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <p...@m...pl>

    On 11-09-28 02:30, Waldek wrote:

> [...]
    > chcac uzyskac wyzszy limit kredytowy ? czy bardziej nieprawdziwe
    > typu sfalszowane zaswiadczenie z pracy ;)

    tego rodzaju dokumenty mozna podrobic, stad proba zmniejszenia ryzyka
    przez telefon do kadr - akurat tak sie trafilo w Twoim przypadku.
    A na koniec moze sie okazac, ze jednak KK nie dostaniesz, jesli bank
    uzna, ze to jest ryzyko - ze zaswiadczenie wystawiales sam sobie. Teraz
    ryzyko jest scisniete i skonczyly sie w wielu instytucjach czasy kredytu
    na oswiadczenie. A przeciez pare lat temu po KK do Polbanku wchodzilo
    sie z ulicy i po parunastu minutach wychodzilo z plastikiem wytloczonym
    na miejscu. Zadnych zaswiadcen, tylko oswiadczenia + BIK.

    --
    Zapraszam na http://www.bankowymokiem.pl - blog PKO Banku Polskiego
    Zobacz jak wygladaja Szkolne Kasy Oszczednosci http://www.szkolneblogi.pl

  • 5. Data: 2011-09-28 04:59:15
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Michał 'Amra' Macierzyński <p...@m...pl> writes:

    [...]

    > po KK do Polbanku wchodzilo sie z ulicy i po parunastu minutach
    > wychodzilo z plastikiem wytloczonym na miejscu. Zadnych zaswiadcen,
    > tylko oswiadczenia + BIK.

    Kto wychodził, ten wychodził ...
    KJ

    Linux jest w stanie przeżyc wyjęcie procesora - resztę doliczy w pamięci.

  • 6. Data: 2011-09-28 06:23:19
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 28 Wrz, 06:50, Michał 'Amra' Macierzyński <p...@m...pl>
    wrote:

    > tego rodzaju dokumenty mozna podrobic, stad proba zmniejszenia ryzyka
    > przez telefon do kadr - akurat tak sie trafilo w Twoim przypadku.

    Kiedy banki sie naucza, ze jest to bezprawne i szczerze mowiac
    idiotyczne - takie wydzwanianie po kadrach.

  • 7. Data: 2011-09-28 07:38:49
    Od: "Waldek" <n...@n...net>

    Użytkownik "Michał 'Amra' Macierzyński" <p...@m...pl> napisał w
    wiadomości news:4e82a79f$1@news.home.net.pl...

> [...]
    > A na koniec moze sie okazac, ze jednak KK nie dostaniesz, jesli bank uzna, ze
    > to jest ryzyko - ze zaswiadczenie wystawiales sam sobie.

    Jest na tym zaswiadczeniu pieczesc i podpis osoby odpowiedzialnej
    za naliczanie plac, oraz glownego ksiegowego - to malo ?
    wczesniej skladajc wniosek sam sie "wyspowiadalem w banku"
    Dolaczylem ksero DO potwierdzone przez kuriera i podpisalem umowe
    - tez za malo ?

    Natomiast to czy pracownik danej firmy np. kadrowiec
    udziela takich informacji na telefon - to juz chyba nie jest ok ;)
    Jesli bank ma watpliwosci powinien sie raczej zwrocic oficjalnym pismem
    choc nie wiem czy tu tez pracodawca ma obowiazek odpowiedziec
    u mnie obowiazuje zasada ze kontaktuje sie z zainteresowanym i pyta o zgode
    udzielenia takich informacji
    jezeli ktos tam z banku sie upiera i uwaza zaswiadczenie za "niewiarygodne"
    - uwazam ze to dobra praktyka w zakresie ochr.danych osobowych

    >Teraz ryzyko jest scisniete i skonczyly sie w wielu instytucjach czasy kredytu
    >na oswiadczenie.

    A jak niby inaczej klient ma udowodnic ze nie jest wielbladem ?
    sklada wlasne oswiadczenie, zaswiadczenie od pracodawcy, bank go sprawdza w BIK
    i co jeszcze ? 2-ch swiadkow moze ma przyprowadzic na przesluchanie ?

  • 8. Data: 2011-09-28 08:51:02
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Wed, 28 Sep 2011 09:38:49 +0200, Waldek napisał(a):

    > A jak niby inaczej klient ma udowodnic ze nie jest wielbladem ? sklada
    > wlasne oswiadczenie, zaswiadczenie od pracodawcy, bank go sprawdza w BIK
    > i co jeszcze ? 2-ch swiadkow moze ma przyprowadzic na przesluchanie ?

    Parafrazując słowa kierownika spółdzielni mieszkaniowej z pewnego
    kultowego serialu:

    Musisz jeszcze przynieść zaświadczenie od rodziców, że ta karta jest Ci
    naprawdę bardzo potrzebna :)

    --
    xbartx

  • 9. Data: 2011-09-28 13:16:35
    Od: "Bogdan B." <g...@r...pl>

    W dniu 2011-09-28 10:51, xbartx pisze:

    > Parafrazując słowa kierownika spółdzielni mieszkaniowej z pewnego
    > kultowego serialu:

    Dla porządku - to był cieć.

  • 10. Data: 2011-09-28 14:13:33
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Bogdan B." <g...@r...pl> napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Dla porządku - to był cieć.

    No jak cieć? Przecież to był prezes spółdzielni mieszkaniowej.