  • 1. Data: 2007-01-29 12:52:54
    Temat: Najtańsze konto bankowe w Niemczech
    Od: Radek Wroclawski <r...@n...wroclawski.pl>

    Witam,

    potrzebuję robić kilka(naście) przelewów miesięcznie do banków
    niemieckich w Euro (kwota poniżej 100 Euro). Przejrzałem ofertę polskich
    banków i prowizje za wykonanie przelewów zagranicznych są porażające.
    Przy opcji pokrycia wszystkich kosztów przez wysyłającego (kwota
    przelewu dociera niezmieniona) najmniejsza prowizja to około 30 zł (BZ
    WBK i Millenium), a średnio około 80 zł.

    Z kolei przy wysyłaniu przelewu, gdzie opłaty są dzielone przez
    zleceniodawcę i odbierającego najmniejsza prowizja to 9,50 zł, ale nie
    wiadomo o ile zostanie zmniejszona kwota przelewu, a więc ile pieniędzy
    dotrze do odbiorcy.

    Nie polecajcie Paypala czy Moneybbokers bo nie każdy Niemiec chce się na
    to zgodzić.

    W związku z tym poszukuję jak najtańszy bank niemiecki (może być
    wirtualny), w którym można by było wykonywać przelewy przez internet.
    Konto w Niemczech jakoś bym zasilił np. przez Moneybookers. Jaki bank
    możecie polecić i czy uda się założyć konto jeśli nie jestem zameldowany
    / nie mieszkam w Niemczech? Z jakiego rzędu opłatami trzeba się liczyć?
    Z góry dziękuję za pomoc.

  • 2. Data: 2007-01-29 13:13:49
    Temat: Re: Najtańsze konto bankowe w Niemczech
    Od: Olgierd <n...@n...spam.no.problem>

    Powiedział(a) *Radek Wroclawski* na tej grupie:

    > możecie polecić i czy uda się założyć konto jeśli nie jestem zameldowany
    > / nie mieszkam w Niemczech? Z jakiego rzędu opłatami trzeba się liczyć?

    Jesteś świadom art. 104 par. 1 kks? To tak tylko na marginesie.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.bblog.pl

  • 3. Data: 2007-01-29 13:26:57
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 29.01.2007 Olgierd <n...@n...spam.no.problem> napisał/a:
    > Powiedział(a) *Radek Wroclawski* na tej grupie:

    > Jesteś świadom art. 104 par. 1 kks? To tak tylko na marginesie.

    A ustawę "Prawo dewizowe" i definicję "kraju trzeciego" czytałeś?
    --
    Samotnik
    http://www.zagle.org.pl/

  • 4. Data: 2007-01-29 14:23:21
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    poszukaj na grupie postów Pana Szymkow - pracuje w DB we Franfurcie nad Odrą
    pewnie Ci pomoże
    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2007-01-29 15:39:22
    Od: Radek Wroclawski <r...@n...wroclawski.pl>

    Olgierd napisał(a):
    > Jesteś świadom art. 104 par. 1 kks? To tak tylko na marginesie.
    prawnikiem nie jestem, ale słyszałem jakiś czas temu, że zmieniły się
    przepisy i można już posiadać konto za granicą bez pozwolenia.

    Poza tym moja sytuacja wygląda tak - jestem obywatelem kraju
    członkowskiego UE i chcę założyć konto w innym kraju członkowskim, aby
    łatwiej płacić za towary używane nabywane na aukcji internetowej. Nie
    sądzę, żeby złodziej tzn. fiskus miał coś przeciwko temu.

    Niestety część użytkowników eBaya nie zgadza się na Paypal nawet przy
    pokryciu przeze mnie prowizji. Stąd to zamieszanie...

  • 6. Data: 2007-01-29 16:02:12
    Od: "Roberto" <r...@f...com.pl>

    Obywatel polski moze posiadac konto za granica bo ja takie posiadam i bylo
    to mozliwe zanim weszlismy do UE\
    Niestety w Volksbanku jest strasznie drogie ale tez potrzebuje i mam
    poszukaj na stronach niemieckich jakie sie oplaca posiadac

  • 7. Data: 2007-01-29 17:01:59
    Od: Radek Wroclawski <r...@n...wroclawski.pl>

    Roberto napisał(a):
> [...]
    > Niestety w Volksbanku jest strasznie drogie ale tez potrzebuje i mam
    > poszukaj na stronach niemieckich jakie sie oplaca posiadac
    Już znalazłem "Das Junge Konto" w Deutsche Banku. Jest całkowicie
    bezpłatne, tylko ciekawe czy będą honorować studenta polskiej uczelni :-)

  • 8. Data: 2007-01-30 13:24:25
    Od: Radek Wroclawski <r...@n...wroclawski.pl>

    Roberto napisał(a):
> [...]
    > Niestety w Volksbanku jest strasznie drogie ale tez potrzebuje i mam
    > poszukaj na stronach niemieckich jakie sie oplaca posiadac
    jeszcze jedno pytanie - czy żeby założyć konto w banku w Niemczech
    trzeba być zameldowanym na terenie Niemiec (status rezydenta)?

  • 9. Data: 2007-01-30 14:15:11
    Od: Olgierd <n...@n...spam.no.problem>

    Powiedział(a) *Samotnik* na tej grupie:

    > A ustawę "Prawo dewizowe" i definicję "kraju trzeciego" czytałeś?

    Ups, czytałeś ale nie doczytałeś ;-)

  • 10. Data: 2007-01-30 16:35:47
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 30.01.2007 Olgierd <n...@n...spam.no.problem> napisał/a:
    > Powiedział(a) *Samotnik* na tej grupie:

    > Ups, czytałeś ale nie doczytałeś ;-)

    Czego? Zacytowany art kks mówi o kraju trzecim w rozumieniu ustawy "prawo
    dewizowe". A tam kraj trzeci to kraj spoza UE.
    --
    Samotnik
    http://www.zagle.org.pl/