  • 31. Data: 2003-07-21 14:42:15
    Temat: Re: Niezawodny mBank?
    Od: "david" <d...@p...fm>

    > Swoją drogą to chciałbym wiedzieć jak zachowali by się w takiej sytuacji
    > policjanci. Odwrót strategiczny? :^)

    postępowanie jest mniej więcej taki - gość ma problemy z kartą i o ile nie
    jest to karta elektroniczna to zawsze można skontaktować się z działem
    obsługi merchantów i dokonać ręcznej autoryzacji, ale jeżeli jest to karta
    elektroniczna a gość kasy w gotówce nie ma to wzywa się Policję która
    spisuje delikwenta a kasjer zrzuca kwotę na tzw. kradzież i wypełnia
    formularz "nieuregulowania należności" razem z delikwentem.
    przynajmniej ja jako kasjer tak ostatnio miałem :)

    pozdr
    david

  • 32. Data: 2003-07-21 14:47:00
    Od: "Tomasz Opalski" <o...@N...gazeta.pl>

    david <d...@p...fm> napisał(a):

> [...]
    > formularz "nieuregulowania należności" razem z delikwentem.
    > przynajmniej ja jako kasjer tak ostatnio miałem :)

    I co dalej? Delikwent płaci jakoś później, czy uruchamiana jest procedura
    sądowa? W końcu kradzież to kradzież...

    Tomek

  • 33. Data: 2003-07-21 14:49:53
    Od: "david" <d...@p...fm>

    > I co dalej? Delikwent płaci jakoś później, czy uruchamiana jest procedura
    > sądowa? W końcu kradzież to kradzież...

    No więc jeżeli delikwent zapłaci jakoś później to wszystko kończy się na
    upomnieniu ze strony Policji, natomiast jeżeli nie to uruchamiana jest
    procedura obowiązująca w wypadku kradzieży.

    pozdr
    david

  • 34. Data: 2003-07-21 16:06:18
    Od: "Krzysztof K. Maj" <kmaj@REMOVE_THIS.krak.eu.org>

    Adam Płaszczyca <_...@i...pl> napisał w

    > Jeśli
    > nei
    > mogą zaakceptować karty, to mogę zostawić im weksel i wziąć numer
    > konta
    > do zapłaty.

    Nosisz zawsze ze sobą druki weksli?

    --
    Pozdrowienia

    Krzysztof K. Maj
    (Uwaga na pułapkę w adresie!)

  • 35. Data: 2003-07-21 16:35:34
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl> wrote:

    > Co innego "powinna" a co innego tekst "Albo pan placi, albo wzywamy
    > policje" ...

    Proszę wezwać :>

    I niech wzywają. Policja oświadcza, że to nie ich sprawa, bo ja nie
    usiłuję niczego ukraść, dane mają, sprawa jest cywilna, więc niech się
    bujają.

    Znajomość prawa popłaca.
    --
    ___________ (R)

  • 36. Data: 2003-07-21 16:37:03
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    david <d...@p...fm> wrote:

> [...]
    > formularz "nieuregulowania należności" razem z delikwentem.
    > przynajmniej ja jako kasjer tak ostatnio miałem :)

    Tyle, że policja ni ma prawa ujawnić stacji danych delikwenta. Poza tym
    istnieją weksle. No ale kto w Polsce wie co to weksel?

    --
    ___________ (R)

  • 37. Data: 2003-07-21 16:37:48
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Tomasz Opalski <o...@n...gazeta.pl> wrote:

    > I co dalej? Delikwent płaci jakoś później, czy uruchamiana jest procedura
    > sądowa? W końcu kradzież to kradzież...

    Nie ma mowy o żadnej kradzieży. Co najwyżej (i to byłoby ciężko
    udowodnić) próba wyłudzenia.

    --
    ___________ (R)

  • 38. Data: 2003-07-21 16:39:17
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Adam Cepak <A...@w...pl> wrote:

    > Poprawcie mnie, jeśli się mylę, ale co ma wspólnego BRE Bank (mBank) z PKO
    > BP ??
    > Wydaje mi się, że to jednak nie jest ten sam bank.

    Nic. Jeśli dwiw rózne karty nie działają, to stacja ma problem. Albo u
    nich nie działa, albo kiepskie CA sobie wybrali.

    --
    ___________ (R)

  • 39. Data: 2003-07-21 16:41:55
    Od: "david" <d...@p...fm>

    > Nie ma mowy o żadnej kradzieży. Co najwyżej (i to byłoby ciężko
    > udowodnić) próba wyłudzenia.

    skoro nie ma mowy o kradzieży i ciężko będzie z próbą wyłudzenia to w takim
    razie pod co to zostanie podciągnięte ??? Jak ktoś w sklepie próbuje coś
    zwędzić i zostaje złapany, przyjeżdza policja i przykładowo to co chciał
    zwędzić zostaje zniszczone to jak to się nazywa ?? Próba kradzieży !!!

    pozdr
    david

  • 40. Data: 2003-07-21 16:43:45
    Od: "Glenn" <g...@g...pl>

    david wrote:
> [...]
    > próbuje coś zwędzić i zostaje złapany, przyjeżdza policja i
    > przykładowo to co chciał zwędzić zostaje zniszczone to jak to się

    ALe kto tu kogo łapie? Przecież klient chce zapłacić w sposób akceptowany
    przez stację, a że się nie da to już inna sprawa. Gdzie tu kradzież i
    wyłudzenie?

    --
    Pozdrowienia,
    Glenn