  • 1. Data: 2011-09-21 10:38:43
    Temat: Nietypowy wpis w BIK - co dalej ?
    Od: Artur Kosmal <a...@g...pl>

    Witajcie

    Jakies 3 lata temu moja dziewczyna zaakceptowala propozycje KK z Lukasa.
    Karta nigdy do niej nie dotarla, ale musiala za nia zaplacic 20 zl.
    Zlozyla reklamacje w banku, ktory obiecal wyslac druga karte. Ta rowniez
    nie dotarla. Wowczas moja luba postanowila zrezygnowac z karty. Oddzial
    stwierdzil, ze akceptuje rezygnacje i wszystko jest OK. Przez kilka lat
    byl spokoj, zadnych listow z banku.
    W maju br. chciala poreczyc kredyt w SKOKu. Udalo sie po osobistym
    poreczeniu pracownika, gdyz okazalo sie, ze jest wpisana do BIKu na
    kwote 1 zl przez Lukas. Po awanturze w oddziale wyszlo, ze zaleglosc
    sprzed 3 lat wynosi 14 groszy i nie jest to kwota kredytu z karty (bo
    zadna nie byla nigdy uzyta), ale jakas niedoplacona oplata
    manipulacyjna. Po wplaceniu tych groszy i sprawdzeniu w BIK wychodzi:
    W lipcu czysto, brak zaleglosci.
    W czerwcu czysto, brak zaleglosci.
    W maju zaleglosc ponad 900 dni na kwote 1 zl. I poprzednie miesiace
    podobnie.

    Pytanie: czy jest mozliwosc wyczyszczenia tej zaleglosci, jesli tak to
    gdzie najpierw sie udac i w jakie argumenty uzbroic ?

  • 2. Data: 2011-09-21 10:54:41
    Temat: Re: Nietypowy wpis w BIK - co dalej ?
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    Użytkownik "Artur Kosmal" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Pytanie: czy jest mozliwosc wyczyszczenia tej zaleglosci, jesli tak to
    > gdzie najpierw sie udac i w jakie argumenty uzbroic ?

    czy jakiekolwiek banki zwracają uwagę na takie kwoty?

    erator/

  • 3. Data: 2011-09-21 11:23:52
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "zlotowinfo" napisał w wiadomości grup

    >czy jakiekolwiek banki zwracają uwagę na takie kwoty?

    1.Taki wpis może znacząco scoring obniżać(złe zdarzenie) i z automatu
    wniosek odwalać
    2. Np w SKOK Stefczyka jest teraz w ofercie pożyczka konsolidacyjna z
    oprocentowaniem 11%- jednak warunkiem jej otrzymania jest brak
    przeterminowań powyzej 10 dni w historii pożyczkowej. Więc nawet ta
    przeterminowana złotówka powoduje że nie można z tego produktu skorzystać

    -- Pozdrawiam

    Kris

  • 4. Data: 2011-09-21 11:37:55
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Wed, 21 Sep 2011 12:38:43 +0200, Artur Kosmal
    <a...@g...pl> wrote:

    >Pytanie: czy jest mozliwosc wyczyszczenia tej zaleglosci, jesli tak to
    >gdzie najpierw sie udac i w jakie argumenty uzbroic ?

    A była zaległość czy to błąd banku?
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 5. Data: 2011-09-21 11:41:26
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

> [...]
    > przeterminowań powyzej 10 dni w historii pożyczkowej. Więc nawet ta
    > przeterminowana złotówka powoduje że nie można z tego produktu skorzystać

    Stajemy się niewolnikami komputerowej logiki ;-(
    Już niedługo naprawa śpieszącego się sekundę na dobę zegarka będzie polegała
    na jego zatrzymaniu bo taki częściej pokazuje prawidłowy czas ;-)
    P.G.

  • 6. Data: 2011-09-21 12:05:22
    Od: Marx <M...@n...com>

    On 21.09.2011 12:54, zlotowinfo wrote:
    > Użytkownik "Artur Kosmal" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

    > czy jakiekolwiek banki zwracają uwagę na takie kwoty?

    i czy nie powinno być jakiegoś limitu przy wpisie do BIK? choćby 50zl...
    Marx

  • 7. Data: 2011-09-21 22:00:59
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > czy jakiekolwiek banki zwracają uwagę na takie kwoty?

    można olać taki wpis, jak będziesz się obiegać o kredyt to punktacja w
    BIK wyjdzie niska, ale można to w prosty sposób wyjaśnić analitykowi, co
    innego nie spłacić w terminie iluś tam rat a co innego jakiś 1 zł z
    powodu opłaty manipulacyjnej przy karcie z której się NIE korzystało...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 8. Data: 2011-09-22 06:02:28
    Od: Artur Kosmal <a...@g...pl>

    > A była zaległość czy to błąd banku?

    WYGLADA na blad banku. Wypytalem dziewczyny o szczegoly i o dokumenty
    potwierdzajace. W Lukasie nigdy nie miala zadnego konta. Brala kredyt i
    do kredytu wcisneli jej KK. Karta nigdy do niej nie doszla, wiec w
    trakcie splacania z niej zrezygnowala (ale oplaty za wydanie i tak
    musiala zaplacic). Zaleglosci z tytulu kredytu nie bylo zadnych, ma
    wystawione przez bank zaswiadczenie o splacie, stwierdzajace ze splacila
    wszystkie zobowiazania. Ten papierek kosztowal 20 zl, ma dowod wplaty.
    Wiec wychodzi na to, ze to zadluzenie wzielo sie "z powietrza". Trzeba
    bedzie jeszcze skoczyc do oddzialu banku, zeby pogrzebali w archiwum
    skad to zadluzenie, bo wg posiadanych przez nia dokumentow wszystko jest OK.

  • 9. Data: 2011-09-22 08:11:12
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Thu, 22 Sep 2011 08:02:28 +0200, Artur Kosmal
    <a...@g...pl> wrote:

    >WYGLADA na blad banku. Wypytalem dziewczyny o szczegoly i o dokumenty

    niech zatem wezwie pisemnie bank do niezwłocznego sprostowania
    nieprawdziwej informacji.
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 10. Data: 2011-09-22 16:52:49
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Thu, 22 Sep 2011 00:00:59 +0200, RobertS napisał(a):

> [...]
    > innego nie spłacić w terminie iluś tam rat a co innego jakiś 1 zł z
    > powodu opłaty manipulacyjnej przy karcie z której się NIE korzystało...

    Tyle, że często ów analityk siedzi hen daleko w jakiejś centrali i wpływ
    na niego masz zerowy. Co najwyżej pewnie byłbyś w stanie przekonać oddział
    do dołączenia do papierów jakiegoś oświadczenia, ale czy ktoś to będzie
    honorować to inna sprawa.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl