  • 71. Data: 2010-11-26 16:23:01
    Temat: Re: No to teraz wiadomo kto urz?dza? burdel pod krzy?em....
    Od: "Endriu" <nmp3(NOSPAM)@interia.pl>

    > Robert Grzywna
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Robert_Grzywna
    >
    > [...] Posiadał pierwszą klasę pilota wojskowego, a także uprawnienia do
    > wykonywania lotów w dzień i w nocy przy warunkach IMC w charakterze
    > drugiego pilota oraz uprawnienia do wykonywania lotów w dzień i w nocy w
    > warunkach IMC w charakterze dowódcy załogi na samolocie Jak-40[4]. Jego
    > ogólny nalot wynosił 1939 godzin, na Tu-154M 506 godzin[5], w tym 160
    > godzin na stanowisku drugiego pilota[6].[...]

    Artur Ziętek
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Artur_Zi%C4%99tek

    "[...] W 1997 ukończył liceum lotnicze w Dęblinie[1]. W 2001 został
    absolwentem Wyższej Szkoły Oficerskiej Sił Powietrznych w Dęblinie[3]. W
    latach 2001-2007 służył w 2 Ośrodku Szkolenia Lotniczego na stanowiskach
    pilota i starszego pilota. Od 2007 pełnił służbę jako starszy pilot klucza
    lotniczego, eskadry lotniczej w 36 Specjalnym Pułku Lotnictwa
    Transportowego. Jego ogólny nalot wynosił 1069 godzin, w tym na Tu-154M 60
    godzin[4].[...] ".

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 72. Data: 2010-11-26 16:31:54
    Od: "Endriu" <nmp3(NOSPAM)@interia.pl>

    Ciekawe ile godzin wylatał Delfino....

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 73. Data: 2010-11-26 21:44:47
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Użytkownik "Endriu" <nmp3(NOSPAM)@interia.pl> napisał w wiadomości
    > Ciekawe ile godzin wylatał Delfino....

    Negujesz to co pisał, czy w niezrozumieniu tegoż próbujesz go zlaczować od
    dupy strony?
    A ile Ty wylatałeś?

  • 74. Data: 2010-11-27 13:41:22
    Od: Delfino Delphis <D...@w...op.pl>

    Endriu wrote:

    > Ciekawe ile godzin wylatał Delfino....

    Ja? Ok. 60, to żadna tajemnica ;)

    Napiszę ci jak do tego, według mnie, doszło. Otóż w ludzkiej psychice jest
    jakiś taki dziwny odruch polegający na spontanicznym ryzykowaniu bardzo
    dużych środków, dla uzyskania bardzo małych korzyści. Kompletnie
    irracjonalny, ale obecny. Prawdopodobnie każdy znajdzie to u siebie.

    Wystarczy przytoczyć przebieganie na czerwonym świetle, wymuszanie
    pierwszeństwa samochodem (gdy już od 5 minut próbujemy włączyć się do
    ruchu), przebieganie/przejeżdżanie przed jadącym pociągiem. Niedługo po tym
    jak odebrałem prawko, miałem kilka sytuacji wyprzedzania na styk. Gdy
    wleczemy się 15 minut za wolno jadącą ciężarówką po krętej drodze w końcu w
    psychice coś przeskakuje i postanawiamy wyprzedzać przed zakrętem z
    założeniem "na pewno nic nie jedzie z przeciwka". Innymi słowy gotowi
    jesteśmy ryzykować całym swoim (i innych) życiem dla korzyści czasowej np.
    rzędu pół minuty. Gdyby przeanalizować to na chłodno to, okazuje się
    kompletnym absurdem. Przecież nawet jeśli szansa wypadku to jeden promil, to
    dla tej jednej minuty ryzykujemy średnio 23 dni życia. Każdy inwestor powie
    wam, że to nic nie warta inwestycja. Lepiej grać w totka... A jednak robimy
    to.

    Dokładnie taki sam efekt miał miejsce na pokładzie Tupolewa. Szansa
    katastrofy przy takim podejściu pewnie nie była wielka, powiedzmy 5%. A
    korzyść wydawała się duża, gdyż niewylądowanie na pewno spotkałoby się z
    reperkusjami (nie ma co się łudzić, na pewno w kabinie były jakieś naciski).
    Więc zadziałał prosty mechanizm - zaryzykuję dla świętego spokoju, "na pewno
    nic się nie stanie".

    W cywilnych lotach jest podobnie. Gdyby ktoś myślał, że tam nie ma nacisków,
    to byłby naiwny. Naciski są bardzo silne. Odejście a drugi krąg to ogromne
    straty finansowe dla firmy utopione w dodatkowym paliwie. Odlot na lotnisko
    zapasowe, które wiąże się nie tylko z kosztami przelotu, ale i koniecznością
    opłacenia hotelu pasażerom, to finansowa katastrofa. Nacisk na pilota jest
    więc ogromny, aby lądował on na lotnisku docelowym i nigdzie indziej.

    A jednak samoloty cywilne nie rozbijają się zwykle z takich powodów,
    odchodzą na drugie kręgi i na lotniska zapasowe. Dlaczego? Bo w lotnictwie
    cywilnym obowiązują PROCEDURY. Wymyślono je właśnie dlatego, że psychika
    pilota jest zawodna i mogłaby skłonić go do ryzyka. Tak samo jak wprowadzono
    checklisty, bo pamięć jest zawodna. Procedura mówi jasno - nie ma warunków,
    nie ma lądowania. I pilot nie ma tu nic do gadania. Choćby nie wiem jak
    chciał wylądować na tym lotnisku (bo dom, bo rodzina itd.), to nie wyląduje,
    bo procedura mu zabrania. Jeśli spróbuje, to na pewno następnego dnia wyleci
    z roboty, a możliwa jest też odpowiedzialność karna. Poza tym procedury
    pełnią funkcję dupochronu. Jak szef wezwie na dywanik z pytaniem dlaczego
    znów odszedłeś na zapasowe, to pilot mu pokaże warunki i odpowie: sorry,
    procedury. Zresztą jak bardzo prezes by się nie wkurzał na te incydenty, to
    musi zdawać sobie sprawę, że te kilka odejść na lotnisko zapasowe w roku nie
    zrujnują firmy tak szybko, jak kilka spektakularnych katastrof.

    Tak więc procedury wymyślono już dziesiątki lat temu z tego prostego powodu,
    że mózg ludzki jest niedoskonały i często potrafi nie docenić zagrożenia,
    czy wręcz zaryzykować dla niewielkich korzyści. Dlaczego więc tych procedur
    nie stosuje się w wojsku? Nie wiem. Być może właśnie po to, aby pilot
    RYZYKOWAŁ, bo na tym polega praca żołnierza? Jeśli tak, to dobrze, tylko
    niech ci piloci nie wożą cywilów w trakcie pokoju...

  • 75. Data: 2010-11-27 22:47:52
    Temat: Re: No to teraz wiadomo kto urządzał burdel pod krzyżem....
    Od: "Maciej 'AbrahaM' Piotrowski" <n...@c...barg.cy>

    Endriu wrote:

    > w obliczu wielokrotnie pokazywanego wykresu:
    >
    > <http://pluszaczek.com/grafika/Rys%201%20-%20TU-154M
    %20-%20wykres%20zmian%20predkosci%20samolotu.jpg>

    > wystawia ci takie a nie inne świadectwo.

    W kwestii formalnej. Wszelkie gdybania n.t. wysokości,
    tempa opadania na podstawie _raportowanych_ _głosowo_
    komunikatów przez członka załogi można sobie najwyżej
    na ścianie powiesić jako przykład akademickich dysput,
    ciekawych ale nic nie wnoszących..

    .. dopiero odczyt danych z "czarnej skrzynki" może być
    podstawą do analiz mających jakąkolwiek wartość!!

    Albert Einstein (1879-1955)

  • 76. Data: 2010-11-28 06:23:14
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Użytkownik "Delfino Delphis" <D...@w...op.pl> napisał w wiadomości

    > Ja? Ok. 60, to żadna tajemnica ;)

    Endriu, ile wylatałeś?

  • 77. Data: 2010-11-28 08:01:50
    Od: "Endriu" <nmp3(NOSPAM)@interia.pl>

> [...]
    > ciekawych ale nic nie wnoszących..
    >
    > .. dopiero odczyt danych z "czarnej skrzynki" może być
    > podstawą do analiz mających jakąkolwiek wartość!!

    Nic dodać nic ująć.....

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 78. Data: 2010-11-28 08:02:14
    Od: "Endriu" <nmp3(NOSPAM)@interia.pl>

    > Endriu, ile wylatałeś?

    2*2 godziny - odrzutowcem. I nie w roli pilota tylko pasażera :).
    I jest tak jak Delfino mówi. Nie czuć prędkości tylko przyspieszenia.

    P.S. Po tej podstawowej dawce info. należało by artykuł prof. Dakowskiego
    skonfrontować z "ukształtowaniem terenu" (odpowiednio dadając/odejmując
    wpływ ukształtowania terenu) i z tego wyciągnąc pochodną po czasie (obliczyć
    przyspieszenia). Wtedy można by było w miarę racjonalnie powiedzieć czy w/w
    stenogramy wraz z wypowiedziami pilotów mogły by wystąpić faktycznie.

    Szkoda że czegoś takiego prof. Dakowski na swojej stronie nie przedstawił,
    przemawia to na jego niekorzyść gdyż można by się doszukać w w/w artykule
    elementów populizmu.

    P.S. Szkoda, że kolega Delfino nie powiedział wcześniej o swoim hobby.
    Zapytałbym go o jego zdanie na temat opracaownia prof. Dakowskiego na
    osobności na priv, nie trzepiąc zbędnie piany. Na moją obronę przemawia
    fakt, iż parę razy zarzuciłem w/w teks i nikt na niego merytorycznie nie
    odpowiadał.

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 79. Data: 2010-11-28 08:36:34
    Od: "Endriu" <nmp3(NOSPAM)@interia.pl>

    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Arkadiusz_Protasiuk

    Którego to wszystkie wypowiedzi w stenogramach wycięto.......

    W STENOGRAMACH ROI SIĘ OD BŁĘDÓW
    http://niezalezna.pl/artykul/w_stenogramach_roi_sie_
    od_bledow/35476/1

    "[...] Lotnicy rozmawiający z "Naszym Dziennikiem" zwracają uwagę na jeszcze
    jeden fakt: oznaczenie "niezrozumiałość tekstu" i "niezidentyfikowanie
    autora wypowiedzi" pojawia się niemal zawsze w momencie, gdy mówić powinien
    kapitan Arkadiusz Protasiuk. [...]".

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 80. Data: 2010-11-28 10:13:03
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    > 2*2 godziny - odrzutowcem. I nie w roli pilota tylko pasażera :).
    > I jest tak jak Delfino mówi. Nie czuć prędkości tylko przyspieszenia.

    Niesamowite.

    Ale o tym wie każdy, kto jechał samochodem czy pociągiem.
    Jechałeś?