  • 41. Data: 2020-03-24 12:15:58
    Temat: Re: Nadchodzi podwyżka cen i inflacja. Chyba.
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Zbynek Ltd. pisze tak:

    > Jak już, ciekawe po ilu miesiącach, wszystko zacznie funkcjonować,
    > to ci stratni będą chcieli choć trochę odrobić straty. Szybko. Bo
    > tak u nas jest - szybko nachapać się na już, na teraz, nie patrząc
    > długodystansowo. No i żeby szybciej odrobić straty podniosą ceny.
    > Więc napędzą inflację. Mam rację?

    "Nie wprowadzajmy w Polsce Euro bo wzrosną ceny". Haha.
    I co teraz mohery? Smacznego.

    --
    Piotrek

    Grosz do grosza i bedzie kokosza

  • 42. Data: 2020-03-24 12:34:25
    Temat: Re: Nadchodzi podwy?ka cen i inflacja. Chyba.
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 23.03.2020 o 19:19, brum pisze:

    > Poza Malopolska i Podkarpaciem w kosciolach nie ma tlumow, wiec tabliczki
    > nie przeszkadzaja. Zreszta to nie terazniejszy wymysl, tylko sprzed wiekow,
    > gdy miejsca w lawkach, zwlaszcza przednich, nalezaly do zamoznych.

    Ja to wiem. W starych kościołach są tabliczki zabytkowe przecież. Ale
    zastanawiam się, co w praktyce ma zrobić "właściciel" miejsca po prostu.
    Tak teoretycznie.

    > A co do paliwa - ropa staniala mocno, a popyt znaczaco sie zmniejszyl, to i
    > ceny spadly. Plotki o ustalaniu cen paliwa nie sa wiarygodne. Stacje, nie
    > dosc, ze naleza do roznych wlascicieli, to jeszcze niektore naleza do
    > koncernow. Czesc z nich to franczyza, ale tylko czesc.

    Nie mam dowodu na zmowę cenową, toteż traktuję to jako plotkę. Tym nie
    mniej nie za bardzo widzę powód akurat, by spadek cen mógł mieć obecnie
    wpływ na popyt. Wszyscy (albo większość) siedzi na d...ie w domach.
    Transport leży. To paliwa mniej potrzeba i tu nic zmienić się nie powinno.

    --
    Robert Tomasik

  • 43. Data: 2020-03-24 12:44:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Ja to wiem. W starych kościołach są tabliczki zabytkowe przecież. Ale
    >zastanawiam się, co w praktyce ma zrobić "właściciel" miejsca po
    >prostu.
    >Tak teoretycznie.

    Powiedziec "to moje miejsce". Albo kulturalnie - moze sie pan
    posunac..

    Albo od razu chama w morde :-)
    Albo popatrzec po mszy do jakiego samochodu wsiada, i opony nastepenym
    razem przeciac :-)

> [...]
    >wpływ na popyt. Wszyscy (albo większość) siedzi na d...ie w domach.
    >Transport leży. To paliwa mniej potrzeba i tu nic zmienić się nie

    Odwrotnie - popyt spadl, to i cena spada.
    Bo producenci chca swoje zarobic, a nie maja komu sprzedac :-)

    Tylko to chyba bardziej skomplikowane jest ...

    J.

  • 44. Data: 2020-03-24 12:46:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PiteR" napisał w wiadomości grup
    .net...
    Zbynek Ltd. pisze tak:

    >"Nie wprowadzajmy w Polsce Euro bo wzrosną ceny". Haha.
    >I co teraz mohery? Smacznego.

    Ale jest roznica, czy wzrosna za pol roku, czy 5 lat temu :-)

    J.

  • 45. Data: 2020-03-24 14:06:00
    Od: gosc <t...@z...com>

    J.F. wrote:
    > Tylko troszeczke.
    > Inflacja ma dwie strony - musza byc tez ludzie, ktorzy wiecej zaplaca.
    > Akurat w takim kryzysie i stratach, to ludzie nie maja nadwyzek, a
    > wtedy uwazaja na wydatki.

    Pracownicy socjalni i urzędnicy mają spore nadwyżki.

  • 46. Data: 2020-03-24 14:07:23
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 24 Mar 2020 12:46:41 +0100, J.F. napisał(a):

    > Ale jest roznica, czy wzrosna za pol roku, czy 5 lat temu :-)

    Słowacja ma euro od 2009 i ceny jakoś nie zaszalały. To samo było w
    państwach bałtyckich.
    https://alebank.pl/czy-wprowadzenie-euro-oplacilo-si
    e-krajom-baltyckim-i-slowacji/

    Zdaję sobie jednak sprawę, że suwerena nic nie przekona.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Stefan Kisielewski

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 47. Data: 2020-03-24 14:34:18
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24.03.2020 o 12:44, J.F. pisze:

    > Powiedziec "to moje miejsce". Albo kulturalnie - moze sie pan posunac..

    No właśnie, jakbym był właścicielem takiego miejsca, to bym nie
    wiedział, jak się zachować. To jakieś bezsensowne, zwłaszcza, że
    kościoły pustkami teraz świecą. Pamiętam czasy, że jak się z 5 minut
    wcześniej nie przyszło, to był problem z wejściem do kościoła. Teraz ne
    pamiętam, bym miał problem ze znalezieniem miejsca siedzącego.

> [...]
    > razem przeciac :-)

    > Odwrotnie - popyt spadl, to i cena spada.
    > Bo producenci chca swoje zarobic, a nie maja komu sprzedac :-)

    OK, ale to świadczy również o tym, że nie zarabiali jednego grosza na
    litrze, skoro przed chwilą tankowałem Pb98 po 4,55 zł/l na ORLEN-ie.
    Przecież nie sprzedają poniżej kosztów. Czyli w moim wypadku wygląda na
    toi, że musieli mieć marżę na poziomie 80 gr/l.

    > Tylko to chyba bardziej skomplikowane jest ...

    Z całą pewnością. Dlatego się zastanawiam.

    --
    Robert Tomasik

  • 48. Data: 2020-03-24 14:38:07
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Wiesz, który dokładnie? -- katolickich jest sporo... ;)

    Z tego, co wiem, to ten, co w Polsce jest zarejestrowany jako Kościół
    Katolicki w Polsce i ma Konkordat podpisany.

    --
    Robert Tomasik

  • 49. Data: 2020-03-24 14:53:56
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24.03.2020 o 10:33, Olin pisze:

    > Chodziło zastąpienie wypłat z Fundusz Kościelnego - czyli finansowania
    > przez wszystkich - dobrowolnym odpisem podatkowym. KK bezsprzecznie ma
    > najlepsze rozeznanie co do gorliwości swych owieczek, bo się nie zgodził.
    > Z tacą nie miało to nic wspólnego.

    Zgodnie z Prawem Kanonicznym taca jest zasadniczo na utrzymanie
    świątyni, a księża powinni żyć z datków na msze święte. W Polsce to
    trochę inaczej działa, bo większość księży (czy osób duchownych) ma
    państwowe posady. Nie badałem tego, ale chyba głównie nauczycieli.

    Mój domysł jest taki, że gdy w ogóle to rozważano, to Kościół Katolicki
    utrzymywał w oficjalnych komunikatach, że w Polsce jest ponad 99%
    wiernych tego wyznania. Te statystyki robili w ten sposób, że brali pod
    uwagę ochrzczonych. To nie do końca toi samo, co wierzący. Po za tym
    ćwierć wieku temu inne, niż katolickie kościoły miały faktycznie
    niewielki odsetek wiernych. Może poza jakimiś okręgami na wschodzie
    Polski. Choć ja patrzę przez pryzmat Małopolski, a wystarczy na takie
    Mazury i się okazuje, ze Ewangelików, czy Luteran tam sporo, a i inne
    domy modlitwy się trafiają.

    Jakby tak przy tych deklaracjach dotyczących przekazania środków okazało
    się, że znacznie mniej, niż 99% chce przekazać na Kościół Katolicki, to
    byłaby porażka wizerunkowa.

    Po za tym był jeszcze jeden problem z tego co wiem. Zabrania się
    przetwarzania danych dotyczących wiary. To z kolei jest skutek II Wojny
    Światowej i mordowania Żydów.

    --
    Robert Tomasik

  • 50. Data: 2020-03-24 14:55:25
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 23.03.2020 o 22:03, Waldek pisze:

    > W moim grajdole E95 Orlen 4.50, prywaciarz 4.05, Auchan 3.99

    A ile było wcześniej? Bo to poniekąd obala teorie, że rząd jakimiś
    dodatkowymi opłatami te ceny windował. Przecież nie sprzedają poniżej
    kosztów, a i podatki nie spadły w końcu ostatnich dni.

    --
    Robert Tomasik