  • 11. Data: 2003-09-03 12:07:49
    Temat: Re: Niekorzystne kursy na KK Lukas/Onet.
    Od: "dx" <d...@f...com.pl>

    > Tak sobie przeglądam on-line moje zakupy KK MasterCard Lukasa w Niemczech
    > jestem rozczarowany kursem

    Ja jakos nie narzekam a bardzo czesto wykorzystywalem te karte w Niemczech,
    zawsze kursy byly korzystniejsze niz dla dwoch pozostalych KK, ktore
    posiadam, fakt Visa a nie MC ale jednak ( Visa Citi i jajecznica rowniez
    rodem z tej samej stajni co omawiana).

    Swoja droga tego MC uzywam do wyplaty gotowki..... czy zwariowalem? Nie.
    Kiedys juz o tym pisalem, w niemieckich kasach kasyn ( fakt - nie za duzo
    tych przybytkow) mozna wyplacic gotowke na MC z 1% prowizja ( dla Visy
    wynosi juz ona 3%) a operacja ksiegowana jest jako bezgotowkowa. Prowizja
    pobierana na miejscu w kasie.
    pzdr, dx

  • 12. Data: 2003-09-04 10:14:14
    Od: "Dave " <d...@N...gazeta.pl>

    <n...@N...gazeta.pl> napisał(a):

    > Tak sobie przeglądam on-line moje zakupy KK MasterCard Lukasa w Niemczech i
    > jestem rozczarowany kursem przeliczeniowym EUR/PLN. Wszystkie transakcje z
    > ostatniego tygodnia po 4,44-4,45 za EUR. W kantorze było i jest przy
    zakupie
    > poniżej 4,4. Kurs średni 4,35. Nie jest to pierwsza moja KK i zawsze miałem
    > przeliczenia zbliżone do kursu średniego NBP. Nie próbowałem płacić Visą, a
    > szkoda, bo może mimo podwójnego przewalutowania wyszło by taniej.
    > Chyba to też wina BZWBK za drogo sobie liczy za EUR.

    dokladnie tak. Ja zastanawialem sie nad MC Onet i VC mBanku rozliczana w Euro
    w celu robienia zakupow w Europie i przez pare dni sledzilem kursy Euro w
    BZWBK (ktory rozlicza karty Lucasa) i w BRE (ktory rozlicza mBank) i za
    kazdym razem kurs w BRE byl duzo korzystniejszy od BZWBK. Wynika stad jasno
    ze wygrywa mBank mimo tej drogiej karty dodatkowej.

    D.

  • 13. Data: 2003-09-04 10:48:24
    Od: "dx" <d...@f...com.pl>

> [...]
    jasno
    > ze wygrywa mBank mimo tej drogiej karty dodatkowej.

    No tak, wszystko pieknie tylko oficjalne kursy walut ( kupno/sprzedaz)
    podawane przez banki maja sie nijak do tych, wg ktorych rozliczane sa
    transakcje karciane, przynajmniej tak sie dzieje w BZWBK i Citi - jak w
    pozostalych - nie sprawdzalem.
    pzdr, dx

  • 14. Data: 2003-09-04 11:31:40
    Od: "Dave " <d...@N...gazeta.pl>

    dx <d...@f...com.pl> napisał(a):

> [...]
    > podawane przez banki maja sie nijak do tych, wg ktorych rozliczane sa
    > transakcje karciane, przynajmniej tak sie dzieje w BZWBK i Citi - jak w

    Byc moze tak sie dzieje w przypadku kart BZWBK i Citi ale w przypadku kart o
    ktorych ja mowie (MC Onet i VC mBank) kursy po jakich rozliczane sa
    transakcje regulowane sa regulaminem karty (i tak powinno byc w kazdym
    banku !). I tak - Lucas rozlicza po kursie sprzedazy dewiz BZWBK a mBank po
    kursie sprzedazy dewiz BRE. Ten drugi jest wyraznie korzystniejszy.

    D.

  • 15. Data: 2003-09-04 13:03:19
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

    Użytkownik "Dave " <d...@N...gazeta.pl> napisał:
    > kazdym razem kurs w BRE byl duzo korzystniejszy od BZWBK. Wynika stad jasno
    > ze wygrywa mBank mimo tej drogiej karty dodatkowej.

    Potwierdzam. KK Multi w eurolandzie ma IMHO całkiem dobre kursy walut, zatem mB
    pewnie też. Jak chcesz tańszą karte dod. to może weź KK multi ? BTW właśnie
    niedawno do mnie dzwonili z multi i proponowali k.dod. za free !