  • 51. Data: 2009-11-06 21:48:11
    Temat: Re: Nagonka
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "MarekZ" <b...@a...w.pl> wrote in message
    news:hd250r$8e4$1@srv.cyf-kr.edu.pl...
    > Użytkownik "george" <g...@v...pl> napisał w wiadomości grup
    ..

    > Można sobie wyobrazić różne scenariusze jak już brniemy w to s-f. Na
    > przykład ta ekipa, która chciała wszystkim zabrać ich emerytury z OFE,
    > może po miesiącu już w komplecie być martwa albo nie być zdolna do
    > prowadzenia samodzielnej egzystencji i podejmowania jakichkolwiek decyzji.
    > A kolejna ekipa może mieć już z różnych względów inne zdanie w tym
    > temacie.

    > Najwyraźniej mylisz mnie z kimś innym. :)

    w momencie ukazania sie tego wyroku SN to co nazywasz s-f stało sie
    rzeczywistościa

    http://gospodarka.gazeta.pl/pieniadze/1,29577,527656
    7,Sad_Najwyzszy_oddalil_kasacje_w_sprawie_OFE.html

    "W praktyce będzie dochodzić do sytuacji, kiedy pewne osoby będą żyły dłużej
    niż środki zgromadzone na ich kontach, przewidywane na określoną długość
    życia; w takim przypadku oczywiście ich świadczenia będą musiały być
    finansowane ze składek innych osób. W tej sytuacji należy uznać, że ta
    składka nie jest prywatną własnością ubezpieczonego" - powiedziała sędzia
    Wrębiakowska- Marzec

    george

    P.S. Wiem że bijemy juz nieco pianę :). Ja poprostu wyzbyłem sie przekonania
    że OFE jakoś istotnie rózni sie od ZUS'u wobec tego wyroku. Nie wiem czy
    słyszałeś o tym jak OFE wypłaca kasiorke pewnej Pani...

  • 52. Data: 2009-11-06 21:52:22
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Mithos <f...@a...pl> writes:

    > Jak dla mnie to OFE to powinno mieć postać obecnych funduszy
    > inwestycyjnych. Jakaś tam składka obowiązkowo idzie do OFE i to klient
    > decyduje jaką cześć przeznaczyć na agresywne inwestycje, a jaką na
    > bezpieczne lokowanie środków (oczywiście można wprowadzić ograniczenia
    > np. w ryzykowne akcje nie więcej niż X itp.). Do tego OFE powinno mieć
    > możliwość inwestowania we wszystko, a nie w przeważającej większości
    > obligacje skarbu państwa.

    To dokladnie niczego nie da, wszelkie obowiazkowe skladki beda do kitu.
    Jesli iles tam milionow ludzi ma obowiazek, to nie ma szans na
    konkurencje.

    IMHO jedyna na szybko wymyslona metoda na emerytury i renty jest prosta:
    finansowanie ich na biezaco w minimalnej wysokosci z podatkow. Ktos chce
    miec wiecej, niech sie sam zatroszczy.

    Niesprawiedliwe? Nie bardziej niz inne zastosowania podatku i nie
    bedziej niz obecny system, za to proste, tanie i nie daje zludnych
    nadziei.

    Tylko nie wiem co ze "sluzbami" i innymi np. gornikami, no i ta
    likwidacja KRUS...
    --
    Krzysztof Halasa

  • 53. Data: 2009-11-06 22:00:46
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "witrak()" <w...@h...com> writes:

    > Że koncepcja OFE sama w sobie nie jest zła świadczy to, że system
    > chilijski (uważany obecnie za najlepszy na świecie) jest oparty o tę
    > samą zasadę. Ale tam istnieje realna konkurencja pomiędzy różnymi
    > funduszami, jest ich wiele (choć kraj nieco mniejszy od RP), i o ile
    > pamiętam, nie mają ograniczeń na inwestowanie (skład portfeli).
    > W związku z tym nie kupują wyłącznie obligacji skarbowych... ;-)

    Tyle ze jest tu kilka problemow: uwazany za najlepszy na swiecie nie
    oznacza jednak, ze jest dobry; Chile to stosunkowo jednak biedny kraj,
    ludzie maja mniejsze wymagania; komu rzad mialby sprzedawac obligacje?
    Ktos musi je kupowac, mam delikatne wrazenie ze chilijczycy takiego
    problemu np. z obsluga zadluzenia jak my nie maja.

    > A w ogóle trzeba byłoby *dokładnie* zbadać model chilijski i docelowo
    > transferować go do Polski - bez "dobudówek" robionych na polityczne
    > zamówienie...

    Problem w tym, ze tamten system sluzy nieco innym celom.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 54. Data: 2009-11-06 22:09:25
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> writes:

    > Nie wiem. To tylko cyfra, którą ktoś policzył. Ale znajduje pokrycie w
    > codziennych spostrzeżeniach.

    Bardzo podejrzane. Jakies zrodlo tej informacji?

    > Już teraz nie pamiętam, ale generalnie lepiej. W Wojsku zdaje się
    > wychodziło 57 lat.

    Tez niezbyt duzo, ale spodziewalbym sie mniejszej wartosci w wojsku niz
    w policji.

    Z tym ze roznica miedzy 52 i 57 lat jest ogromna.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 55. Data: 2009-11-07 07:31:25
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Jarek Andrzejewski" <p...@g...com> napisał w
    wiadomości
    b.googlegroups.com...

    A masz jakieś pomysły na to "dbanie" czy tak sobie marzysz?
    Dopóki to będzie obowiązkowe i poparte opresją aparatu państwowego to
    nie będzie dobrze (bo chyba nie uznamy za "dobre" płacenie nawet 3,5%
    za to, że OFE w łaskawie kupią "dla nas" obligacje tego rządu, który
    nas zmusza do płacenia na to.

    Gosciu, przeciez to wladza zmusza OFE do kupowania obligacji skarbowych.
    Jast to lepsze od ladowania w ZUS i wyplaty obecnym emerytom. Srodki
    zgromadzone w OFE maja wymierna wartosc i wiadomo jakiej emerytury mozna
    oczekiwac. Z tego co jest w ZUS nie jestes w stanie oszacowac emerytury, bo
    bedzie ona zalezna przede wszystkim od wartosci wplacanych skladek przez
    pracujacych w danym czasie. IMHO kwota srodkow podjetych z ZUS bedzie nizsza
    od wplaconych skladek, a to ile ZUS 'zarobi' jest zalezne tylko od
    politycznej woli rzadzacych, ktorzy ustalaja w gabinecie wartosc
    waloryzacji.

    To jest chory system i im wcześniej ten wrzód przetniemy, tym mniej
    zaboli.

    Ale co chcesz przecinac? Przeciez zabranie srodkow z OFE oznacza powrot do
    starego. Jesli to tylko w interesie tych ktorzy beda dostawac kase ze
    starego systemu. Polecam zainteresowac sie jaka masz zgromadzona wartosc
    srodkow w OFE, u mnie jest to kwota pozwalajaca na zakup samochodu sredniej
    klasy, ale nie chce fundowac go jakiemus urzedasowi z ZUS.

    MK

  • 56. Data: 2009-11-07 10:53:00
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    On 2009-11-06 13:19, Valdi wrote:
    > "witrak()" news:hd134v$6ov$1@atlantis.news.neostrada.pl

    > śmietnik? :)

    > Wybaczysz mi? :)

    Już wybaczyłem :)

    witrak()

  • 57. Data: 2009-11-07 13:44:44
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "MK" <m...@i...pl> wrote in message
> [...]
    > srodkow w OFE, u mnie jest to kwota pozwalajaca na zakup samochodu
    > sredniej klasy, ale nie chce fundowac go jakiemus urzedasowi z ZUS.

    myśle że na indywidualnym koncie w ZUS'ie mozesz mieć wiecej :).
    Tylko co z tego ... w obu przypadkach taka sama pociecha z tej kasy.
    Polecam prześledzić system wypłaty z OFE emerytury na podstawie głośnej
    sprawy pewnej pani, ktora jako pierwsza zaczełą korzytać z emerytury OFE.

    george

  • 58. Data: 2009-11-07 16:04:20
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    > myśle że na indywidualnym koncie w ZUS'ie mozesz mieć wiecej :).
    > Tylko co z tego ... w obu przypadkach taka sama pociecha z tej kasy.

    Wplat na pewno mam wiecej, bo w ZUS zostaje 2/3 skladki emerytalnej. A
    wyplat bede mial tyle na ile bedzie stac ZUS, no moze 1xx% podstawowej
    skladki, bo w koncu co roku przekraczam maksymalny limit...

    > Polecam prześledzić system wypłaty z OFE emerytury na podstawie głośnej
    > sprawy pewnej pani, ktora jako pierwsza zaczełą korzytać z emerytury OFE.

    A nie slyszales o tym, ze rzad nie przygotowal sie i nie wprowadzil
    regulacji pod wyplaty. Obecnie mamy rozwiazanie 'przejsciowe'. Masz
    mozliwosc otrzymania tylko emerytury dozywotniej i nie wyplaca jej zaklad
    emerytalny, a OFE.

    MK

    PS. Czy ktorys z nie wierzacych, ze mozna walczyc o utrzymanie tej kasy
    zauwazyl, ze Tusk powiedzial, ze zmian o jakich byla mowa nie bedzie?

  • 59. Data: 2009-11-07 16:19:12
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On 7 Lis, 08:31, "MK" <m...@i...pl> wrote:
> [...]
    > nas zmusza do płacenia na to.
    >
    > Gosciu, przeciez to wladza zmusza OFE do kupowania obligacji skarbowych.

    Tak, OFE są zmuszane do kupowania obligacji, ale ja mam na myśli
    _nasz_ obowiązek płacenia na emeryturę.

    > Jast to lepsze od ladowania w ZUS i wyplaty obecnym emerytom. Srodki

    IMHO nie jest. System OFE jest do kitu, bo płacimy im 7% (wiem, wiem,
    niedługo będzie 3,5%) za to, że oni kupują za obligacje.
    To całkiem absurdalne, żeby profesjonaliście płacić procent od
    przychodu za pomnażanie majątku zamiast dawaniu mu udziału w
    wypracowanych zyskach.

    > zgromadzone w OFE maja wymierna wartosc i wiadomo jakiej emerytury mozna
    > oczekiwac. Z tego co jest w ZUS nie jestes w stanie oszacowac emerytury,

    taaak? To napisz mi, jaką otrzymam emeryyturę, kiedy nawet nie wiadomo
    jaki będzie wiek emerytalny za 30 lat ani ile ludzie będą średnio
    wtedy żyli.

    > To jest chory system i im wcześniej ten wrzód przetniemy, tym mniej
    > zaboli.
    >
    > Ale co chcesz przecinac? Przeciez zabranie srodkow z OFE oznacza powrot do

    jak to co? Chcę zastąpić "system emerytalny" dobrowolnością. A zanim
    umrą wszyscy, którym emerytura się należy (tzn. którzy wpłacili już do
    "systemu"), to niestety trzeba wyprzedać co się da (aka prywatyzacja)
    i opodatkować pracujących. Ale urzymywanie tej iluzji, że "zarabiamy"
    na swoją emeryturę doprowadzi tylko do jeszcze gorszego zadłużenia.

    A tu masz głos kogoś, kogo chyba można uznać za eksperta:
    http://www.blog.gwiazdowski.pl/index.php?subcontent=
    1&id=694

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 60. Data: 2009-11-07 17:58:18
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Krzysztof Halasa pisze:
    > IMHO jedyna na szybko wymyslona metoda na emerytury i renty jest prosta:
    > finansowanie ich na biezaco w minimalnej wysokosci z podatkow. Ktos chce
    > miec wiecej, niech sie sam zatroszczy.

    To przecież tak to działa. Płacisz składkę (czasem bardzo dużą) i możesz
    liczyć jedynie na minimalne świadczenie chyba, że uskładasz coś więcej sam.

    --
    Mithos