  • 1. Data: 2011-08-13 11:36:24
    Temat: Re: Nieruchomość mniej warta niż kredyt CHF - rozwiązanie umowy kredytu.
    Od: "AndrzeJ" <A...@m...pl>

    > Czy jest możliwe pójście do banku i rozwiązanie umowy kredytowej w sposób
    > taki,

    nie

    jk

  • 2. Data: 2011-08-13 11:36:50
    Od: "Generacja nic" <n...@o...pl>

    Witam

    Nie jestem co prawda w takiej sytuacji (ale znajomy jest). Ale zastanawia mnie
    jeden scenariusz.
    Czy jest możliwe pójście do banku i rozwiązanie umowy kredytowej w sposób taki,
    że bank zaspokaja się wszystkimi zabezpieczeniami z umowy tj. w jego przypadku
    tylko nieruchomość (tak wynika z umowy). Jest też co prawda paragraf umowy
    będący oświadczeniem o poddaniu się egzekucji - ale wg. mnie dotyczy to tylko
    egzekucji w obrębie umownych zabezpieczeń kredytu.

    Czy w przypadku rozwiązania umowy kredytowej Bank może:
    - zażądać dopłacenia różnicy pomiędzy wartością hipoteki a aktualną kwotą
    kredytu.
    - zastosować inne środki egzekucji poza hipoteką (egzekucja z wynagrodzenia,
    egzekucja z innego majątku, it.)
    - wpisać klienta do bazy nierzetelnych kredytobiorców (wszak to jest tylko
    zwykłe rozwiązanie umowy w świetle KC a nie zaprzestanie spłacania).

    Innymi słowy chodzi mi o to czy w polskich warunkach jest możliwe to co stało
    się w USA, że klienci z hipotekami w czasie mocnego potanienia cen
    nieruchomości wypowiadali umowy kredytowe bez konsekwencji, a zaraz potem szli
    do innego banku i brali kredyt ponownie na te same lub sąsiednie domy ale już w
    dużo mniejszej kwocie.

  • 3. Data: 2011-08-13 11:52:05
    Od: n...@o...pl

    > nie

    Zabójcza argumentacja.
    Jednak liczyłam na bardziej treściwe odpowiedzi.
    Może ktoś z userów przerabiał podobny scenariusz.

  • 4. Data: 2011-08-13 11:55:48
    Od: kuchenka <k...@o...pl>

> [...]
    > do innego banku i brali kredyt ponownie na te same lub sąsiednie domy ale już w

    USA ma inne prawo. Jesli zwracasz bankowi nieruchomosc nie musisz
    splacac kredytu (jest traktowany jak splacony).

    W PL czegos takiego nie ma. Dziala to inaczej. Przyklad. Kupiles
    mieszkanie za 100 tys. frankow, 200 tys. zl. Dzis przy kursie franka
    masz 400 tys. kredytu (orientacyjnie). Bank sprzedaje twoje mieszkanie
    na licytacji komorniczej za 150 tys. zl. Zostaje ci 400 tys. - 150 tys.
    = 250 tys. do splaty i bank bedzie probowal to sciagnac na wszelkie
    mozliwe sposoby. W Stanach te 250 tys. byloby strata banku a nie suma do
    splaty przez Ciebie.

  • 5. Data: 2011-08-13 12:47:29
    Od: <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    n...@o...pl wrote:
    > Zabójcza argumentacja.
    > Jednak liczyłam na bardziej treściwe odpowiedzi.
    > Może ktoś z userów przerabiał podobny scenariusz.

    podejrzewam ze wystarczy przeczytac to co sie podpisywalo

  • 6. Data: 2011-08-13 13:19:59
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2011-08-13 13:36, Generacja nic pisze:

    > Czy w przypadku rozwiązania umowy kredytowej Bank może:
    > - zażądać dopłacenia różnicy pomiędzy wartością hipoteki a aktualną kwotą
    > kredytu.

    Tak.

> [...]

    > - wpisać klienta do bazy nierzetelnych kredytobiorców (wszak to jest tylko
    > zwykłe rozwiązanie umowy w świetle KC a nie zaprzestanie spłacania).

    Tak. Po wypowiedzeniu umowy masz obowiązek się z bankiem
    rozliczyć czyli spłacić pozostałą część kredytu.

    --
    Czas na odważne decyzje:

    =>>> http://www.rafalgil.pl/dusza.jpg <<<=