  • 21. Data: 2006-03-20 09:16:42
    Temat: Re: Najtańsza karta wypukła
    Od: darek <d...@f...com.pl>

    krab napisał(a):

    >dla przecietnego uzytkownika, ktory nie zamierza uzywac karty przez
    >internet, wypukla karta jest wg mnie zupelnie zbedna

    Czy "przecietny uzytkownik" podrozuje po swiecie ?
    Bo jesli tak to "zbednosc" karty staje sie watpliwa, oczywiscie zawsze
    mozna sobie bez niej poradzic ale czy warto skazywac sie na dodatkowe
    trudnosci...?
    pozdrawiam,
    darek

  • 22. Data: 2006-03-20 09:19:08
    Od: "Grzegorz Niedzwiecki" <n...@a...sggw.waw.pl>

    > Mnie bardziej chodzi po głowie, czy np. na cały hipermarket mają
    > jakies jedno "żelazko" na zapleczu i w razie awarii łączy
    > elektronicznych można go przynieść i użyć? Tego typu sytuacje...

    Jak kiedyś miałem AmEx'a to często płaciłem przez żelazko w Leclerku (W-wa
    tym za siedzibą Microsoftu); a więc przypuszczam że supermarketu mają
    inprintery.

    Pozdrawiam,
    Grzegorz Niedźwiecki

  • 23. Data: 2006-03-20 09:29:42
    Od: g...@o...pl

    Glenn napisał(a):

    > Teoretycznie żelazko powinni mieć i jak będziesz mocno asertywny to pewnie
    > będzie można z niego skorzystać :-)

    > Właśnie na wypadki "padu" połączenia z CA.

    I tutaj doszliśmy do najistotniejszych dla mnie kwestii:
    jak bardzo teoretyczne jest posiadanie przez sprzedawcę żelazka na
    wypadek awarii elektroniki (głównie stacje benzynowe?), jak jest w
    praktyce?
    Jak mocno będę musiał być asertywny?
    Jak wygląda sytuacja w przypadku "padu" CA i braku żelazka? Gdzieś
    musnąłem informację o autoryzacji telefonicznej? Czy to dotyczy
    tylko kart wypukłych?
    Czy taka autoryzacja telefoniczna ma coś wspólnego ze zdalnymi
    transakcjami?

    Pozdrowienia,
    Tomek

  • 24. Data: 2006-03-20 09:47:37
    Od: "Glenn" <n...@p...pl>

    Użytkownik <g...@o...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...

> [...]
    >jak bardzo teoretyczne jest posiadanie przez sprzedawcę żelazka na
    >wypadek awarii elektroniki (głównie stacje benzynowe?), jak jest w

    Z tego co grupowicze donosili, to da się zapłacić w ten sposób tyle, że
    życie to nie teoria i czasem trzeba przekonać sprzedawcę, że w ogóle tak się
    da :-)

> [...]
    >tylko kart wypukłych?
    >Czy taka autoryzacja telefoniczna ma coś wspólnego ze zdalnymi

    W przypadku braku połączenia z CA sprzedawca dzwoni do centrum i prosi o
    podanie kodu autoryzacji, co pozwala mu na dokończenie transakcji. Np. przy
    użyciu żelazka taka autoryzacja jest obowiązkowa. Znowu - teoretycznie nie
    dotyczy to tylko kart "wypukłych", ale żeby przekonać sprzedawcę do takiej
    autoryzacji w przypadku plaskacza trzeba być już maksymalnie asertywnym :-)
    Taka autoryzacja to nie jest "transakcja zdalna" - to tylko inny sposób na
    potwierdzenie, że masz pieniądze na zakupy :-) I w ogóle - skoro jesteś tak
    nie przekonany do karty wypukłej to bierz plaskacza.

  • 25. Data: 2006-03-20 10:07:45
    Od: g...@o...pl

    Glenn napisał(a):
> [...]
    > Taka autoryzacja to nie jest "transakcja zdalna" - to tylko inny sposób na
    > potwierdzenie, że masz pieniądze na zakupy :-)

    Dziękuję Tobie za wszystkie informacje :-)
    Będę wdzięczny, jak ktoś dorzuci jeszcze jakies przykłady z
    praktyki (tak, jak np. te taksówki :-)

    > I w ogóle - skoro jesteś tak nie przekonany do karty wypukłej to bierz plaskacza.
    Wręcz przeciwnie - jestem raczej przekonany do embosa, ale jako że
    część przemawiających za nim argumentow wykluczam (MO/TO/IO), to
    chcę się upewnić czy w przypadku pozostałych istotnych dla mnie
    zalet jest jeszcze o co walczyć, bo jak można wcześniej przeczytać
    w tym wątku, to Multi robi spore cyrki z wydaniem tej wypukłej
    debetówki :-/

    BTW, na marginesie: strasznie wkurza mnie ich TOiP w tym zakresie, a
    konkretnie zupełnie inna sytuacja w przypadku konta indywidualnego a
    wspólnego. Wtajemniczeni wiedzą o co chodzi ;-)

  • 26. Data: 2006-03-20 10:12:58
    Od: "Glenn" <n...@p...pl>

    Użytkownik <g...@o...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...

    >Dziękuję Tobie za wszystkie informacje :-)
    >Będę wdzięczny, jak ktoś dorzuci jeszcze jakies przykłady z
    >praktyki (tak, jak np. te taksówki :-)

    Ja z praktyki znam tylko taksówki, bo na szczęście nie miałam wątpliwej
    przyjemności trafić na brak połączenia z CA przy zakupach. A taksówki jak
    taksówki :-) Mają żelazka i po "odbiciu" karty kierowca dzwoni do CA,
    dostaje kod autoryzacji, podpisujesz kwit i to wszystko :-)

> [...]
    >zalet jest jeszcze o co walczyć, bo jak można wcześniej przeczytać
    >w tym wątku, to Multi robi spore cyrki z wydaniem tej wypukłej

    Nie wszystkich spotkały te "cyrki" więc możesz spróbować :-) Plaskacza
    zawsze zdążysz wziąć :-)

    >BTW, na marginesie: strasznie wkurza mnie ich TOiP w tym zakresie, a
    >konkretnie zupełnie inna sytuacja w przypadku konta indywidualnego a
    >wspólnego. Wtajemniczeni wiedzą o co chodzi ;-)

    No sensu to większego nie ma - to fakt :-)

  • 27. Data: 2006-03-20 10:30:53
    Od: yayco <y...@n...pl>

    Zegar systemowy wskazywał 2006-03-20 11:07, kiedy g...@o...pl
    zdecydował(a) się stwierdzić,że:

    > Dziękuję Tobie za wszystkie informacje :-)
    > Będę wdzięczny, jak ktoś dorzuci jeszcze jakies przykłady z
    > praktyki (tak, jak np. te taksówki :-)

    Pisałem o tym wielokrotnie, ale proszę bardzo: agentka Warty u której
    ubezpieczam różności przynosi ze sobą żelazko. Dodatkowym bonusem jest
    to, że Warta przesyła produkty działalności żelazka z dużym opóźnieniem.
    Jak dobrze pójdzie to w tym roku najpierw dostanę zwrot ubezpieczenia
    (bo może kupię nowy samochód) a dopiero później zapłacę za to zwrócone
    ubezpieczenie.

    **** Never argue with an idiot. ****
    **** They drag you down to their level ****
    **** then beat you with experience ... ****
    **** y...@n...pl ****

  • 28. Data: 2006-03-20 10:32:36
    Od: "xviper" <v...@o...pl>

    Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <k...@n...serwerze.gazeta.pl>
    napisał w wiadomości news:gxn2tyks4zpf.3l6ot1xnvv7b.dlg@40tude.net...
    > Gdzie znajdę info, która wypukła karta płatnicza/kredytowa jest najtańsza?
    > W BPH niestety kredytowa kosztuje 75zł co jest nie do przyjęcia.

    W Pekao SA dostaniesz od reki karte wypukla za 40zl lub 10USD. Nie trzeba
    zakladac konta, zanosic zaswiadczen etc.

  • 29. Data: 2006-03-20 10:33:11
    Od: "Glenn" <n...@p...pl>

    Użytkownik "xviper" <v...@o...pl> napisał w wiadomości

    > W Pekao SA dostaniesz od reki karte wypukla za 40zl lub 10USD. Nie trzeba
    > zakladac konta, zanosic zaswiadczen etc.

    Tyle, że to karta rozliczana w USD.

  • 30. Data: 2006-03-20 10:38:16
    Od: "xviper" <v...@o...pl>

    Użytkownik "Glenn" <n...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "xviper" <v...@o...pl> napisał w wiadomości
    > najtańsza?

    > Tyle, że to karta rozliczana w USD.

    przy zakupach w sklepach internetowych za oceanem to dodatkowa zaleta