  • 61. Data: 2012-12-30 10:00:02
    Temat: Re: Nachalność Idea Banku.
    Od: Maruda <m...@n...com>

    W dniu 2012-12-30 09:35, Liwiusz pisze:

    > Pomijając już fakt, że ubezpieczenie nie chroni tylko przed szkodą
    > całkowitą, ale i przed całym spektrum szkód pośrednich.

    To wszystko jest osobno policzone i zafakturowane łącznie z narzutem :)

    > Generalnie rozumiem Marudę, i wiem, że właściciel wszystkich wagonów
    > kolejowych w Polsce nie powinien ich ubezpieczać. Wyciąganie jednak z
    > tego wniosku, że ubezpieczenie nie daje żadnych korzyści właścicielowi
    > jednego wagonu jest nieuprawnione :)

    ... w odpowiedzi na rzeczową opinię dodam jeszcze, że dopuszczam się
    powyżej pewnego naciągania. Zakładam rozkład równomierny, liniowy. A
    zdarzenia te podlegają rozkładowi Bernoulliego (stosowany przy np.
    liczeniu awaryjności populacji podobnych urządzeń), który wykazałby
    wielkości mniej korzystne dla moich opinii. Tylko, że rozkład
    Bernoulliego trudno jest liczyć w pamięci, więc dla potrzeb
    "felietonowych" się nie nadaje.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda