  • 131. Data: 2010-12-05 20:45:15
    Temat: Re: No to teraz wiadomo kto urz?dza? burdel pod krzy?em....
    Od: "Endriu" <nmp3(NOSPAM)@interia.pl>

    > <Czy tylko błędne naprowadzanie? Świadomość odległości od pasa startowego
    > załogi rządowego Tu-154m>
    > <http://ndb2010.wordpress.com/2010/11/28/swiadomosc-
    odleglosci-od-pasa-startowego-zalogi-rzadowego-tu-15
    4m/>

    > Mają dane z wysokościomierza barycznego ?.

    Zły link podałem, tu prawidłowy:

    http://ndb2010.files.wordpress.com/2010/11/smolensk2
    ndb.png

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 132. Data: 2010-12-05 20:54:06
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    Delfino Delphis wrote:

    /wyciąłem lewym skrzydłem

    Szkoda prądu. Nie masz najmniejszych szans.

  • 133. Data: 2010-12-05 21:39:11
    Od: Delfino Delphis <D...@w...op.pl>

    Endriu wrote:

    > "[...] Polega ona na tym że sygnał satelity jest nagrywany i z niewielkim
    > przesunięciem w czasie i z wiekszą mocą niż sygnał satelity puszczany w
    > eter na tej samej częstotliwości, na której nadaje satelita. Im mniejszy
    > jest interwał czasu stosowanego meaconingu, tym trudniej jest go
    > rozpoznać, a wynikiem jest błędne określenie własnego położenia. [...]".
    >
    > ręce opadają....

    No ręce opadają, bo na pokładzie Tu-154 z GPSa to może korzystali w bramce
    na Okęciu, przy kalibracji systemu IRS.

    GPS jest systemem bardzo zawodnym, dlatego w lotnictwie cywilnym nie jest
    wykorzystywany na podejściach precyzyjnych do lotnisk, z wyjątkiem kilku
    przypadków, gdzie wspierany jest dodatkowymi instalacjami naziemnymi,
    sprawdzającymi aktualną precyzję otrzymywanych danych. Wystarczy poczytać o
    takich rzeczach jak EGNOS. Podejrzewam jednak, że autor tego artykułu nie ma
    w tej materii zielonego pojęcia i klepie takie bzdury nawet nie próbując w
    żaden sposób zamaskować swojej ignorancji, bo zdaje sobie sprawę, że gdy
    tylko przeczyta to ktoś orientujący się, to popuka się w czoło.

    Oczami wyobraźni widzę tę zaawansowaną technologię, która niby fałszuje
    sygnał GPSa (a zrobienie tego jest cholernie trudne, bo mierzona jest
    modulacja, a także interwały czasowe w odbiorze fal), wysyłane w stronę
    samolotu, który nie ma działającego odbiornika GPS na pokładzie. :D

    Na Ziemi w każdej chwili dziesiątki samolotów wykonują nieprecyzyjne
    podejścia NDB, VOR/DME itp., w trudnych warunkach pogodowych i żaden się nie
    rozbija. Dlaczego? Bo piloci przestrzegają elementarnych procedur.

    Dziwie się, że niektórzy ludzie próbują ze stenogramów wyciąć absurdalne i
    daleko idące wnioski, nie próbując wyciągnąć nawet tych najbardziej
    oczywistych.

    "Jak możesz mówić swemu bratu: Pozwól, że usunę drzazgę z twego oka, gdy
    belka [tkwi] w twoim oku?"

    A tam wyraźnie widać, że piloci zeszli poniżej wysokości decyzyjnej, bez
    żadnej usterki i bez nawet większej refleksji odnośnie tego, co robią. Gdyby
    tak działało lotnictwo cywilne, to codziennie byłyby dziesiątki katastrof.

  • 134. Data: 2010-12-05 22:17:37
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Użytkownik "Delfino Delphis" <D...@w...op.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > przypadków, gdzie wspierany jest dodatkowymi instalacjami naziemnymi,
    > sprawdzającymi aktualną precyzję otrzymywanych danych. Wystarczy poczytać

    Po prostu misie nic nie wiedzący o czymś, np o GPS czy podejściu
    precyzyjnym - piszą brednie a inni dyletanci to powtarzają na wiarę.
    Nie na podstawie własnej wiedzy, tylko na ideologiczną wiarę.

    Jak myślisz inaczej, a szczególnie znasz się na czymś dosyć dokładnie
    zawodowo, to jesteś porąbańcem, wrogiem i wyborcą PO.

    Bo nie jest istotna prawda na jakiś temat, tylko postawiona teza oraz fakty
    czy jest się czyimś wrogiem czy sympatykiem.
    Tu nie chodzi o to, żeby ją uprawdopodobnić czy obalić.
    Chodzi o to, że ona ma być taka jak jest, bez względu na wszystko.

    A tamten teraz dostał 100 nowych pojęć i znajdzie ich "fachowe" omówienia
    zgodnie z Nowymi Prawami Zachowania Fizyki.
    (nie wiem co to są te prawa zachowania fizyki, ale się nie dowiemy bo
    jesteśmy młoty i debile)

  • 135. Data: 2010-12-07 07:52:37
    Od: "Endriu" <nmp3(NOSPAM)@interia.pl>

> [...]
    > modulacja, a także interwały czasowe w odbiorze fal), wysyłane w stronę
    > samolotu, który nie ma działającego odbiornika GPS na pokładzie. :D

    Jakos cię nie rozumię. Przcież według stenogramów TAWS był jak najbardziej
    włączony i dawał sygnały, więc kompoletnie nie rozumiem dlaczego insynujesz
    jakoby był wyłączony ?.

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 136. Data: 2010-12-07 07:57:10
    Od: "Endriu" <nmp3(NOSPAM)@interia.pl>

    > A tam wyraźnie widać, że piloci zeszli poniżej wysokości decyzyjnej,

    Dalejk cię nie rozumię. Przecież usatliliśmy, że stenogramy są nic nie
    warte, a ty w dalszym ciągu z uporem maniaka sugerujesz jakoby ktoś schodził
    na poniżej wysokości decyzyjnej.... Na jakiej podstawie tak twierdzisz ?.
    Masz czarne skrzynki, albo chociaż oryginały nagrania korespondencji z
    kabiny ?.

    W STENOGRAMACH ROI SIĘ OD BŁĘDÓW
    http://niezalezna.pl/artykul/w_stenogramach_roi_sie_
    od_bledow/35476/1

    "[...] Lotnicy rozmawiający z "Naszym Dziennikiem" zwracają uwagę na jeszcze
    jeden fakt: oznaczenie "niezrozumiałość tekstu" i "niezidentyfikowanie
    autora wypowiedzi" pojawia się niemal zawsze w momencie, gdy mówić powinien
    kapitan Arkadiusz Protasiuk. [...]".

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 137. Data: 2010-12-07 08:21:32
    Od: "Endriu" <nmp3(NOSPAM)@interia.pl>

> [...]
    > nośnej o kierunku pionowym (Fz). Urwanie np. 1/3 skrzydła, to niedobór
    > siły
    > rzędu kilkunastu ton, a to daje moment obracający rzędu kilkuset kN*m.
    > Wystarczający, aby swobodnie obrócić samolot. Już po tym akapicie widać,
    > że
    > mamy do czynienia z kompletnym dyletantem, człowiekiem, który ma braki w
    > wiedzy na poziomie szkolnym.

    > Model kompletnie od czapy. Znacznie lepszym byłby model rury z papieru, bo
    > tak zachowuje się kadłub w przypadku katastrofy.

    Nie mnie dyskutować o modelach fizycznych, niemniej np. w poniższej
    kostatrofie

    http://aviation-safety.net/database/record.php?id=20
    090323-0

    .... widac że w/w model rury przy niewielkiej prędkości w jakimś sensie
    zadziałał, samolot jakoś "mniej więcej" w całości się zachował, a
    poszczególne elementy jgo kadłubu stanowią mniej więcej całość, i nie są
    porozpierdzielane w drobny mak i w dziwnej konfiguracji jak w przypadku
    naszego Tupolewa.

    http://zapisz.net/images/120_f103.jpg

    (czarna skrzynka na poczatku katastrofy, jak gdyby odrzucuna w kierunku
    przeciwnym co do lotu uopadania, nie mówiąć już o stateczniku który przy
    upadku na dach powinien zostać doszczętnie zmielony).

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 138. Data: 2010-12-07 08:50:55
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Użytkownik "Endriu" <nmp3(NOSPAM)@interia.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > schodził na poniżej wysokości decyzyjnej.... Na jakiej podstawie tak
    > twierdzisz ?. Masz czarne skrzynki, albo chociaż oryginały nagrania

    No to na jakiej podstawie ty twierdzisz cokolwiek?

  • 139. Data: 2010-12-07 17:23:28
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Użytkownik "skippy" <m...@t...moon> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Endriu" <nmp3(NOSPAM)@interia.pl> napisał w wiadomości

    > No to na jakiej podstawie ty twierdzisz cokolwiek?

    Nie rozumiem czemu karmicie tego trolla? Kolina przynajmniej jest zabawny, a
    Endriu tylko żałosny.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 140. Data: 2010-12-07 20:09:19
    Od: "Endriu" <nmp3(NOSPAM)@interia.pl>

    > Nie rozumiem czemu karmicie tego trolla? Kolina przynajmniej jest zabawny,
    > a Endriu tylko żałosny.

    A mnie się wydaję że w/w dyskusja jest arcyciekawa, o czym świadczy choćby
    ilość udzielonych odpowoiedzi. Niemniej rzeczywiście masz rację nie jest to
    odpowiednia grupa do tego typu dyskusji, za co wszsytkich na wszelki wypadek
    przepraszam - tak wyszło.

    Z tego względu ewentualnych potencjalnych zainteresowanych ewentualną
    kontynuacją zapraszam na pl.rec.lotnictwo - wątek o tytule wogóle nie
    przesiąkniętym propagandą "Pilot wciskał gaz do
    końca/Newsweek6XII/Smolensk".... che che.

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/