  • 1. Data: 2010-09-09 20:43:45
    Temat: Nizsza kultura bankowosci
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    Alior nie jest taki fajny. Juz pomine to, ze kiedys wrzucali regulaminy
    z wstecznymi datami itp., ale chodzi mi o cos innego.
    Reklamacje rozpatruja chyba gimnazjalisci, ktorzy maja problem z
    rozumieniem slowa pisanego.
    Otoz tak.
    Wzialem udzial w promocj 10 tysiecy przywilejow. Spelnilem wszystkie
    warunki. W lipcu otrzymalem premie. Powinienem ja otrzymywac jeszcze
    przez 6 miesiecy.
    W sierpniu odmowili mi przyznania premii, bo jak stwierdzili, w lipcu
    nie wplynelo wynagrodzenie. Tym samym wykluczyli mnie z dalszego udzialu.
    Rzecz w tym, ze moj pracodawca nie wysyla przelewow z tytulem
    "wynagrodzenie" i podejrzewam, ze to o to sie rozchodzi.
    W lipcu otrzymalem premie, bo jak sie dowiedzialem, uznano jako
    wynagrodzenie moj prywatny przelew, ktory wyslalem z innego konta a
    nazwalem go "stypendium". Troche zalosne z ich strony. Nie uznac
    przelewu od pracodawcy a uznac (wbrew regulaminowi promocji) prywatny
    przelew z tytulem "stypendium".
    11 sierpnia zlozylem reklamacje, w ktorej zwrocilem uwage, ze w lipcu
    wynagrodzenie od pracodawcy wplynelo na konto, podobnie jak w czerwcu -
    wskazalem te przelewy. Nie obchodzi mnie to, ze uznali przelew z tytulem
    "stypendium" a nie uznali przelewu od pracodawcy, ktory otrzymuje
    regularnie co miesiac.
    W odpowiedzi napisali, ze "nasz system nie rozpoznal przelewu o tytule
    "XYZ (4) 101212 21321321 1323123 1232132" jako wynagrodzenia od
    pracodawcy w lipcu br.".
    Odpowiedzialem na ich reklamacje twierdzac, ze nie jest moja wina fakt,
    ze ich system nie rozpoznaje przelewow od mojego pracodawcy. Dodalem, ze
    nie mam zadnego wplywu na to jak pracodawca nazywa przelewy. Wkleilem
    takze definicje wynagrodzenia wedlug slownika PWN. Ponownie wskazalem,
    ktore przelewy sa moim wynagrodzeniem. W swojej naiwnosci myslalem, ze
    skoro system nie rozpoznaje, to wystarczy, ze im to wskaze i bedzie OK.
    O naiwnosci! W tytule pojawia sie pewna stala fraza, a dalszy ciag
    zalezy od liczby projektow, ktore zrobie w danym miesiacu. Pracodawca
    jest zagraniczny i jest podmiotem gospodarczym, wiec wszystko jest w
    porzadku. Napisalem rowniez, ze jesli reklamacja nie zostanie
    uwzgledniona, skieruje skarge do KNF. Poprosilem o wskazanie punktu w
    regulaminie, ktory mowi, ze przelew musi posiadac tytul "wynagrodzenie"
    lub pokrewny. I co? I nic.
    Wczoraj odsluchalem przez konsultanta tresc odpowiedzi.
    Cytuja tam wiekszosc regulaminu (10 min sluchania) i twierdza, ze nie
    spelnilem jego warunkow, a konkretnie:
    "w trakcie Etapu 2 na rachunku, o ktorym mowa w pkt. c) powyzej, musi
    zostad odnotowany wpływ z tytułu wynagrodzenia, dokonany przez
    pracodawce, badz wpływ z tytułu stypendium, dokonany przez uczelnie
    wyzsza, badz wpływ z tytułu renty lub emerytury, dokonany przez ZUS
    (kazde z tych swiadczen zwane jest dalej ,,Wynagrodzeniem")."
    Na koncu dodaja, ze maja nadzieje, ze taka odpowiedz mnie
    satysfakcjonuje i dalej pozostane zadowolonym klientem. Nie wskazano
    punktu, ktory mowi o tytule "wynagrodzenie".
    Napisalem skarge do KNF i poprosilem o interwencje, ale za bardzo nie
    wierze w skutecznosc tego rozwiazania.
    I co mam teraz zrobic? Wynagrodzenie jest co miesiac przelewane, nie ma
    tytulu "wynagrodzenie", bo nawet jesli mialoby byc, to nie po polsku, bo
    firma szwajcarska. A z promocji mnie wykluczyli. Obawiam sie, ze na
    nastepna reklamacje tez odpowiedza kopiujac caly regulamin i dziekujac
    za wspolprace.

  • 2. Data: 2010-09-09 21:01:13
    Temat: Re: Nizsza kultura bankowosci
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Thu, 09 Sep 2010 22:43:45 +0200, neoniusz <n...@j...org>
    wrote:

> [...]
    >firma szwajcarska. A z promocji mnie wykluczyli. Obawiam sie, ze na
    >nastepna reklamacje tez odpowiedza kopiujac caly regulamin i dziekujac

    Wytocz im proces. Serio.

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 3. Data: 2010-09-09 21:16:44
    Od: spammtrapp <g...@w...pl>

    > Wytocz im proces. Serio.

    Eee, za słabo, niech dokona aktu samospalenia przed główna siedzibą.

  • 4. Data: 2010-09-09 21:24:45
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 09 Sep 2010 22:43:45 +0200, neoniusz napisał(a):

    > Napisalem skarge do KNF i poprosilem o interwencje, ale za bardzo nie
    > wierze w skutecznosc tego rozwiazania.

    KNF nie ma nic do tego.

> [...]
    > firma szwajcarska. A z promocji mnie wykluczyli. Obawiam sie, ze na
    > nastepna reklamacje tez odpowiedza kopiujac caly regulamin i dziekujac

    A wiesz gdzie się rozstrzyga spory cywilne?

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 5. Data: 2010-09-09 21:33:22
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    > A wiesz gdzie się rozstrzyga spory cywilne?

    Wiem, sądzę sie juz od roku z PZU i myslalem, ze uda mi sie tego uniknac
    w tym przypadku. Przy dobrych wiatrach wyrok bedzie za 2 lata.
    Teraz wpadlem na pomysl, ze jest przeciez arbiter bankowy.

  • 6. Data: 2010-09-09 22:17:51
    Od: "monter.FM" <s...@m...fm>

    W dniu 2010-09-09 22:43, neoniusz pisze:
> [...]
    > W lipcu otrzymalem premie, bo jak sie dowiedzialem, uznano jako
    > wynagrodzenie moj prywatny przelew, ktory wyslalem z innego konta a

    I tu powinna Ci się zapalić czerwona lampka. Kto jest uczulony na słowo
    "stypendium"?
    Mieszkam 30 metrów od centrum IT "niższej kultury" ;-) i jednocześnie
    ok. 1,5 km od kampusu UJ.
    Przez całą dobę działają. Widać to na zewnątrz jak wychodzą na "dymka" ;-P
    Choć mnie osobiście ciągle kuszą (nie konkretnie Ci dymkowcy) ofertami.
    Bo np. pana A.U. z banku, w którym fiordy jedzą z ręki, który do mnie
    wydzwania co parę dni, że ma bardzo ważną sprawę i żebym ja się z nim
    umówił u NIEGO w ODDZIALE ( a coraz bardziej mi nie po drodze), to już
    mam troszeczkę dość ;-)
    --
    http://monter.FM
    Archiwum JW23, parodie, miksy muzyczne, polityczne, programowe...

  • 7. Data: 2010-09-09 23:02:48
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 09 Sep 2010 23:33:22 +0200, neoniusz napisał(a):

    > Wiem, sądzę sie juz od roku z PZU i myslalem, ze uda mi sie tego uniknac
    > w tym przypadku. Przy dobrych wiatrach wyrok bedzie za 2 lata.
    > Teraz wpadlem na pomysl, ze jest przeciez arbiter bankowy.

    Zapomnij.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 8. Data: 2010-09-09 23:13:10
    Od: ToRo999 <t...@g...com>

    neoniusz jestem w 100% w tej samej sytacji ;-)

    Konto założyłem i przelałem odpowiednia kwote z tytulem "WYPLATA".
    Premie otrzymalem cacy wszystko. W drugim miesiacu wyslalem przelew z
    tytulem "WPLATA". Premii nie dostalem. Dzwonie na infolinie, 10 minut
    sluchania regulaminow itd. i ciagle Pani powolywala sie na zapis "musi
    zostac odnotowany wplyw z tytuly wynagrodzenia", a że w tytule nie ma
    wynagrodzenie to jest to przelew wlasny. Tlumaczylem ze nigdzie nie ma
    zapisu ze ma byc W TYTULE wynagrodzenie, ale przelew z tytulu
    wynagrodzenia a to chyba co innego - rownie dobrze moge byc wlasnym
    szefem i sobie przelewac pieniadze z tytulem d*pa. W koncu pytam: w
    poprzednim miesiacu odnotowano wplyw tak? Tak. Czym sie rozni ten
    obecny od poprzedniego (tak na prawde brak Y w tytule). Pani
    stwierdzila ze poprzedni byl wynagrodzeniem a ten obecny to wplata
    wlasna itd. srele morele - oba przelewy z tego samego konta. Zlozylem
    reklamacje, po tygodniu zadzwonili z odpowiedzia, chyba przeczytali mi
    pol regulaminu 10000 przywilejow i na koniec ze reklamacja nie uznana.
    Polecilem pare osob wiec kilka stowek poszlo sie... Konto zamykam od
    razu kiedy bede mogl to zrobic bez zwracania 5 dyszek.

    Konta bym w ogole nie zakladal, ale przed zalozeniem spytalem
    konsultanta czy moze byc inny wplyw. Stwierdzil ze tak ale na
    odpowiednia kwote, jezeli jestem studentem to powyzej 1000zl jezeli
    nie to powyzej 2000zl. I tak przez przypadek w sumie poszedl ten
    przelew z innym tytulem bo nie myslalem o bawieniu sie w
    "wynagrodzenia", skoro to kwota ma byc odpowiednia a nie tytul, ale
    widac jest inaczej.

  • 9. Data: 2010-09-10 12:55:55
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "neoniusz" i6bgr8$bk4$...@n...onet.pl
    > Alior nie jest taki fajny.

    Dla mnie jest -- Armur jest blisko mnie. ;)
    I na tym się kończy jego fajność. :)

    (Armur -- Alior z marmuru czy marmur z Alira)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' e...@e...comyr.com '.O_'

  • 10. Data: 2010-09-10 17:05:40
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 10-09-09 22:43, neoniusz pisze:
    > Alior nie jest taki fajny. Juz pomine to, ze kiedys wrzucali regulaminy

    Zdecyduje sie na arbitraz, mam nadzieje, ze to cos pomoze.
    Dzis poprosilem o przeslanie dokumentow zwiazanych z reklamacja na adres
    korespondencyjny. Cos zaczeli bulgotac, ze pisma "NIE SA SPORZADZONE" i
    musze poczekac 2 tygodnie. ROTFL. To ciekawe co to bylo co mi przez
    telefon czytali! Pewnie z glowy lecieli.
    Sredni czas rozwiazania sprawy to niby ok. 40 dni, zobaczymy. Zawsze to
    krocej niz sad.