-
21. Data: 2010-06-08 21:27:28
Temat: Re: Nie daj si�zmanipulowa� obejrzyj filmna ko�u, film jest najwazniejszy
Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
witek <w...@g...pl.invalid> writes:
>> Nie chcialbym tu wyreczac komisji, ale podejrzewam ze werdykt bedzie
>> prosty: bezposrednio blad kapitana (przecenil mozliwosci, zlamanie
>> zasad), natomiast w sensie przyczyn posrednich winnym bedzie system
>> szkolenia i zasady panujace w jednostce.
>
> O ile on wóczas w ogóle trzymał stery w ręce.
W jakim sensie? Zakladam ze nie chodzi o to ze za sterami siedzial
Blasik (co jest "realne inaczej"). Nawet jesli to drugi pilot wykonuje
podejscie (a z opublikowanych zapisow CVR wynika, ze tak nie bylo,
i raczej byloby to dziwne w przypadku bardzo trudnych warunkow),
to o GA decyduje kapitan.
--
Krzysztof Halasa
-
22. Data: 2010-06-09 01:46:00
Temat: Re: Nie daj si�zmanipulowa� obejrzyj filmna ko�u, film jest najwazniejszy
Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>
W dniu 2010-06-08 22:36, Krzysztof Halasa pisze:
> k...@o...eu writes:
> Nie chcialbym tu wyreczac komisji, ale podejrzewam ze werdykt bedzie
> prosty: bezposrednio blad kapitana (przecenil mozliwosci, zlamanie
> zasad), natomiast w sensie przyczyn posrednich winnym bedzie system
> szkolenia i zasady panujace w jednostce.
Zamiast napisania prawdy, że to był błąd wysokościomierza.
--
animka
-
23. Data: 2010-06-10 10:37:59
Temat: Re: Nie daj si�zmanipulowa� obejrzyj filmna ko�u, film jest najwazniejszy
Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
"Animka" hums41$8rl$...@n...news.atman.pl
> Nie chcialbym tu wyreczac komisji, ale podejrzewam ze werdykt bedzie
> prosty: bezposrednio blad kapitana (przecenil mozliwosci, zlamanie
> zasad), natomiast w sensie przyczyn posrednich winnym bedzie system
> szkolenia i zasady panujace w jednostce.
: Zamiast napisania prawdy, że to był błąd wysokościomierza.
Zamiast prawdy Ojca Rydzyka -- bo takich prawd Rydzykowych jest cała masa. :)
--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
`-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....
-
24. Data: 2010-06-10 20:20:16
Temat: Re: Nie daj si�zmanipulowa� obejrzyj filmna ko�u, film jest najwazniejszy
Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
Animka <a...@t...nieja.wp.pl> writes:
>> Nie chcialbym tu wyreczac komisji, ale podejrzewam ze werdykt bedzie
>> prosty: bezposrednio blad kapitana (przecenil mozliwosci, zlamanie
>> zasad), natomiast w sensie przyczyn posrednich winnym bedzie system
>> szkolenia i zasady panujace w jednostce.
>
> Zamiast napisania prawdy, że to był błąd wysokościomierza.
Ktorego wysokosciomierza? Nie myslisz chyba ze taki samolot ma tylko
jedno urzadzenie do pomiaru wysokosci? Nie wiem dokladnie jak jest w
takim Tu-154M Lux, ale typowo do dyspozycji zalogi sa 2 wysokosciomierze
barometryczne (jeden dla kapitana i jeden dla drugiego pilota),
1 wysokosciomierz barometryczny zapasowy, oraz dwa
radiowysokosciomierze (czasem 3, np. potrzebne przy podejsciach cat
III).
Jednym z typowych elementow checklisty przed ladowaniem jest porownanie
wskazan wysokosciomierzy.
Praktyczne minimum tego Tu-154 to 2 altimetry baro + 1 radalt.
To ktory byl zrodlem tego "bledu" i jak sie to stalo, ze zaloga
(w wiekszym niz normalnie skladzie) go nie zauwazyla, i jak sie to ma do
transkryptu CVS, gdzie ewidentnie zaloga jest swiadoma zejscia do ~ 20
metrow agl?
Komisja ma tu pewne pole manewru w sprawie posrednich przyczyn, ale bez
przesady.
--
Krzysztof Halasa