  • 31. Data: 2007-11-23 16:54:16
    Temat: Re: No to teraz juz wiecie:))
    Od: jacko <j...@n...orange.pl>

    swen pisze:

    > Wiec napisz do banku (nie do "klientow) by ciebie nie obciazal tym, ze dali
    > kredyty na lewo i prawo a teraz sa nie splacane. Napisz im, ze jakim sa w
    > takim razie gospodarzami twoich pieniedzy skoro ciebie karza za swoje
    > bledy!!!

    no ale umowa kredytowa to b. prosty deal:
    1) bierzesz pieniądze,
    2) kupujesz dom,
    3) spłacasz raty

    jeżeli nie spłacasz to bank realizuje zabezpieczenie, np. zabiera dom.
    każdy kto podpisywał umowę kredytową o tym wiedział, i pretensje może
    mieć do siebie

    Gdyby bank był odpowiedzialny za to, że ktoś nie spłaca kredytów to
    wiele ludzi brałoby kredyty, potem już prosto - strzelasz szefa w mordę,
    wylatujesz z pracy, nie szukasz nowej, nie spłacasz kredytu, bank nic
    nie może zrobić, ty idziesz do pracy na czarno albo wyjeżdżasz za
    granicę a mieszkanie wynajmujesz. proste.

    > Czy w Polsce ludzie wreszcie zrozumieja, ze bank ich okrada?!? Czy ty jestes
    > winny temu, ze bank udzielil komus pozyczki kto teraz nie splaca? (bez
    > wzgledu na okolicznosci) - dlaczego Ty masz sie tym martwic a nie bank?
    > Pomyslales kiedykolwiek w ten sposob?

    ludzi okradają: ZUS, fiskus, NFZ i jescze jakiś fundusz pracy - ale do
    banku po kredyt idą dobrowolnie i kupują produkt tak jak się kupuje
    samochód czy usługi towarzyskie w agencji towarzyskiej. Ja bym raczej
    podkreślał aspekt że niektórzy ludzie są bezmyślni, ale skoro mogą
    wybierać posłów, czyli decydować o losach kraju, to dlaczego im zabronić
    decydowania o kilkuset tysiącach?

  • 32. Data: 2007-11-23 19:17:56
    Od: "swen" <n...@n...com>

    Użytkownik "jacko" <j...@n...orange.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > jeżeli nie spłacasz to bank realizuje zabezpieczenie, np. zabiera dom.
    > każdy kto podpisywał umowę kredytową o tym wiedział, i pretensje może mieć

    Nie, mi chodzi o to, dlaczego ciebie bank karze (podnoszac oplaty,
    oprocentowania ect) za tych co nie placa.

> [...]
    > wylatujesz z pracy, nie szukasz nowej, nie spłacasz kredytu, bank nic nie
    > może zrobić, ty idziesz do pracy na czarno albo wyjeżdżasz za granicę a

    Hehehe, sorrka, ale wlasnie tak jest (jeszcze) w UK:))) Oczywiscie w duzym
    uproszczeniu.
    Majac naprawde duza sile woli, samozaparcie i konsekwencjie, mozna w UK zyc
    z kredytow i nigdy ich nie splacic...
    Generalnie tak rodza sie fortuny, ale to temat na inna dyskusjie.

> [...]
    > podkreślał aspekt że niektórzy ludzie są bezmyślni, ale skoro mogą
    > wybierać posłów, czyli decydować o losach kraju, to dlaczego im zabronić

    Ale ja nie dyskutuje o sprawie niepodwazalnej jaka jest zwrot czegos co sie
    pozyczylo. Ja sie pytam dlaczego ty masz byc karany za nie swoje bledy?
    Dlaczego bank ma miedzy innymi na tobie odbic sobie straty spowodowane
    niesplacaniem kredytow?

  • 33. Data: 2007-11-24 09:17:46
    Od: jacko <j...@n...orange.pl>

    swen pisze:

    > Nie, mi chodzi o to, dlaczego ciebie bank karze (podnoszac oplaty,
    > oprocentowania ect) za tych co nie placa.

    bo taki ten swiat jest: albo chronieni będą ci którzy płacą, albo ci
    którzy nie płacą - nie mogą być chronieni jedni i drudzy bo bank
    komercyjny to nie drukarnia pieniędzy tylko pośrednik finansowy pomiędzy
    klientami.
    jeżeli trudno ci to jakoś objąć w przypadku banków to wyobraź sobie
    przykład spółdzielni mieszkaniowej która zbiera pieniądze od lokatorów
    po to aby zapłacić za to że przyjedzie śmieciarka, będzie woda,
    ogrzewanie itd.
    jeżeli część ludzi przestanie płacić to aby dostawca nie odciął dostaw,
    pozostali muszą płacić więcej, chyba że można wyeksmitować nierzetelnych
    lokatorów czyli sprzedać ich dług (co ma miejsce w przypadku tych
    banków). Możesz oczywiście użyć argumentu, że spółdzielnia może
    zrezygnować z części swojego zysku i zapłacić za dostawcę, ale zupełnie
    nie taka była umowa do której wszyscy przystąpili, czyż nie?

    > Majac naprawde duza sile woli, samozaparcie i konsekwencjie, mozna w UK zyc
    > z kredytow i nigdy ich nie splacic...
    > Generalnie tak rodza sie fortuny, ale to temat na inna dyskusjie.

    ale chyba zdajesz sobie sprawę, że takiej siły woli i samozaparcia nie
    może wykazywać 100% klientów bo taki mechanizm opiera się na tym że paru
    cwaniaków żeruje na reszcie uczciwych a nie na bankach które pzecież są
    tylko pośrednikiem a nie drukarnią jak już wspomniałem.
    niepoprawnie dodam: czy wyobrażasz sobie państwo np. Romów w którym
    rządzą się sami i zajmują się tym czym zajmują się Romowie w innych
    krajach - jak by w takim kraju rodziły się fortuny?

> [...]
    > pozyczylo. Ja sie pytam dlaczego ty masz byc karany za nie swoje bledy?
    > Dlaczego bank ma miedzy innymi na tobie odbic sobie straty spowodowane

    bo bank jest pośrednikiem a nie drukarnią, żeby zmniejszyć wpływ złych
    kredytów na dobre powinien sprzedawać niewypłacalne kredyty czyli robić
    to przeciw czemu zdaje się protestujesz zakładając ten wątek.

  • 34. Data: 2007-11-24 12:15:05
    Od: d...@o...pl (D)

  • 35. Data: 2007-11-24 13:45:43
    Od: "swen" <n...@n...com>

    Użytkownik "D" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]

    Oczywiscie, ze tak!
    Dziwi mnie wiec dlaczego caly czas sa?

  • 36. Data: 2007-11-24 13:47:14
    Od: "swen" <n...@n...com>

> [...]
    > którzy nie płacą - nie mogą być chronieni jedni i drudzy bo bank
    > komercyjny to nie drukarnia pieniędzy tylko pośrednik finansowy pomiędzy

    Blad! Bank kreuje pieniadz!!!! Bank nie jest posrednikiem, tylko "tworca"
    pieniadza.
    Inaczej powiedz mi na czyje zlecenie drukarnia drukuje banknoty i dlaczego
    banknot 50zl nie kosztuje ok 2zl skoro koszt jego wydruku to grosze....?

> [...]
    > części swojego zysku i zapłacić za dostawcę, ale zupełnie nie taka była
    > umowa do której wszyscy przystąpili, czyż nie?

    Zly przyklad. Spoldzielnia nic nie kreuie a jedynie zarzadza.
    Bank kreuje pieniadz.
    Ale jesli juz wrocic do twojego przykladu, to jesli sie okaze, ze
    Spoldzielnia jest tez wlascicielem mediow (gaz, prad ect) oraz smietnisk,
    firm transportowych itp.
    To na jakiej podstawie maja tobie podnies oplate?

> [...]
    > cwaniaków żeruje na reszcie uczciwych a nie na bankach które pzecież są
    > tylko pośrednikiem a nie drukarnią jak już wspomniałem.

    Bank nie jest posrednikiem!!!

    > niepoprawnie dodam: czy wyobrażasz sobie państwo np. Romów w którym rządzą
    > się sami i zajmują się tym czym zajmują się Romowie w innych krajach - jak
    > by w takim kraju rodziły się fortuny?

    AZnow zly przyklad.

    > bo bank jest pośrednikiem a nie drukarnią, żeby zmniejszyć wpływ złych
    > kredytów na dobre powinien sprzedawać niewypłacalne kredyty czyli robić to
    > przeciw czemu zdaje się protestujesz zakładając ten wątek.

    Bank jest kreatorem pieniadza.
    Pieniadz powstaje w BANKU! Pieniadze nie wychodza z drukarni bo tak chce np.
    prezes drukarni czy ktokolwiek inny.
    Pieniadze drukaria drukuje na zapotrzebowanie banku na te papierki. Kiedy
    idziesz do banku po kredyt i go dostaniesz np. 1000 zl to wlasnie na rynku
    pojawilo sie nowe 1000zl! rozumiesz? Kiedy to oddasz z odsetkami (to zarobek
    banku) te 1000zl znika bezpowrotnie z rynku. Teraz bank by pokryc sobie
    strate spowodowana tym, ze ktos nie splacic kredytu ciebie obciazy by na
    tobie zarobic. ehhh.
    Nie wiem jak to prosciej wyjasnic.
    Ale wiedz jedno, ze bank nie jest posrednikiem tylko wlasnie kreatorem
    pieniedzy.

  • 37. Data: 2007-11-24 15:09:31
    Od: Adam Plaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Sat, 24 Nov 2007 13:47:14 GMT, "swen" <n...@n...com> wrote:

> [...]
    >banknot 50zl nie kosztuje ok 2zl skoro koszt jego wydruku to grosze....?

    Wyobraź sobie, że nie na polecenie banku.

    >Bank kreuje pieniadz.

    Nic podobnego.

    >Bank nie jest posrednikiem!!!

    Tylko?

    >AZnow zly przyklad.

    Dobry, tylko taki, który nie pozwala Ci na inną reakcję.

    >Bank jest kreatorem pieniadza.
    Ile razy to kłamstwo powtórzysz?

    >Pieniadz powstaje w BANKU! Pieniadze nie wychodza z drukarni bo tak chce np.
    >prezes drukarni czy ktokolwiek inny.

    Pieniądz nei powstaje w banku. Pieniądz powstaje na rynku, jest
    wymieniany na towar i niekiedy trafia do banku.

    >Pieniadze drukaria drukuje na zapotrzebowanie banku na te papierki. Kiedy
    Pierdolisz.

    >idziesz do banku po kredyt i go dostaniesz np. 1000 zl to wlasnie na rynku
    >pojawilo sie nowe 1000zl! rozumiesz? Kiedy to oddasz z odsetkami (to zarobek

    Nie. Nic sie nie pojawiło. Te 100zł wczesniej zostało do banku złożone
    na lokatę.

    >Ale wiedz jedno, ze bank nie jest posrednikiem tylko wlasnie kreatorem
    >pieniedzy.

    Bo tak jakiś głupek napisał?
    --
    ___________ (R)
    /_ _______ Adam 'Trzypion' Plaszczyca (+48 502) 122 688

  • 38. Data: 2007-11-24 15:31:02
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik swen napisał:

    > Oczywiscie, ze tak!
    > Dziwi mnie wiec dlaczego caly czas sa?

    Gdzie w sejmie/senacie/rządzie widzisz Rokitę (chyba że Nelkę :-)),
    Suchocką i Balcerowicza?

    Przemek

  • 39. Data: 2007-11-24 15:31:25
    Od: Rafal Franczak <franek@usun_to.kolorowe.krakow.pl>

    Adam Plaszczyca napisał(a):

> [...]
    > Pierdolisz.

    > Nie. Nic sie nie pojawiło. Te 100zł wczesniej zostało do banku złożone

    Bo tak było w "Ekonomii socjalistycznej" która z definicji (bo
    socjalistyczna) była lepsza od ekonomii bezprzymiotnikowej.

    Jak popatrzysz na wcześniejsze wypowiedzi swena to zauważysz jak to nam
    wszystkim było w PRL dobrze a teraz to nas wszyscy kiwają, oszukują i
    trzymają w nieświadomości. Następnym krokiem będzie wprowadzenie
    iluminatich, masonów i pachołków międzynarodowej zmowy bankierskiej :-)))

    Rafał

  • 40. Data: 2007-11-24 15:55:45
    Od: yayco <y...@n...pl>

    Rafal Franczak pisze:

> [...]
    > trzymają w nieświadomości. Następnym krokiem będzie wprowadzenie
    > iluminatich, masonów i pachołków międzynarodowej zmowy bankierskiej :-)))

    Naprawdę się czepiacie.
    Biedny troll robi na wyspach przy zmywaku i jak coś stłucze, to potem
    wylewa tutaj żale.
    Nic nie rozumie ale lubi pogadać. Samotny zapewne jest przy tym zmywaku.
    A tutaj zawsze ktoś spróbuje mu wytłumaczyć, że jest głupi. A on od tego
    nie mądrzeje, ale za to rośnie. Jak to troll.
    Już widać, że zaczyna dominować. Kolina mimo lat stażu bywa coraz
    rzadziej, bo przy swenie wychodzi na znawcę zagadnień bankowych
    (zwłaszcza NIEMIECKICH ;-) )

    --
    **** ****
    **** Make it idiot-proof ****