  • 31. Data: 2010-08-29 16:52:05
    Temat: Re:
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Sat, 28 Aug 2010 21:13:56 +0200, Przemyslaw Kwiatkowski wrote:
    > Na sprawności terminala nie da się oszczędzić, bo terminal jest
    > własnością Polcardu. Jak nie działa, to Polcard ma naprawić i już. Albo
    > wymienić na nowy. Naprawa terminala nic nie kosztuje sprzedawcę.

    Hm, okoliczny restaurator kiedys przylazl z terminalem rozkreconym i
    marudzil, ze go kasuja jak za zboze za przyjazd serwisanta. Nie wiem
    tylko czy go polcard obsluguje, czy ktos inny, musze sprawdzic przy
    okazji.

    Jestes pewien tej darmowej naprawy? Jesli tak, czy to Polcard jest
    wyjatkiem, czy tez u wiekszosci jest free?

    pozdrawiam,
    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 32. Data: 2010-08-29 18:46:32
    Temat: Re: "Nie akceptujemy kart chipowych" - Jeff's Krakow Galeria Kaz
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    n...@N...gazeta.pl pisze:

    > Może źle się wyraziłem. Sprawność -> funkcjonalność. Znam miejsca, gdzie jest
    > - owszem sprawny - terminal (PEKAO), ale wygląda dość leciwie i czyta tylko
    > paski magnetyczne a obsługa w sklepie OD KAŻDEGO oczekuje podpisu na slipie
    > (nie PINu).

    No i co z tego? Terminal działa? Działa. Płatności przyjmuje? Przyjmuje.
    Więc problemu dla klienta nie ma.

    Wymiana starego terminala na nowy to dla aquirera (nie dla sprzedawcy!)
    jest jakiś konkretny koszt. Nie widzę problemu w próbach zaoszczędzenia,
    jeśli nie wypływa to w jakiś istotny sposób na mnie jako klienta. :-)

    > Ja właśnie mam kk z chipem, która wg mojego banku jest 'tylko na PIN'. Jak
    > widać, niekoniecznie...

    Nie ma takich kart. Są przecież a) terminale bez pinpadów i b) ręczne
    imprintery.

    --
    MiCHA

  • 33. Data: 2010-08-29 18:51:54
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Michal Tyrala pisze:

    > Hm, okoliczny restaurator kiedys przylazl z terminalem rozkreconym i

    No jak rozkręcił, to go pewnie za naruszenie plomb policzyli...

> [...]
    > okazji.
    >
    > Jestes pewien tej darmowej naprawy? Jesli tak, czy to Polcard jest
    > wyjatkiem, czy tez u wiekszosci jest free?

    Nie wiem jak u innych, ale ja mam terminal Polcardu i obsługa serwisowa
    (łącznie z dostawami papieru w rolkach...) jest za darmo. Co zresztą w
    tym dziwnego? Przecież terminal jest własnością Polcardu - i jak się
    zepsuł, to... no zepsuł się ich własny sprzęt. I mają go naprawić. I tak
    za najem terminala liczą jak za zboże, więc mają z czego dokładać...

    --
    MiCHA

  • 34. Data: 2010-08-29 20:31:44
    Temat: Re: "Nie akceptujemy kart chipowych" - Jeff's Krakow Galeria Kazimierz
    Od: Tomek Głowacki <t_gl_nospam@srakapraptaka_o2.pl.invalid>

    W dniu 2010-08-28 13:10, Michal pisze:

    > Ktoś z grupy jest bywalcem tej restauracji? Polecam płatność kartą
    > chipową a następnie reklamację w banku- może kupą uda się coś
    > zdziałać... :)
    >
    > Michał

    Stary numer w Jeffsie. Ja się zastanawiam co zrobią, jak masz WSZYSTKIE
    karty chipowe i WSZYSTKIE wypukłe, to co? Nie muszę mieć ochoty wypłacać
    pieniędzy z bankomatu, nie wnikając w powody (które mogą być całkiem
    racjonalne - kasa). Wzywać policję i czekać? :)

    IMO to problem tylko i wyłącznie restauracji a nie nagle - klienta.

    Pamiętam z 10 z okładem lat temu, jak w którejś knajpie (może i w Jeffs)
    panienka odmówiła akceptacji Amexa bo "nie zna takiej karty". Dym był
    spory, bo szwagier nie odpuścił. Ale nie pamiętam jak się skończyło,
    możliwe że darmowym żarciem...

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 35. Data: 2010-08-29 21:11:08
    Od: Michal <n...@n...org>

    W dniu 29.08.2010 22:31, Tomek Głowacki pisze:

    > Stary numer w Jeffsie. Ja się zastanawiam co zrobią, jak masz WSZYSTKIE
    > karty chipowe i WSZYSTKIE wypukłe, to co?

    Ale tak będzie już za niedługo- lub prawie wszystkie (dopóki niedobitki
    kart wydanych przed końcem roku nie-chipowych nie stracą ważności). O
    czym kelnerki a także menedżerka sali były informowane przeze mnie już
    kilka razy w ciągu ostatnich 1,5 roku :)

    Chcesz powiedzieć, że w inych Jeff'sach też tak jest czy po prostu też
    chodzisz do GK? :)

    > Nie muszę mieć ochoty wypłacać
    > pieniędzy z bankomatu, nie wnikając w powody (które mogą być całkiem
    > racjonalne - kasa). Wzywać policję i czekać? :)

    Teoretycznie to zawsze jest trudna sytuacja w obliczu problemów
    technicznych z terminalami, ale jestem dużo bardziej skłonny iść na
    ustępstwa sklepowi, któremu nagle i nie z jego winy coś się psuje niż
    tutaj, gdzie bezczelnie z premedytacją od około 1,5 roku jest zepsuty
    terminal (czytnik chipów) a klienci nie są poinformowani o tym fakcie
    przed zamówieniem. W dodatku obsługa w żywe oczy wmawia, że "kart
    chipowych nie akceptują" oraz "owszem, każdego dnia mamy takie problemy".

    Zresztą- około 2 lata temu płaciłem tam MBankową kredytówką Z CHIPEM.
    Terminal zepsuł się później.

    Oczywiście nie omieszkam dać na grupę update jak tylko dostanę od Aliora
    odpowiedź na moją reklamację- a do Jeffsa wybiorę się na śniadanie
    również za jakiś czas i zobaczymy, czy coś się zmieniło :)

    > panienka odmówiła akceptacji Amexa bo "nie zna takiej karty". Dym był
    > spory, bo szwagier nie odpuścił.

    A naklejka Amexa na drzwiach była?

    Michał

  • 36. Data: 2010-08-29 21:27:07
    Od: Tomek Głowacki <t_gl_nospam@srakapraptaka_o2.pl.invalid>

    W dniu 2010-08-29 23:11, Michal pisze:

    > Chcesz powiedzieć, że w inych Jeff'sach też tak jest czy po prostu też
    > chodzisz do GK? :)

    Chodzę do warszawskiego Jeffsa w Galerii Mokotów. Dlatego zdziwiony
    jestem, że to sieciowa praktyka z tymi kartami. O ile te 10 lat temu w
    jakiś sposób można było ten "kaprys" restauratora wytłumaczyć, to tego
    teraz zupełnie nie kumam...

    Inne Jeffsy też pewnie mają identyko sytuację, aczkolwiek w tym drugim w
    Warszawie nie testowałem.

> [...]
    > przed zamówieniem. W dodatku obsługa w żywe oczy wmawia, że "kart
    > chipowych nie akceptują" oraz "owszem, każdego dnia mamy takie problemy".

    Dokładnie o tym mówię. Więc ja też z premedytacją, zaproszę ekipę na
    obiad i tak samo z premedytacją nie będę chciał zapłacić niczym innym,
    niż karty które mam w portfelu.... Dla mnie zachowanie tej restauracji w
    kwestii kart to kretynada od samego początku.

    > A naklejka Amexa na drzwiach była?

    Była. Stąd dym. Dokładnego kontekstu jednak nie pamiętam.... daaawne
    dzieje.

  • 37. Data: 2010-08-29 23:11:55
    Od: "Chlorek potasu" <3...@3...com>

    "Michal" <n...@n...org> wrote in message

    > Tak, wchodząc w "sektor restauracyjny", pierwszy lokal po prawej stronie.

    Miałem "przyjemność" tam jeść, braliśmy kilka różnych potraw, odradzam
    stanowczo, psu daję lepsze jedzenie do michy.

    --
    Radek

  • 38. Data: 2010-08-30 07:33:45
    Od: "Czabu" <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Jan Strybyszewski" <k...@...pl> napisał w wiadomości

    > O duren kolina, no to teraz mamy przechlapane

    Mamy przechalapane, dzięki tym, którzy go z szamba innym wyciągają. Ja mam
    poblokowane wszystkie jego wcielenie i nie widzę tego syfu, dopóki tacy jak
    Ty mu nie odpowiedzą...

    Pozdrawiam
    Czabu

  • 39. Data: 2010-08-30 08:27:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michal" <n...@n...org> napisał w
> [...]
    >Kraków (ul. Podgórska 34 ), płatność kartą ( Alior MasterCard Gold
    >kredytowa ) za zamówienie... terminal długo myślał po czym wypluł
    >slip "Transakcja odrzucona EMV auth failed"... Kelnerka bez chwili
    >zastanowienia oświadczyła stanowczo "nie akceptujemy kart
    >chipowych, czy ma Pan kartę tylko z paskiem?"... Obśmiałem się i
    >zapłaciłem gotówką.
    >Przy drzwiach naklejki z Polcardu + informacja "akceptujemy
    >wyłącznie karty kredytowe, nie płatnicze" (kolejny powód do
    >śmiechu- jakaś paranoja właściciela o której już rozmawialiśmy

    Moze nie az takie dziwne:
    http://wyborcza.biz/finanse/1,105722,8310525,Wyjezdz
    asz_do_Anglii__Twoja_karta_moze_nie_zadzialac_.html

    >Ktoś z grupy jest bywalcem tej restauracji? Polecam płatność kartą
    >chipową a następnie reklamację w banku- może kupą uda się coś
    >zdziałać... :)

    A nie lepiej namowic do jej omijania ?

    A kelnerke ewentualnie pouczyc zeby przeciagnela karte przez
    szczeline zamiast wsadzac chipa .. czy tak sie juz nie da ?

    J.

  • 40. Data: 2010-08-30 08:31:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomek Głowacki"
    <t_gl_nospam@srakapraptaka_o2.pl.invalid>
> [...]
    > mieć ochoty wypłacać pieniędzy z bankomatu, nie wnikając w powody
    > (które mogą być całkiem racjonalne - kasa). Wzywać policję i

    Moze sie obrocic przeciwko Tobie - przeciez oni nie odmawiaja
    przyjecia karty, tylko twoje karty sa jakies niewyplacalne.

    Ukradl czy chcial naciagnac ? Przymknac takiego do wyjasnienia
    przez bank :-)

    J.