  • 61. Data: 2009-10-09 07:48:15
    Temat: Re: Nic się nie stało
    Od: " XXL" <d...@g...SKASUJ-TO.pl>

    totus <t...@p...onet.pl> napisał(a):

    Ludzie lubią jak państwo ma robić wszystko, a oni tylko narzekają. Byle tylko
    uciec od decyzji i odpowiedzialności i myślenia o swoim losie. Potem się robi
    trzech urzędników na jednego pracującego i coś takiego musi upaść.

    Posłużyłeś się demagogią i uproszczeniami w stylu J.K.Mikke.
    UPR promuje XIX-wieczny kapitalizm, w którym wprawdzie było mało urzędników i
    były b.niskie podatki (w USA podatek dochodowy wynosił wtedy chyba ok. 5%) ale
    nie było gigantycznej nadprodukcji i niewyobrażalnej kiedyś konsumpcji tak jak
    we współczesnym świecie, gdzie rzekomo czy rzeczywiście, mamy tak wysokie
    podatki i ogromną rzeszę urzędników.

    Jak tu ktoś zauważył, kiedyś jedna osoba pracując co jakiś czas mogła utrzymać
    wieloosobową rodzinę, teraz zaś dwie pracując od świtu do zmierzchu ledwo dają
    radę na 3-4 osoby przy daleko większej wydajności. Ale jak w kieszeni siedzi
    jeszcze jakiś emeryt z rodziną i urzędnik z rodziną to trzeba się zwijać.
    Lubicie jak Was urzędasy walą w czekoladę.

    Kolejna porcja uproszczeń. Po pierwsze co to znaczy "kiedyś" ???
    Po drugie co to znaczy "utrzymać rodzinę" ??? Masz na myśli Polskę czy inne kraje?
    Jeśli Polskę to powiem Ci jak to wyglądało. Dziadek mojej żony miał
    dziesięcioro dzieci. Moja teściowa jest jednym z tych dziesięciorga dzieci.
    Nieraz opowiadała nam jak wyglądało ich życie. Jak jesteś zainteresowany to
    mogę Ci zacytować jakie były standardy życia wtedy i porównasz sobie z tymi
    obecnie panującymi.

    Liczba urzędników wynika m.in. z postępu technicznego, który mocno ograniczył
    zapotrzebowanie na tzw. pracowników produkcyjnych.
    Po trzecie Ty też kiedyś będziesz emerytem i ciekawe czy też tak będziesz
    myślał jak obecnie ?

    Pozdrawiam,
    Sławek

  • 62. Data: 2009-10-09 07:54:36
    Od: sorden <s...@u...pl>

    totus wrote:

    > Wszystkie znane mi cywilizacje upadły od przerostu
    > administracji.

    Mógłbyś je wymienić ?

    --
    in

  • 63. Data: 2009-10-09 07:55:59
    Od: sorden <s...@u...pl>

    XXL wrote:

    > mamy tak wysokie
    > podatki i ogromną rzeszę urzędników.

    Podatki przecietnego konsumenta zarabiajacego srednia krajową sięgają
    80-90%. Czy to dużo ?

    --
    in

  • 64. Data: 2009-10-09 08:24:26
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    XXL wrote:

> [...]
    > urzędników i były b.niskie podatki (w USA podatek dochodowy wynosił wtedy
    > chyba ok. 5%) ale nie było gigantycznej nadprodukcji i niewyobrażalnej

    A skąd się bierze gigantyczna nadprodukcja? Lub ten kryzys co mamy?
    Przypomnę. Jeden urzędnik w Stanch doszedł do wniosku, że on wie lepiej jaki
    powinien być koszt pieniądza. I go ustalił. Nazywa się Greenspan. A inni
    urzednicy doszli do wniosku, że nadprodukcje samochodów trzeba utrzymać i
    biorą podatki od tych co nie chcą samochodu i dokładają tym co chcą.

    > kiedyś konsumpcji tak jak we współczesnym świecie, gdzie rzekomo czy
    > rzeczywiście, mamy tak wysokie podatki i ogromną rzeszę urzędników.

    Tobie się to podoba jak widzę. Nie mam nic na przeciw. Płać i ciesz się
    rzeszą urzędników, którzy dbają o Ciebie.

> [...]
    > rodziną to trzeba się zwijać. Lubicie jak Was urzędasy walą w czekoladę.

    > Kolejna porcja uproszczeń. Po pierwsze co to znaczy "kiedyś" ???

    "Kiedyś" tzn gdy nie było podatków, czyli dawno temu.

> [...]
    > zainteresowany to mogę Ci zacytować jakie były standardy życia wtedy i
    > porównasz sobie z tymi obecnie panującymi.

    Standardów nie porównuje się między średnią w VII wieku i średnią w XXI
    wieku tylko miedzy jednostką w VII wieku i średnią z tego wieku. Ja tak
    porównuję, a Ty rób jak chcesz.

    > Liczba urzędników wynika m.in. z postępu technicznego, który mocno
    > ograniczył zapotrzebowanie na tzw. pracowników produkcyjnych.

    Tu się też różnimy. Ty jesteś zdania, że człowiek się rodzi po to by
    pracować. I jak jakaś gałąź produkcji nie jest potrzebna to tym co tam
    pracowali trzeba dać pracę w urzędzie, żeby przewracali papiery. I twoje
    prawo. Płać tym ze stoczni i kopalni. Mówiłem już, że źle się czujesz jak
    nikt na Tobie nie pasożytuje.

    > Po trzecie Ty też kiedyś będziesz emerytem i ciekawe czy też tak będziesz
    > myślał jak obecnie ?

    O moja emeryturę to Ty się nie martw. Ja swoje podatki ograniczam jak mogę.
    Ustaliliśmy, że emeryturę mam dostać. Ty będziesz do niej dokładał, a ja o
    różnicę zadbałem sam. W ogóle się o mnie nie martw. Jak ktoś się zaczyna
    interesować moim losem to od razu się pytam ile to kosztuje.

  • 65. Data: 2009-10-09 08:43:07
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    sorden wrote:

    > Mógłbyś je wymienić ?

    Mógłbym ale nie wymienię. Chcesz to poszukaj, a jak Ci się nie chce to myśl
    co chcesz.

  • 66. Data: 2009-10-09 09:15:04
    Od: " XXL" <d...@g...SKASUJ-TO.pl>

    totus <t...@p...onet.pl> napisał(a):

    A skąd się bierze gigantyczna nadprodukcja?
    ---

    Gigantyczna nadprodukcja bierze się w prostej linii z niewyobrażalnego postępu
    technicznego i z ponadprzeciętnej konsumpcji ludzi.
    Mówiąc prostszym językiem: współczesny człowiek konsumuje i kupuje znacznie
    więcej niż jest mu to potrzebne.
    Praktycznie wszystko jest dziś dla ludzi dostępne i tanie.
    Jak ludzie nie są w stanie czegoś nabyć z bieżących dochodów czy posiadanych
    oszczędności to przecież można to kupić na kredyt.
    Od razu zaznaczam, że słowo "konsumpcja" jest szerokim pojęciem ekonomicznym i
    nie ogranicza się tylko do jedzenia i picia (obiegowe rozumienie).
    Nadmiernie rozbuchana konsumpcja dotyczy krajów rozwiniętych, również Polski.
    Nie dotyczy to ludności większości krajów afrykańskich czy np. Indii lub Chin.

    Tobie się to podoba jak widzę. Nie mam nic na przeciw. Płać i ciesz się
    rzeszą urzędników, którzy dbają o Ciebie.

    Uproszczenia i demagogia. Wszyscy musimy płacić podatki bo taki jest
    współczesny świat i zapewniam Cię, że Korwin-Mikke i UPR ludzi przed tym nie
    ustrzeże.
    Dobrze, że już teraz troszczysz się o swoją przyszłą emeryturę i ja też tak
    robię poprzez programy oszczędnościowo-inwestycyjne i giełdę.

  • 67. Data: 2009-10-09 10:05:56
    Od: "Ivo Bradyna" <i...@b...nowhere>

    Użytkownik "Dieter" <d...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Unikaj w swojej odpowiedzi slowa "PIS".

    Kocham PIS Kocham PIS Kocham PIS Kocham PIS Kocham PIS Kocham PIS

  • 68. Data: 2009-10-09 10:46:20
    Od: "viper" <v...@o...pl>

    > Powiedz wszystkim drogi Ivo
    > czy to nie jest wielkie dziwo
    > że po tak znacznym przekręcie
    > Bolek Piecha w Parlamencie?

    Jerzy, strasznie mi przypominasz moją faworytę, posłankę Kempę, tą która była
    kiedyś zastępcą Ziobry... ona na bezczelne pytanie dlaczego z projektu pisu w
    tajemniczych okolicznościach zniknęły 10% procentowe dopłaty, mimo że Gilowska
    wcześniej w wywiadzie zapewniała że na pewno będą, odpowiedziała tak...
    przepraszam bardzo, ale nas nikt nie nagrał jak kontaktujemy się z
    lobbystami... jak to dlaczego jest w parlamencie? bo go prezio zrobił jedynką
    na liście... jedynka na listach dużej partii ma to do siebie, że gdyby tam była
    nawet Genowefa Pigwa to też by przeszła... gdyby Chlebowski był na czele listy
    w następnych wyborach to też by się w cuglach dostał do sejmu... tyle że Tusk
    nie jest takim szmaciarzem...

  • 69. Data: 2009-10-09 11:05:48
    Od: "Ivo Bradyna" <i...@b...nowhere>

    Użytkownik "viper" <v...@o...pl> napisał w wiadomości

    >ae nas nikt nie nagrał

    Mnie też:)))))))))

  • 70. Data: 2009-10-09 12:28:50
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    XXL wrote:

    /ciach
    Twoje przemyślenia
    /ciach

    Jest jak jest bo takich co tak myślą jak Ty jest więcej niż takich co myślą
    podobnie do mnie. Akceptuje to i rozumiem. Taka jest demokracja. Wszyscy
    robią jak chce większość. Demokracja, moim zdaniem, ma same wady i tylko
    jedną zaletę. Niezadowolonych jest zawsze mniej niż zadowolonych. To
    powoduje, że wojna domowa jest bardzo mało prawdopodobna. Ta jedna cecha
    dodatnia, w mojej ocenie, przeważa nad wszystkimi głupotami, które serwuje
    większość. Na tym skończę. Dziękuję za Twój czas i uwagę.