  • 1. Data: 2012-07-08 20:19:13
    Temat: Nierezydent - podatek Belki - certyfikat rezydencji
    Od: pebesiak <P...@n...e>

    Mam pewne lokaty w polskim banku. Jestem nierezydentem, ale mimo to do
    tej pory bl pobierany podatek Belki od tych lokat.
    Bank zapytany o te kwestie najpierw odparl, ze nie prowadzi rachunkow
    dla nierezydentow (notabene regulamin konta o tym nie wspomina), a
    potem, ze musialbym dostarczyc certyfikat rezydencji i wtedy bedzie
    pobrany podatek wynikajacy z umowy o unikaniu podwojnego opodatkowania.

    Czy jesli dostarcze taki certyfikat, to bank zawiadamia w jakis sposob
    organy podatkowe za granica? Jak to sie odbywa - czytalem cos o
    przekazywaniu informacji z banku do Min. Finansow, a potem dalej do
    fiskusa zagranicznego.

    Dziekuje za pomoc
    --
    PJ

  • 2. Data: 2012-07-08 20:51:32
    Od: "vvvvvv" <w...@p...de>

    Uzytkownik "pebesiak" <P...@n...e> napisal w wiadomosci
> [...]
    > organy podatkowe za granica? Jak to sie odbywa - czytalem cos o
    > przekazywaniu informacji z banku do Min. Finansow, a potem dalej do

    tak na logike to przeciez fiskus zagraniczny wystawia ci certyfikat,
    wystawia tez dla konretnego panstwa, wiec wie komu i w jakim celu wystawia.