  • 81. Data: 2010-05-20 12:16:23
    Temat: Re: Nie za póżno ?
    Od: SlawcioD <s...@p...onet.pl>

    SERG pisze:

    > Bardzo dobrze Cię zrozumiałem.
    > Auta zawsze traciły szybko na wartości szczególnie w pierwszym roku i
    > nie sądzę, ażeby dzisiaj porównywalnej klasy i marki auto traciło w
    > pierwszym roku mniej niż miało to miejsce 10 lat temu. Wręcz zaryzykuję,
    > iż traci nawet więcej.
    > Wszystko oczywiście rozbija się o markę i model samochodu bo są modele
    > ktore bardzo szybko tracą na wartości.

    nadal nie rozumiesz

    chodzi o to ze roczniak w 2000roku kosztowal mniej niz roczniak dzisiaj
    i utrata wartosci nie ma nic do tego... podejrzewam ze bedzie % taka sama...

    natomiast sa modele ktore zyskuja na wartosci, ale na te wiekszosc
    uzytkownikow tej grupy nie stac;)

    pozdrawiam
    SlawcioD

  • 82. Data: 2010-05-20 12:27:23
    Od: "Waldek" <n...@n...net>

    Użytkownik "SERG" <m...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]

    > mniej niż miało to miejsce 10 lat temu. Wręcz zaryzykuję, iż traci nawet

    Podalem to w pewnym uproszczeniu
    ale jak chcesz do analizuj precyzyjnie :)
    Kupilem forda escorta z dobrym wypos. rocznik 97
    - mial ~1,5 roku dokladnie 11k przebiegu 1 wlas. salon PL.

    Przypuszczam ze obecnie za rocznego Focusa
    musiałbym dac pewnie tyle ile napisalem
    - choc nie sprawdzalem gieldy samochodowej

    Ps.
    Autko zadbane i dobrze sie (wy)trzyma jeszcze ze 2 lata
    jest jako 2-gie w domu i pozbywac sie go nie ma sensu

    Pozdrawiam

  • 83. Data: 2010-05-20 12:49:14
    Od: SERG <m...@p...fm>

    W dniu 2010-05-20 14:27, Waldek pisze:

> [...]
    > Kupilem forda escorta z dobrym wypos. rocznik 97
    > - mial ~1,5 roku dokladnie 11k przebiegu 1 wlas. salon PL.

    Coś ci się nie pomieszało z ceną albo z rokiem nabycia tego autka. Może
    je nabyłeś za taką cenę i w takim roczniku ale po roku 2000?
    Mój ojciec w roku 1999 sprzedał 4-letniego Fiata Uno w benzynie 1,4,
    pierwszy właściciel nie garażowany za 14 500 zł.( z przebiegiem około
    80k km)

  • 84. Data: 2010-05-20 12:55:13
    Od: SERG <m...@p...fm>

> [...]
    > Kupilem forda escorta z dobrym wypos. rocznik 97
    > - mial ~1,5 roku dokladnie 11k przebiegu 1 wlas. salon PL.

    Coś ściemniasz obecnie taki Fordzik z okolic roku 2000 chodzi po 10k zł.
    więc nie wmówisz mi że za roczniaka dałeś 11 000 zł. w ówczesnych
    czasach. No fucking way.
    Jeżeli tak było to musiałeś na niezłego frajera trafić, który go w
    takiej cenie sprzedał, ale to nie świadczy o tym, że 10-lat temu auta
    traciły szybciej na wartości niż obecnie.

  • 85. Data: 2010-05-20 14:35:57
    Od: "Archangell" <r...@o...pl>

    > A tak na powaznie, gdzies widzialem w TV
    > ze bodajze w Dubaju uruchomiono "bankomat / wplatomat"
    > sprzedajacy sztabiki golda wg. aktualnych notowan
    > z opoznieniem ~15 minutowym

    No to masz 1 sygnal zeby nie pakowac sie w zloto. ;-)

    Arch

  • 86. Data: 2010-05-20 18:31:33
    Od: z/svc <z/svc@>

    On Thu, 20 May 2010 12:20:35 +0200, "Waldek" <n...@n...net> wrote:

    >Zloto "fizyczne" ma jednak wg. mnie, np. taka wade, że mozemy zostac z niego
    >fizycznie obrabowani
    >a wynajecie np. sejfu w banku, nie wiem jaki, ale zapewne bedzie generowac spory
    >(dla szaraka) koszt utrzymania

    Koszt nie będzie spory, ale ryzyko ogromne. Wiesz co to jest
    "Executive Order 6102" ? Poczytaj tutaj:

    http://dwagrosze.blogspot.com/2008/04/executive-orde
    r-6102.html

    http://dwagrosze.blogspot.com/2009/04/roosevelt-swie
    zy-i-jata.html

    I jeszcze to:

    http://dwagrosze.blogspot.com/2008/06/executive-orde
    r-11110.html

    A w ogóle to już mówiłem: cały blog jest wart przeczytania :)

    --
    z/svc

  • 87. Data: 2010-05-20 19:40:37
    Od: "Waldek" <s...@n...cpam>

    Użytkownik "z/svc" <z/svc@> napisał w wiadomości

    > A w ogóle to już mówiłem: cały blog jest wart przeczytania :)

    Czytanie ze zrozumieniem, również aluzji, wymaga troche czasu ;)
    Przegryzlem na razie antyporadnik emeryta - czy jakos tak
    i troche o filarach od 1-4 oraz zelazno-wolframowym zlocie :)

    Pozdrawiam

  • 88. Data: 2010-05-20 20:05:51
    Od: fatso <f...@n...com>

    Waldek wrote:

> [...]
    > Przegryzlem na razie antyporadnik emeryta - czy jakos tak
    > i troche o filarach od 1-4 oraz zelazno-wolframowym zlocie :)

    Ja tez dziekuje za link. Wolframowe zloto b. ciekawa sprawa skoro wymaga to
    zaangazowania wyzszej technologii. Znajomy lekarz, Pakistanczyk,
    powiedzial mi kiedys,
    ze zloto kupowal u siebie w domu pokazujac handlarzowi w souku palcem,
    ile on ma odkroic
    ze sztaby zlota. No i paki wzial laubzege i na miejscu ucial, ile
    trzeba. Bardzo to rozsadne podejscie
    bo od razu widac co jest w srodku.

    fatso

  • 89. Data: 2010-05-20 20:09:07
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "fatso" <f...@n...com> wrote in message

> [...]
    > on ma odkroic
    > ze sztaby zlota. No i paki wzial laubzege i na miejscu ucial, ile trzeba.

    o ile wiedział z której strony kroić :)
    Nie ma to jak tani USG :)

    george

  • 90. Data: 2010-05-20 20:24:33
    Od: "Waldek" <s...@n...cpam>

    Użytkownik "fatso" <f...@n...com> napisał w wiadomości
> [...]

    Fatso, dzis w "rynkach dla opornych" - taka audycja w TVN24
    poruszyli sprawe inwestycji w zloto.
    A to wg. mnie juz 2-sygnal zeby teraz w to nie wchodzic.
    /1 - to bankomat do sprzedazy sztabek o ktorym juz wspominalem /

    Pozdrawiam Ciebie i Twoją Mondrusie :)