  • 71. Data: 2012-02-10 22:09:10
    Temat: Re: Nieuprawnione przechowywanie danych karty kredytowej - do jakiej instytucji iść ze skargą?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 10.02.2012 22:32, Wojciech Bancer pisze:

    > Chcesz powiedzieć że nie wolno mi podarować komuś środków płatniczych? :)

    Niekoniecznie, ale wart pamiętać o tym, że to są różne rzeczy ;)

    > Ale "obdarowanie US" to temat zupełnie obok i jakby nie związany
    > z poruszanym problemem. Ale nawet jakby się czepiać, to jest kwota
    > wolna i taki abonament jej nie przekroczy (nawet corocznie opłacany).

    Wolna - może (zakładając że nie była to "kropla" która przepełniła czarę
    ;) ) ale deklarację i tak trzeba składać.

    A związek z tematem jest następujący: ZANIM zacznie się komuś robić
    awanturę i donos, że niby coś źle zrobił, warto się upewnić, że samemu
    jest się czystym przynajmniej w sprawach powiązanych z pretensjami, żeby
    nie dostać rykoszetem swojej krucjaty.

  • 72. Data: 2012-02-10 22:17:26
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote on 2012-02-10_22:57
    > Jest jakiś odpowiednik art.129 KW dotyczący "kluczy
    > elektronicznych"?
    > Przepis KK art.269b nie obejmuje "przechowywania" :)

    Dlaczego uważasz, że dane karty to klucz ? Dla mnie to jest
    upoważnienie. Co więcej, z charakteru kodu CVV2 (czy tam
    odpowiednika) wynika, że jest to upoważnienie jednorazowe.

    Co prawda w niektórych krajach :-) stosuje się karty w
    transakcjach na odległość tak, jak dawniej przy transakcjach z
    obecnością karty na miejscu, ale raczej w Europie tak się do tego
    nie podchodzi. I dlatego w "tamtych krajach" często ;-) zdarza
    się, że ktoś dane z Internetu potem (recznie?) wpisuje do
    terminala i obciążenie pojawia się tak, jakby to nie była
    transakcja TO ani IO tylko MO. A w Europie (w szczególności w
    Polsce, bo wygląda, że jesteśmy w czołówce - ze względu na
    przyrodzoną (?) nieufność do sklepów i punktów usługowych) idzie
    się w kierunku podawania danych karty nie sklepom, tylko acquirerom...

    Pozdr.

    witrak()

  • 73. Data: 2012-02-10 22:37:46
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> writes:

    [...]
    > Wolna - może (zakładając że nie była to "kropla" która przepełniła
    > czarę ;) ) ale deklarację i tak trzeba składać.

    A możesz podać odpowiedni paragraf?

    KJ

    --
    http://sporothrix.wordpress.com/2011/01/16/usa-sie-k
    rztusza-kto-nastepny/

  • 74. Data: 2012-02-11 10:53:59
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 10 Feb 2012 23:09:10 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Wolna - może (zakładając że nie była to "kropla" która przepełniła czarę
    > ;) ) ale deklarację i tak trzeba składać.

    W podatku od darowizn dla kwot poniżej kwoty wolnej deklaracji się nie
    składa.

  • 75. Data: 2012-02-11 13:14:47
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 11.02.2012 11:53, jureq pisze:

    > W podatku od darowizn dla kwot poniżej kwoty wolnej deklaracji się nie
    > składa.

    Moment...

    Mea culpa - deklaracje trzeba składać, ale przy "specjalnych"
    zwolnieniach dla najbliższej rodziny.

  • 76. Data: 2012-02-11 13:33:35
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > W podatku od darowizn dla kwot poniżej kwoty wolnej deklaracji się nie
    > składa.

    Jesteś pewien?

    Fakt że teraz pisząc o deklaracjach myślałem (nie wiem w sumie dlaczego
    ;) ) o tych nielimitowanych spec-zwolnieniach dla najbliższej rodziny,
    ale art. 9 punkt 2. stosownej ustawy nakazuje deklarować otrzymane
    darowizny... chociaż parę wygooglancyh poradników twierdzi, że nie trzeba.

  • 77. Data: 2012-02-11 13:39:31
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-02-11, Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> wrote:

> [...]
    > ale art. 9 punkt 2. stosownej ustawy nakazuje deklarować otrzymane
    > darowizny... chociaż parę wygooglancyh poradników twierdzi, że nie trzeba.

    Ja bym poszukał w okolicy art. 4a, punkt 4. Tylko czytają przepis mam
    wątpliwości, czy to przypadkiem nie dotyczy tylko I grupy podatkowej.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 78. Data: 2012-02-11 13:45:02
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 10.02.2012 23:37, Kamil Jońca pisze:
    > Andrzej Lawa<a...@l...SPAM_PRECZ.com> writes:
    >
    > [...]
    >
    > A możesz podać odpowiedni paragraf?

    Szczerze powiedziawszy myślałem o spec-zwolnieniach dla najbliższej
    rodziny, więc na początek "ooops" ;)

    Niemniej jednak art. 9 punkt 2 ustawy o spadkach i darowizn nakazuje w
    zeznaniu podatkowym wymieniać darowizny z tego 5-letniego okresu (w
    którym sumuje się darowizny do limitu), chociaż różne poradniki w
    googlach twierdzą, że osobnych deklaracji składać nie trzeba... Może
    Gotfryd poczułby się wywołany do tablicy i się wypowiedział? ;)

    Ale tak czy inaczej takie transakcje, zwłaszcza jeśli się powtarzają i
    dotyczą wielu osób, mogą spowodować zainteresowanie US i głupie pytania
    o ewentualnie ukrywaną działalność w zakresie usług finansowych.

    Należy też pamiętać, że limit w trzeciej grupie to niecałe 5 tysięcy...
    liczone w okresie 5 lat - jak ktoś częściej w ten sposób komuś formalnie
    obcemu pomaga, to limit może wyczerpać.

    Alternatywnie US może dojść do wniosku, że doszło do swoistej pożyczki
    (skoro najpierw A zapłacił za B, a potem B oddał pieniądze A).

    Może wygląda to na lekką paranoję ;) ale widziałem kilka kontroli
    skarbowych i wiem, do jakich z pozoru drobiazgów potrafią się przyp*.*

  • 79. Data: 2012-02-11 13:50:54
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 11.02.2012 14:39, Wojciech Bancer pisze:

    > Ja bym poszukał w okolicy art. 4a, punkt 4. Tylko czytają przepis mam
    > wątpliwości, czy to przypadkiem nie dotyczy tylko I grupy podatkowej.

    Na to nie wygląda... W sumie zestawieni powyższego zapisu z punktem
    drugim art. 9 wygląda nieco dziwnie - może chodzi o to, że w przypadku
    jednorazowej darowizny nie trzeba składać deklaracji, ale w przypadku
    wielokrotnych darowizn od tej samej osoby deklarować już trzeba?

    Aaargh... Ile to już ekip obiecywało uprościć podatki? ;->

  • 80. Data: 2012-02-11 13:57:40
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> writes:

    > Ale regulaminy "osobistych" zabraniają, przyjąłem że tak jest.

    Eee, chyba także nie. Zabraniaja głównie przekazywania danych kart
    (i samych kart) w celu innym niż dokonanie transakcji.
    Coś konkretniej (np. konkretny bank i jego zapis)?
    --
    Krzysztof Halasa