  • 41. Data: 2008-11-16 13:12:13
    Temat: Re: Najlepsza KK dla studenta bez dochodów
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    news:gfp4i0$rbv$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > Wszystko fajnie, ale nie musisz tu tłumaczyć tych mechanizmów,
    > bo na tej grupie większość to osoby bardziej niż przeciętnie zorientowane.
    > Pytanie dotyczyło przeciętnego użytkownika KK i jego
    > mitycznych oszczędności rzędu kilkudziesięciu zł miesięcznie.

    Myślę, że można przyjąć, że każde 1000 zł wydane KK powoduje oszczędność
    około 6 zł. z tytułu opóźnienia płatności. Dla uproszczenia przyjąłem, że
    typowy okres bezodsetkowy z jakiego korzysta przeciętny użytkownik karty to
    44 dni oraz że bez zbytniego zachodu,czyli bez jakichś dodatkowych kosztów
    jest w stanie ulokować swoje oszczędności na 5% netto rocznie.

    marekz

  • 42. Data: 2008-11-16 13:18:42
    Od: "złodziejpodatków" <e...@p...onet.pl>

    > Ja sie zastanawiam coz to za dobrodziejstwa widzi "wiekszosc"
    > spoleczenstwa w KK. Serio.
    >
    > WAM
    > --
    To tak jak ja. Do czego może słyżyć ( oprócz możliwości noszenia w portfelu )
    KK z limitem poniżej 5 kPLN ? I dlaczego za możliwość jej noszenia jeszcze
    musiał bym płacić ?

    Chyba tylko do tego. Historia z ubiegłego tygodnia. Klient kupł towar za ponad
    300 zeta. Rozejrzał się i ponieważ nie zobaczył terminala pada pytanie. A czy
    można zapłacic kartą. Dziewczyna odpowiada, że można i wyjmuje pad. Klientem
    trochę szarpnęło ale brnie dalej. Próbuje autoryzować transakcję raz, drugi w
    końcu wymyślił że chyba żona podjęła więcej gotówki, więc i tak musi zapłacić
    gotówką. I wydaje mi się że tak jest w 90% przypadków.

  • 43. Data: 2008-11-16 13:47:21
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

    > Myślę, że można przyjąć, że każde 1000 zł wydane KK powoduje oszczędność
    > około 6 zł. z tytułu opóźnienia płatności.

    Dodatkowo 3-4zł z tytułu programu lojalnościowego.

    --
    Pozdrawiam,
    Maciej Loret

  • 44. Data: 2008-11-16 14:15:07
    Od: Brzezi <u...@e...net.pl>

    nie, 16 lis 2008 o 15:37 GMT, Olgierd napisał(a):

    > Jeśli komuś potrzeba karty z takim limitem, to sobie ją będzie miał.
    > Fakt, że osobiście uważam, że lepiej (bezpieczniej) mieć niższy limit, a
    > choćby i 5 różnych kart ;-)

    Od tego so limitry transakcji gotowkowych/bezgotowkowych
    dziennych/tygodniowych/miesiecznych

    Pozdrawiam
    Brzezi
    --
    [ E-mail: b...@e...net.pl ][ QOTD: ]
    [ Ekg: #3781111 ][ "Oh, no, no... I'm not beautiful. ]

  • 45. Data: 2008-11-16 14:16:52
    Od: Brzezi <u...@e...net.pl>

    nie, 16 lis 2008 o 14:18 GMT, złodziejpodatków napisał(a):

> [...]
    > KK z limitem poniżej 5 kPLN ? I dlaczego za możliwość jej noszenia jeszcze

    A chociazby dlatego ze dzieki temu, do bankomatu zagladam raz, max 2 razy w
    miesiacy, zawsze mam pod reka odpowiedni limit, niezaleznie czy mam tylko
    standardowe wydatki, czy zdazy mi sie kupic cos drogiego.

    Poza tym wysokosc limity nie ma wplywu na oplate za karte, jezeli w ogole
    jest jakas oplata za karte.

    Pozdrawiam
    Brzezi
    --
    [ E-mail: b...@e...net.pl ][ "Were there no women, men might live ]
    [ Ekg: #3781111 ][ like gods." ]

  • 46. Data: 2008-11-16 14:29:43
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Sun, 16 Nov 2008 09:48:38 +0100, Kamil Jońca napisał(a):

    > Do tego debetówka wystarczy.

    No to jeszcze jedna różnica (między debetówką a kredytową): jak mi skubną
    kartę to jest różnie z odpowiedzialnością (ale tu też dużo zależy od tego
    z jakiego to banku karta jest).

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 47. Data: 2008-11-16 14:32:57
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Sun, 16 Nov 2008 12:00:58 +0100, cef napisał(a):

    > Chyba utraciłeś wątek.
    > Jak na skutek przenoszenia/zwielokrotniania limitów i samej tylko
    > możliwości wydania kilkakrotnie więcej niż limit - przeciętny użytkownik
    > KK jest w stanie zaoszczędzić (nie zarobić, tylko zaoszczędzić) te
    > kilkadziesiąt zł miesięcznie?

    Może 'udostępniać' swój limit innej osobie, która nie ma karty, a
    zamierza zrobić jakieś większe zakupy.

  • 48. Data: 2008-11-16 14:34:27
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Sun, 16 Nov 2008 14:12:13 +0100, MarekZ napisał(a):

    > Myślę, że można przyjąć, że każde 1000 zł wydane KK powoduje oszczędność
    > około 6 zł. z tytułu opóźnienia płatności.

    Bingo, o to mi właśnie chodziło.
    Zatem po roku używania karty można sobie doładować tik-taka. Myślę, że
    dla kogoś, kto ma niewiele kasy to jest ciekawa oferta.

  • 49. Data: 2008-11-16 14:37:20
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Sun, 16 Nov 2008 14:18:42 +0100, złodziejpodatków napisał(a):

> [...]

    Jeśli komuś potrzeba karty z takim limitem, to sobie ją będzie miał.
    Fakt, że osobiście uważam, że lepiej (bezpieczniej) mieć niższy limit, a

    Ale z płaceniem za nią to przegiąłeś. Mam obecnie 3 karty (i 4 w drodze)
    i jeszcze grosza za nie nie zapłaciłem.

  • 50. Data: 2008-11-16 15:24:21
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-11-16, MarekZ <m...@i...pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > 44 dni oraz że bez zbytniego zachodu,czyli bez jakichś dodatkowych kosztów
    > jest w stanie ulokować swoje oszczędności na 5% netto rocznie.

    http://bankowe.info.pl/2008/10/10/wiecej-wydajemy-gd
    y-nie-widzimy-pieniedzy/
    http://www.dziennik.pl/nauka/article233759/Uczeni_za
    dbali_o_nasze_portfele.html
    http://www.wykop.pl/ramka/93903/plac-gotowka-schowaj
    -karty

    Ja stawiam, że jego potencjalny zarobek to nie te 5%.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl