  • 11. Data: 2008-10-11 18:00:08
    Temat: Re: No i koniec bezp3atnego e-konta w Lukasie
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Szymon" <n...@o...pl> wrote in message
    news:gcqmtp$di0$1@news.dialog.net.pl...

    > Wyprodukowanie karty i jej obsluga kosztuje. Ba! Jesli juz tak liczymy sie
    > z pojedynczymi zlotowkami jak kolega to nawet wyslanie jej listem to tez
    > koszt (wiekszy niz miesieczna za nia oplata).

    No, bedzie ze 6 zl. Ale jak doplaca do karty uzywanej tylko z bankomacie.
    Klient bez karty przychodzilby do placowki. Pewnie musieliby zatrudnic
    wiecej osob do obslugi klientow. A moze ich celem jest zmniejszenie
    bezrobocia ;).

    MK

  • 12. Data: 2008-10-11 19:10:32
    Od: "Szymon" <n...@o...pl>

    > No, bedzie ze 6 zl. Ale jak doplaca do karty uzywanej tylko z bankomacie.

    Nic mi nie wiadomo jakoby Lukas posiadal karty stricte bankomatowe. Te 6
    zlotych pomnoz przez liczbe klientow...

    > Klient bez karty przychodzilby do placowki. Pewnie musieliby zatrudnic
    > wiecej osob do obslugi klientow. A moze ich celem jest zmniejszenie
    > bezrobocia ;).

    Niekoniecznie. Klient bez karty moze zamiast przychodzic do placowki nauczyc
    sie przelewac tudziez korzystac z transakcji bezgotowkowych.
    Zauwaz tez, iz dzis banki doplacaja dajac 8-9% na lokatach, ale w wiekszosci
    przypadkow wlasnie klient MUSI przyjsc do oddzialu. Najwyrazniej to sie
    oplaca. Zatem czy Lukas wezmie 2zl/mc, czy prowizje od bezgotowkowych, czy
    spowoduje, ze klient stawi sie w oddziale - ma na tym zysk.

  • 13. Data: 2008-10-11 19:49:48
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    > Nic mi nie wiadomo jakoby Lukas posiadal karty stricte bankomatowe. Te 6
    > zlotych pomnoz przez liczbe klientow...

    Dlaczego przez liczbe klientow, a nie tylko kart przy pomocy ktorych sa
    wykonywane wylacznie transakcje bankomatowe?

    > Niekoniecznie. Klient bez karty moze zamiast przychodzic do placowki
    > nauczyc sie przelewac tudziez korzystac z transakcji bezgotowkowych.

    A kto powiedzial, ze nie korzysta? Ma karte kredytowa i korzysta z
    transakcji bezgotowkowych, karta debetowa sluzy mu tylko do transakcji
    bankomatowych, bo niestety nie za wszystko mozna zaplacic bezgotowkowo. Ja
    np. nie moge zaplacic za parking, ostatnio musialem skorzystac z komunikacji
    miejskiej i tez nie moglem karta zaplacic za bilet.

    > Zauwaz tez, iz dzis banki doplacaja dajac 8-9% na lokatach, ale w
    > wiekszosci przypadkow wlasnie klient MUSI przyjsc do oddzialu.
    > Najwyrazniej to sie

    moze taki bank chce pokazac, ze ma taka lokate w ofercie (by dobrze wypasc w
    rankingach), ale nie jest zainteresowany jej sprzedaza (aby nie ponosic zbyt
    wysokich COF). Moj bank tez ma lokate na >8% i zaprasza do jej zakladania
    przez Internet

    "Klientom posiadającym konto w Fortis Banku proponujemy zakładanie lokat
    przez system bankowości elektronicznej Pl@net lub Centrum Telefoniczne. Nie
    masz konta w Fortis Banku? Zapraszamy do oddziału! "

    > oplaca. Zatem czy Lukas wezmie 2zl/mc, czy prowizje od bezgotowkowych, czy
    > spowoduje, ze klient stawi sie w oddziale - ma na tym zysk.

    Albo spowoduje mniejsze zainteresowanie takim produktem :).

    MK

  • 14. Data: 2008-10-12 06:49:31
    Od: "Szymon" <n...@o...pl>

    > Dlaczego przez liczbe klientow, a nie tylko kart przy pomocy ktorych sa
    > wykonywane wylacznie transakcje bankomatowe?

    70-80% wszystkich majacych karty debetowe jak nie wiecej.

> [...]
    > np. nie moge zaplacic za parking, ostatnio musialem skorzystac z
    > komunikacji miejskiej i tez nie moglem karta zaplacic za bilet.

    Brawo. I wystarczy za 300zl podac debetowa zamiast kredytowej i problem
    rozwiazany.

> [...]
    > w rankingach), ale nie jest zainteresowany jej sprzedaza (aby nie ponosic
    > zbyt wysokich COF). Moj bank tez ma lokate na >8% i zaprasza do jej

    Rankingi dotycza nie tego, co sie ma w ofercie, ale sprzedazy i liczby
    klientow.

    > Albo spowoduje mniejsze zainteresowanie takim produktem :).

    Nawet jesli - bank i na tym ma zysk. Do tej pory dokladal.
    Zwroc uwage, ze znaczna czesc fraudow jest wlasnie przez klonowanie w
    bankomacie. To takze koszty dla banku, czasami dla klienta jesli w sposob
    niewystarczajacy strzegl pin. Do tego obsluga bankomatu tez jest bardziej
    kosztowna niz transakcja bezgotowkowa. Tak naprawde - bankomat nikomu sie
    nie oplaca, ale poniewaz nie kazdy z klientow to rozumie - stad delikatna
    perswazja finansowa ze strony Banku.

  • 15. Data: 2008-10-12 07:03:57
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Szymon pisze:
    [...]

    > niewystarczajacy strzegl pin. Do tego obsluga bankomatu tez jest bardziej
    > kosztowna niz transakcja bezgotowkowa.
    > Tak naprawde - bankomat nikomu sie nie oplaca,
    1. To niech banki w końcu dadzą możliwość darmowych wypłat kredytówkami
    w kasie sklepów i nie marudzą. (Nawet z ograniczeniami)
    KJ

  • 16. Data: 2008-10-12 07:08:20
    Od: sunmoon <n...@n...o2.nospam.pl.nospam>

    Szymon pisze:

    > Tak naprawde - bankomat nikomu sie nie oplaca,

    mi się opłaca :-) zatem napisałeś nieprawdę.

    otóż płacę z reguły kartą kredytową, jeśli skończy się limit - to
    debetową, ale jest sporo sytuacji, kiedy potrzebuję gotówkę: kiosk,
    sklep osiedlowy z chlebkiem, pani kosmetyczka za rogiem, napiwek dla
    fryzjerki, market, w którym nie przyjmują kart (tak, są takie), opłata
    za parking dla parkingowego - mnóstwo sytuacji.

    i teraz Lukas sprawia mi kłopot taki, że zamiast płacić kredytówką mam
    niby płacić debetówką, bo jak nie - to stracę. co prawda drobiazg, ale
    stracę. a pobieranie gotówki z bankomatu nie wystarcza do bezpłatności.

    to nie jest dla mnie komfortowa sytuacja.

    --
    sunmoon

  • 17. Data: 2008-10-12 07:27:22
    Od: "Szymon" <n...@o...pl>

    > mi się opłaca :-) zatem napisałeś nieprawdę.

    Bank wie lepiej :-)

> [...]
    > market, w którym nie przyjmują kart (tak, są takie), opłata za parking dla

    Swietnie, wiec raz na 3 miesiace pojaw sie w oddziale, wybierz sobie ze
    stosowna ilosc gotowki i po sprawie. Jak nie pasuje to przelej (za darmo) na
    mbank i korzystaj z ich debetowki, skoro maja darmowa.

    > i teraz Lukas sprawia mi kłopot taki, że zamiast płacić kredytówką mam
    > niby płacić debetówką, bo jak nie - to stracę. co prawda drobiazg, ale
    > stracę. a pobieranie gotówki z bankomatu nie wystarcza do bezpłatności.

    Lojezu... tez mi klopot podac inna z kart... chyba, ze kolega na "prestiz"
    posiadania i uzywania KK choruje.

    > to nie jest dla mnie komfortowa sytuacja.

    Zmien bank. Albo pomysl, a bez problemu znajdziesz rozwiazanie. Ja korzystam
    z PRO dosc dlugo i mam mbank. Wlasnie przez nieszczesna oplate 10zl za
    odnowienie karty nie posiadam do PRO debetowej, bo i tak de facto malo
    uzywalem. Jak potrzebuje bankomatu to po prostu przelewam na mbank i juz.
    Taka potrzeba rodzi sie u mnie raz na pol roku moze. Niemniej teraz mam
    mozliwosc zamowienia debetowej - dokonujac kupna za 300 zl (az dwa razy za
    paliwo - nie wiem czy dam rade :-)))), szczegolnie, ze posiadam 3 KK, w tym
    zlota, wiec rozumie kolega... prestiz mi spada u pani kasjerki w
    hipermarkecie czy na stacji po przedstawieniu debetowki :-))), moge miec za
    calkowite darmo debetowke i oczywiscie nie do bankomatu, ale raczej do
    wplatomatu bardziej mi sie przyda, szczegolnie, ze w moim miescie wplatomatu
    mbanku nie ma, a Lukasa jest.

  • 18. Data: 2008-10-12 07:28:04
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    > 70-80% wszystkich majacych karty debetowe jak nie wiecej.

    Tak to wyglada w Lukasie? Nie bede z tym dyskutowal, bo nie mam danych z
    Lukasa.

    > Brawo. I wystarczy za 300zl podac debetowa zamiast kredytowej i problem
    > rozwiazany.

    Debetowa jest do bankomatu. Kredytowa jest do placenia. Limit wyplat
    gotowkowych >0, limit na inne typy transakcji = 0.

    > Rankingi dotycza nie tego, co sie ma w ofercie, ale sprzedazy i liczby
    > klientow.

    A to ciekawe. Moglbys pokazac takie rankingi dotyczace lokat? Mi jakos sie
    rzucaja w oczy te ktore dotycza oferty. Jak wejdziesz na jakiegos Bankiera
    czy cos podobnego to zauwazysz, ze sortowanie bedzie ustawione wg.
    oprocentowania...

    > Nawet jesli - bank i na tym ma zysk. Do tej pory dokladal.

    Musisz sie jeszcze troche pouczyc nt. zarzadzania. Nie jest istotny
    zysk/strata na jednym elemencie/produkcie, ale wartosc netto na calej
    relacji z klientem. Nie znam banku, ktory dazylby do pozbycia sie klientow.

> [...]
    > nie oplaca, ale poniewaz nie kazdy z klientow to rozumie - stad delikatna

    Nie masz zielonego pojecia o czym piszesz. Fraudy to kropla w oceanie. Gdyby
    to byl duzy problem to juz zostalyby zastosowane o wiele bardziej
    zaawansowane narzedzia niz te sprzed 20 lat.
    Dzieki takiej akcji nie spadna koszty obslugi bankomatow i tak beda one
    instalowane (i bedzie ich jeszcze wiecej niz obecnia), i tak bedzie musiala
    byc do nich dostarczona gotowka, i tak bedzie musial byc monitoring itd...

    MK

  • 19. Data: 2008-10-12 07:32:06
    Od: "Szymon" <n...@o...pl>

    > 1. To niech banki w końcu dadzą możliwość darmowych wypłat kredytówkami w
    > kasie sklepów i nie marudzą. (Nawet z ograniczeniami)

    Nieoplacalne. Lepiej jest wymusic na tych drobnych sklepikarzach czy
    kosmetyczkach zastosowanie czytnikow.

  • 20. Data: 2008-10-12 07:45:56
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Szymon pisze:

    > Nieoplacalne. Lepiej jest wymusic na tych drobnych sklepikarzach czy
    > kosmetyczkach zastosowanie czytnikow.

    Jestem tylko ciekaw jak chcesz to wymusić.
    KJ