  • 21. Data: 2003-07-15 15:34:39
    Temat: Re: napiwek i karty elektroniczne
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "Wojciech Nawara" <n...@o...pl> writes:

    > Ale jeśli chodzi o karty tylko do użytku on-line - opcja napiwku dopisanego
    > po autoryzacji nie jest dostępna. Zaksięgowana zostanie sama kwota
    > transakcji, na którą została ustawiona blokada...

    Sciema. Tzn. nie wiem co zostanie u nich zaksiegowane, bo tego to chyba
    nikt nie wie, ale obciazenie moze byc na inna kwote niz blokada zarowno
    przy kartach wypuklych jak i plaskich.

    Prosty dowod: na stacjach samoobslugowych mozna placic kartami plaskimi.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 22. Data: 2003-07-16 06:14:18
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Grzegorz Niedzwiecki wrote:

    > Ciekaw jestem czy tylko VE Inteligo PKO BP SA, czy inne także, a może
    > wszystkie i czy Maestro także?

    Na maestro też działa, pisałem przecież już. Testowane na śp LG. Tylko
    blokada wisiała, aż wyekspiriwała, bo się nie chciało sparować jedno z
    drugim.

    pzdr

    Tomek

  • 23. Data: 2003-07-16 09:01:45
    Temat: Re: Napiwek i karty ogolnie. Bylo: napiwek i karty elektroniczne
    Od: "Bartek" <b...@w...pl>

    Witam.
    Bardzo ciekawa dyskusja, ale funkcja napiwku w przypadku terminali
    elektronicznych jest funkją terminala - nie karty. Nie wszystkie terminale
    obsługują funkcję terminala oraz nie wszyscy kelnerzy potrafią z niej
    korzystać. Naturalnie napiwek dla kart płaskich nie jest dostępny na
    impriterze, bo one nie obsługują kart płaskich
    Pozdrawiam

  • 24. Data: 2003-07-16 10:16:23
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    In article <3...@p...fm>, Tomasz Staszewski wrote:

    > Na maestro te? dzia?a, pisa?em przecie? ju?. Testowane na ?p LG. Tylko
    > blokada wisia?a, a? wyekspiriwa?a, bo si? nie chcia?o sparowaae jedno z
    > drugim.

    O, to pewnie bedziesz wiedzial ile czasu expiruje sie blokada w LG?

    W Inteligo 7 dob.

    --
    Miernik ________________________ jabber:m...@j...gda.pl
    __ ICQ: 4004001 ___/__ tel: +48608233394 __/ mailto:m...@c...pl

  • 25. Data: 2003-07-16 11:42:18
    Od: "Grzegorz Niedzwiecki" <n...@a...sggw.waw(wytnij-to).pl>

    Ja kiedyś dopisałem napiwek w restauracji Adria w Siedlcach i na wyciągu
    KK MC PKO BP SA nie było tej kwoty

  • 26. Data: 2003-07-16 12:10:17
    Od: "Bartek" <b...@w...pl>

    Napiwek wpisujesz na tzw. druku pomocniczym, przed transakcją kartą.

  • 27. Data: 2003-07-16 12:57:53
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Krzysztof Halasa" <k...@d...pm.waw.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > przy kartach wypuklych jak i plaskich.
    >
    > Prosty dowod: na stacjach samoobslugowych mozna placic kartami plaskimi.

    Hmmm... Zgadzam się z Tobą jeśli chodzi o to, że ściemniała. :-) Sama się
    nawet do tego przyznała. :-)

    Ale nie zgodzę się z tym, co piszesz w dowodzie, bo ja mam zawsze blokadę na
    kwotę dokonania transakcji, a nie maksymalną zadeklarowaną po zakupie paliwa
    na Neste...

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara
    w...@o...pl; 0501950782

  • 28. Data: 2003-07-16 13:01:26
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Wojciech Nawara" <n...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > po autoryzacji nie jest dostępna. Zaksięgowana zostanie sama kwota
    > transakcji, na którą została ustawiona blokada...

    Więc dziś ponownie dzwonił ING. :-)

    Kobitka już po konsultacjach z działem kart, stwierdziła, że napiwek jednak
    działa w przypadku kart online'owych typu Visa Electron, czy Maestro. Ale są
    ograniczenia kwotowe, sięgające około 10%.

    Jednocześne zasugerowała, aby kwotę napiwku doliczać do rachunku jeszcze
    przed autoryzacją [tutaj wątpliwość - czy napiek może być wyszczególniony na
    paragonie? jeśli nie - czy kwota transakcji kartą może być inna, niż kwota
    na jaką jest wystawiony paragon do tej transakcji?]

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara
    w...@o...pl; 0501950782

  • 29. Data: 2003-07-16 13:02:37
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Tomasz Staszewski" <t...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Na maestro też działa, pisałem przecież już. Testowane na śp LG. Tylko
    > blokada wisiała, aż wyekspiriwała, bo się nie chciało sparować jedno z
    > drugim.

    Coś mi świta. :-) Czyli generalnie wiemy już, że kartą olineową też napiwek
    można dać. :-)

    Autoryzowałeś PINem, czy podpisem? Jeśli pierwsze - także jest pole na
    napiwek dopisywany ręcznie na slipie ?

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara
    w...@o...pl; 0501950782

  • 30. Data: 2003-07-16 13:04:19
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Bartek" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Napiwek wpisujesz na tzw. druku pomocniczym, przed transakcją kartą.

    Rozjaśnij. Bo ja rozpatyuję ciągle przypadki, gdy kwotę napiwku wpisuje się
    na wydrukowanego już slipa - po autoryzacji.

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara
    w...@o...pl; 0501950782