  • 31. Data: 2011-10-03 16:15:02
    Temat: Re: Na wesolo weryfikacja telefoniczna
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Bankier" 4e89543a$...@n...home.net.pl

    > Przy takim rozumowaniu to zaświadczenia o zarobkach

    Czy na zaświadczeniu jest mowa o tym, do kiedy na pewno pracownik
    będzie zarabiał? Pracę można strącić bez trudu, majątek -- z trudem
    (czy ktoś w pośpiechu sprzeda dom, aby móc nie spłacić karty?)
    a historii (złej lub dobrej) nie można stracić. :)

    Czy pracodawca musi powiadomić kredytodawcę o zwolnieniu pracownika?
    Czy można sprzedać obciążony dom? Raczej nie.
    Czy można jakkolwiek zmienić przeszłe zapisy w BIK?

    > Teraz już wiesz skąd się wziął obecny kryzys...

    Stąd, że pieniądze pożyczano nie tym osobom, którym należało
    pożyczać? Że kredytowano tych, którzy nie potrafili zarabiać?

    To chyba pogram wyborczy PSL. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 32. Data: 2011-10-03 17:39:12
    Temat: Re: Na wesolo - półbank
    Od: "Kris" <k...@W...PL>

    >Użytkownik "Waldek" napisał w wiadomości grup

    >Zresztą gdyby ktos inny odebral, to i tak wyslalby ja na drzewo,
    >bo takich informacji telefonicznie nie udzielamy ;P

    Na 99% podpisałeś cos w tym stylu:
    "zgodnie z art. 23 ust. 1 pkt 1 i 3 Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku o
    ochronie danych osobowych wyrażam zgodę na udostępnienie informacji
    zawartych w zaświadczeniu o zarobkach oraz ich weryfikację przez Bank,
    upoważniając pracodawcę do potwierdzenia (telefonicznie lub osobiście)
    danych zawartych w tym zaświadczeniu. "

    więc mając Twój podpis weryfikują;0

  • 33. Data: 2011-10-03 17:51:10
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 10/3/2011 12:39 PM, Kris wrote:

> [...]
    > zawartych w zaświadczeniu o zarobkach oraz ich weryfikację przez Bank,
    > upoważniając pracodawcę do potwierdzenia (telefonicznie lub osobiście)

    to by działało,
    gdyby takie upoważnienie zostało doręczone pracodawcy a nie bankowi.

    owszem, bank jak najbardziej moze takie upowaznienie pracodawcy
    przekazac, tylko, ze jak bank dzwoni w celu weryfikacji, to troche za
    pozno, albo dostarczyc pracodawcy upowaznienie do przekazania takich
    informacji.

    Co najwyzej jako pracodawca mogę potwierdzić, że wystawiłem
    zaświadczenie o danej treści jak go zobaczę, choćby faksem. Chyba, że
    wcześniej pracownik mnie do ujawnien informacji o nim upoważni.
    Np. bank mi takie upoważnienie prześle.

  • 34. Data: 2011-10-03 18:49:20
    Od: "Kris" <k...@W...PL>

    >Użytkownik "witek" napisał w wiadomości grup

    >to by działało,
    >gdyby takie upoważnienie zostało doręczone pracodawcy a nie bankowi.

    I tak to działa. Ta formułka jest na druku zaświadczenia najczęściej i
    pracownik idąc z drukiem banku do pracodawcy w celu wypełnienia
    zaświadczenia składa podpis przy tej formułce. Pracodawca wypełnia
    zaświadczenie robi sobie ksero i jak bank dzwoni to ma podkładkę aby
    potwierdzić co i jak.

    >Co najwyzej jako pracodawca mogę potwierdzić, że wystawiłem zaświadczenie o
    >danej treści jak go zobaczę, choćby faksem.

    Jako pracodawca widziałeś takie upoważnienie wypełniając druczek banku

    >Chyba, że wcześniej pracownik mnie do ujawnien informacji o nim upoważni.
    >Np. bank mi takie upoważnienie prześle.

    Jw..

  • 35. Data: 2011-10-03 20:21:05
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    Kris <k...@W...PL> wrote on 2011-10-03_20:49

> [...]
    > jak bank dzwoni to ma podkładkę aby potwierdzić co i jak.

    > Jako pracodawca widziałeś takie upoważnienie wypełniając

    Bzdura. Musiałby zachować oryginał druczku z podpisem pracownika,
    albo zrobić kopię uwierzytelnioną. Już widzę jak pracodawca składa
    takie kopie w pękatej szafie...

    Potwierdzanie zaświadczeń przez telefon jest bzdurnym wymysłem
    banków i w żadnym przypadku nie jest dozwolone, ze względu na
    niemożność uwierzytelnienia przedstawiciela banku. Jakiekolwiek
    potwierdzenie telefoniczne jest poważnym złamaniem zasad ochrony
    danych osobowych. Chyba, że dany bank miałby z danym pracodawcą
    uzgodnione (na piśmie!) zasady uwierzytelniania telefonicznego.
    Rozsądny przedsiębiorca na to nie pójdzie we własnym interesie,
    chyba, że w obecności pracownika i na jego ryzyko...
    Co innego przedstawienie przez bank kopii do weryfikacji (ale
    pocztą albo przez kuriera) - tu ryzyka po stronie przedsiębiorcy
    nie ma.

    witrak()

  • 36. Data: 2011-10-03 21:08:40
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 10/3/2011 1:49 PM, Kris wrote:

> [...]
    > zaświadczenia składa podpis przy tej formułce. Pracodawca wypełnia
    > zaświadczenie robi sobie ksero i jak bank dzwoni to ma podkładkę aby

    a jak sobie ksero nie robi?

    > Jako pracodawca widziałeś takie upoważnienie wypełniając druczek banku

    a teraz go nie widze i nie mam zadnego dokumentu potwierdzajacego, ze
    pracownik mnie do czegokolwiek upowaznil. I moge od niego dostac w d...
    jak tylko bedzie chcial.

    > Jw..

    jw.

    ta czesc druczku powinno zostac u pracodawcy.

  • 37. Data: 2011-10-03 22:37:30
    Od: "Waldek" <s...@n...cpam>

    Użytkownik "Kris" <k...@W...PL> napisał w wiadomości

> [...]
    > zawartych w zaświadczeniu o zarobkach oraz ich weryfikację przez Bank,
    > upoważniając pracodawcę do potwierdzenia (telefonicznie lub osobiście)

    No i do tego momentu wszystko gra, gdyz to ja odebralem telefon
    i to JA potwierdzilem swoje wlasne dane z konsultantka
    a na koniec dowiedziala sie ze ja to ja :D I ze nie widze takiej potrzeby
    aby jeszcze ktos trzeci mial potwierdzac moje dane (przez telefon)
    Chyba argumentacja byla skuteczna, skoro "golda" poczta dzis doreczyla.

    Pozdrawiam

  • 38. Data: 2011-10-04 06:37:07
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 3 Paź, 19:39, "Kris" <k...@W...PL> wrote:

> [...]
    > zawartych w zaświadczeniu o zarobkach oraz ich weryfikację przez Bank,
    > upoważniając pracodawcę do potwierdzenia (telefonicznie lub osobiście)

    Pracodawcy to do niczego nie zobowiazuje.

  • 39. Data: 2011-10-04 09:24:39
    Od: "Kris" <k...@W...PL>

    >Użytkownik "krzysztofsf" napisał w wiadomości grup
    12g2000yqz.googlegroups.com...

    >Pracodawcy to do niczego nie zobowiazuje.

    Nigdzie nie napisałem ze pracodawca jest do czegokolwiek zobowiązany.
    Pracodawca generalnie może olać sprawę i nie potwierdzać niczego, tylko że
    nie będzie to korzystne dla pracowników bo np. będą mieli spore kłopoty z
    uzyskaniem jakiegokolwiek kredytu.

  • 40. Data: 2011-10-04 09:31:47
    Od: "Kris" <k...@W...PL>

    >Użytkownik "Waldek" napisał w wiadomości grup

    >No i do tego momentu wszystko gra, gdyz to ja odebralem telefon
    >i to JA potwierdzilem swoje wlasne dane z konsultantka
    >a na koniec dowiedziala sie ze ja to ja :D

    I o to w sumie chodziło- bank dowiedział się ze firma istnieje(zapewne
    sprawdził czy nr tel jest zarejestrowany na firmę) i sprawdził ze Ty tam
    faktycznie pracujesz skoro odebrałeś tel..

    > I ze nie widze takiej potrzeby
    >aby jeszcze ktos trzeci mial potwierdzac moje dane (przez telefon)

    Skoro wyraziłeś zgodę to mogą potwierdzać. Czasami w większych zakładach
    pracy zaświadczenie potwierdzane jest u dwóch osób w kadrach fakt i okres
    zatrudnienia w placach wysokość i składniki pensji.

    >Chyba argumentacja byla skuteczna, skoro "golda" poczta dzis doreczyla.

    Widocznie pracujesz w jakiejś większej lub znanej lokalnej firmie. Gdybyś
    pracował w firmie "Jurek &Heniek" gdzie jedynym telefonem byłaby prywatna
    komórka szefa to takiej weryfikacji by nie zaakceptowali.