  • 71. Data: 2009-11-09 17:56:04
    Temat: Re: Nagonka
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    On 2009-11-09 15:33, Krzysztof Halasa wrote:

    > A gdzie to "realne ustalenie"?

    Zanim zadasz następne pytanie, miej odwagę odpowiedzieć na
    postawione wcześniej Tobie.

    witrak()

  • 72. Data: 2009-11-09 18:01:22
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "witrak()" <w...@h...com> writes:

    > Zanim zadasz następne pytanie, miej odwagę odpowiedzieć na postawione
    > wcześniej Tobie.

    A co to ma wspolnego z odwaga?

    Chwilowo nikt nie pokazal zadnych "realnych ustalen" i pisanie o takich
    jako o fakcie jest bez sensu. Nieistotne czy odwaznie czy np. nikczemnie
    z ukrycia.

    Pokaz prawdziwa statystyke (jestem pewien ze dotarcie do niej nie
    powinno byc trudne), bedzie mozna sie zastanawiac nad czyms _sensownym_.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 73. Data: 2009-11-09 18:04:55
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    On 2009-11-09 15:35, Krzysztof Halasa wrote:

    > To nie zmienia tego, o czym napisalem :-)

    Tak ? No to o czym takim napisałeś, co nie podlega zmianie?
    Bo to, co zacytował jureq, zdecydowanie upada po takim argumencie.
    Chyba, że chcesz odnieść się do tego, że Polska to *też* biedny kraj.

    witrak()

  • 74. Data: 2009-11-09 18:24:47
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "witrak()" <w...@h...com> writes:

    > Tak ? No to o czym takim napisałeś, co nie podlega zmianie?
    > Bo to, co zacytował jureq, zdecydowanie upada po takim argumencie.

    Nie, zakladajac umiejetnosc czytanie u "oceniajacego" oczywiscie.

    > Chyba, że chcesz odnieść się do tego, że Polska to *też* biedny kraj.

    Polska to moze tez podobnie biedny kraj, ale Chilijczycy maja na pewno
    w tym wzgledzie mniejsze wymagania, np. potrafia oszczedzac.
    Wez tez pod uwage taka drobna sprawe, ze PKB to nie jest miara
    zasobnosci portfela spoleczenstwa.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 75. Data: 2009-11-09 21:53:52
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    On 2009-11-09 19:01, Krzysztof Halasa wrote:

> [...]
    >
    > Pokaz prawdziwa statystyke (jestem pewien ze dotarcie do niej nie
    > powinno byc trudne), bedzie mozna sie zastanawiac nad czyms _sensownym_.

    Mylisz się. Jeżeli ktoś napisał, że takie dane (dot. relacji
    wiekowych dla policji i wojska) znalazł, nie ma podstawy ich
    odrzucać, nawet jeśli Ty napiszesz, że to bzdura. A to dlatego, że
    po prostu nie masz żadnego argumentu za tak skrajnie sformułowanym
    stanowiskiem.
    Zatem - z punktu widzenia tutejszej dyskusji to SĄ realne ustalenia.
    Można w nie powątpiewać. Ale Ty posługując się zerowej wartości
    argumentami usiłujesz zdezawuować tamtą opinię.
    Otóż ja mogę też powątpiewać w naukową jakość tamtej opinii, ale
    dopóki nie zdobędę materiału, który by moje prywatne powątpiewania
    jakoś wsparł i uzasadnił, zamieniając je w zarzuty, póty nie mam
    prawa ich dezawuować. To po prostu kwestia uczciwości w dyskusji.

    To ty powinieneś znaleźć materiał (podobno łatwy do odszukania...) i
    go pokazać.
    I nikt nie musi udowadniać Ci, że ma racje (choć oczywiście może -
    *jeśli* zechce), albo że przedstawione wyniki są prawidłowe.
    Natomiast Ty nie możesz bez wskazania podstawy twierdzić, że to bzdura.

    Dlatego odwaga coś ma tu do rzeczy - wystarczyłoby napisać:
    "Przesadziłem, nie mam dowodów, że jest inaczej, choć dalej uważam,
    że dane są błędne albo naciągnięte i nic na ich podstawie nie można
    wnioskować.". Ale właśnie do tego trzeba zdobyć się na chwilę
    refleksji - zamiast bawić się w czepianie się słówek i sformułowań
    najmniej ważnych w wypowiedziach.

    To, co robisz przypomina mi poszczekiwanie zza siatki.

    EOT

    witrak()

  • 76. Data: 2009-11-09 21:55:36
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    On 2009-11-09 19:24, Krzysztof Halasa wrote:

    > Nie, zakladajac umiejetnosc czytanie u "oceniajacego" oczywiscie.

    Bo ?

> [...]
    > w tym wzgledzie mniejsze wymagania, np. potrafia oszczedzac.
    > Wez tez pod uwage taka drobna sprawe, ze PKB to nie jest miara

    Tak ? A co nią jest ?

    witrak()

  • 77. Data: 2009-11-10 12:37:19
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "witrak()" <w...@h...com> writes:

    > Mylisz się. Jeżeli ktoś napisał, że takie dane (dot. relacji wiekowych
    > dla policji i wojska) znalazł,

    Jesli tak by napisal, to mozna by sie bylo nad tym zastanawiac.
    Reszta to tylko PLONK, wiec mozesz darowac sobie komentarz, juz go nie
    zobacze.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 78. Data: 2009-11-10 20:28:40
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Jesli tak by napisal, to mozna by sie bylo nad tym zastanawiać.

    Ja tak napisałem. Widziałem te dane procentowe w rozsyłanym faksem
    resortowym wystąpieniu związków zawodowych, gdy była w zeszłym roku albo na
    początku bieżącego dyskusja na temat przesunięcia wieku emerytalnego z 15
    do 20 lat. Widziałem też te dane na dyskusyjnym forum policyjnym, ale to
    nie potwierdzenie ich, bo podejrzewam, że pochodziły właśnie z tego samego
    pisma. Tego pisma związkowego po prostu nie mam możliwości znaleźć. nie
    wiem, na jakiej podstawie tam wpisano cyferki. Stad podając dane podałem
    również ich niepewne źródło.

  • 79. Data: 2009-11-10 21:11:56
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> writes:

> [...]
    > emerytalnego z 15 do 20 lat. Widziałem też te dane na dyskusyjnym
    > forum policyjnym, ale to nie potwierdzenie ich, bo podejrzewam, że

    I w porzadku, nie mam oczywiscie pretensji, napisales jakie to sa "dane"
    i kazdy moze je sobie interpretowac jak chce. Problem zaczyna sie wtedy,
    gdy ktos kolejny dowie sie, ze to wlasnie potwierdzone dane prosto
    z GUSu itp.

    Nie zebym bezgranicznie wierzyl danym z GUSu :-)
    --
    Krzysztof Halasa

  • 80. Data: 2009-11-12 18:29:19
    Od: Sławomir Szyszło <s...@C...list.pl>

    Dnia 2009-11-09 22:55, Użytkownik witrak() napisał:

    > Tak ? A co nią jest ?

    PKB nic nie mówi o rozkładzie zamożności społeczeństwa. Może być tak, że
    kraj dysponuje np. bogatymi złożami rud metali, ale zyski z tego czerpie
    tylko niewielka grupa "trzymająca władzę", a reszta klepie biedę.

    --
    Sławomir Szyszło
    Primus inter FAQires & Grand Inquisitor no.0 of pl.comp.bazy-danych