  • 11. Data: 2010-11-22 10:39:51
    Temat: Re: No to teraz wiadomo kto urządzał burdel pod krzyżem....
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Użytkownik "totus" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:icdg4m$mu4$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > przepisy ustalał to ustalił złe normy, a ten co zdecydował, że to będą
    > młodzi żołnierze na początku kariery, a nie cywile w szczycie kariery też
    > popełnił błąd. Po to się analizuje wypadek by się nie powtórzył. Nawet
    > wniosek, że pilot był głupi ciągnie konsekwencje dla tych co
    > przeprowadzają
    > nabór. Co by nie mówić załoga zawiodła. Ktoś ją szkolił, ktoś ją wybrał,
    > ktoś ustalał procedury tych działań. Jeżeli procedury były zachowane to
    > znaczy, że były złe. Trzeba wymienić system bo prowadzi do bankructwa.

    Oni popełnili błąd przez świadome złamanie procedur.
    Szkolenie nie nauczy bycia rozsądnym w każdych warunkach. Zawsze może
    wystąpić presja i okoliczności sprzyjające jej uleganiu. Tego się nie da
    nauczyć, bo nie da się wszystkiego przewidzieć. Wiedzieli jaka jest
    procedura i ją złamali.
    Twoja propozycja nie zadziała z powodu mentalności ludzi na stanowiskach
    decyzyjnych. Trzeba by wymienić ludzi w całej armii, bo są promowani
    nieszkodliwe i możliwe do kontroli włazidupy, a nie ambitni, którzy po
    promocji mogą być zagrożeniem dla stabilności układu.

    Zwiększenie ilości szkoleń nie zadziała. To tak jakbyś chciał uczyć
    kierowców na prawo jazdy 3000 godzin zamiast 30 i liczyć na to, że nie będą
    przekraczać prędkości.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 12. Data: 2010-11-22 11:12:42
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    wrote:

> [...]
    >
    > Zwiększenie ilości szkoleń nie zadziała. To tak jakbyś chciał uczyć
    > kierowców na prawo jazdy 3000 godzin zamiast 30 i liczyć na to, że nie

    Nie rozumiem czego bronisz. Złamali znana procedurę. Znali ją ale świadomie
    lub nieświadomie pominęli. To jest przejaw wystarczającego wyszkolenia. Mieć
    wiedzę i nie umieć z niej korzystać to znaczy, że trening jest prawidłowy?
    To, że pilotami takich samolotów są młode zupaki to dobry wybór? Jak do
    zawodów w sprincie wystawiasz astmatyka z nadwagą to kto jest winien?
    Producent bieżni? Wyobraź sobie że dostałeś rozkaz przejechania na motorze z
    prędkością 200km/h bez orientacji w przestrzeni z zawiązanymi oczami i
    korkami w uszach. Co myślisz o człowieku, który się tego podejmuje? Daj
    spokój. System, który ich wsadził za stery jest nie do obrony. Jeżeli tak
    jest, że większa ilość szkoleń nie zadziała to trzeba szkolić ludzi, a nie
    małpy. To szkoleni są nie ci co trzeba. A jak i to w Polsce nie pomoże to
    trzeba się przenieść na drzwi od stodoły i powiedzieć sobie jasno "z
    samolotami nie dajemy sobie rady, nikt nie jest doskonały".

  • 13. Data: 2010-11-22 11:29:01
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    > Nie rozumiem czego bronisz. Złamali znana procedurę. Znali ją ale
    > świadomie
    > lub nieświadomie pominęli. To jest przejaw wystarczającego wyszkolenia.
    > Mieć

    Zgadzam się poza tym, że więcej wyszkolenia coś zmieni. Nie zmieni. Nie da
    się nauczyć mądrości i podejmowania decyzji. Tym bardziej, że piloci
    wojskowi mają ryzykować, a nie za wszelką cenę unikać ryzyka. Być może
    cywilni piloci lepiej by się wywiązali?

    > wiedzę i nie umieć z niej korzystać to znaczy, że trening jest prawidłowy?

    Oni mieli wiedzę i umieli z niej korzystać. Świadomie pominęli procedury
    prawdopodobnie będąc pod presją.

> [...]
    > trzeba się przenieść na drzwi od stodoły i powiedzieć sobie jasno "z
    > samolotami nie dajemy sobie rady, nikt nie jest doskonały".

    Poza tym się zgadzam ten system jest chory. Niestety to nie jest tak, że
    wymienisz parę osób. Musiałbyś wymienić 80% MON. Od czasu katastrofy CASA,
    (gdzie poprzez zignorowanie zasad bezpieczeństwa zginęła śmietanka polskiego
    lotnictwa wracająca z konferencji bezpieczeństwa) w mamy dokładnie te same
    problemy i nie robi się nic, żeby to zmienić. Po prostu tak już jest. Taki
    kraj. Myślę że najszybciej ten stan zmieni się poprzez samoeliminację
    nieprawidłowych elementów systemu. Kosztowne dla podatników, ale część
    problemu usuwana jest trwale.

    Mądrzy ludzie nie pchają się do organizacji, która piętnuje i karze za
    samodzielne myślenie.

  • 14. Data: 2010-11-22 11:40:34
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    wrote:

    > Mądrzy ludzie nie pchają się do organizacji, która piętnuje i karze za
    > samodzielne myślenie.

    Dobrym przeciwdziałaniem jest obniżyć pensje w budżetówce i dbać o to by
    pracowali ze sobą ludzie, którzy się nie znają i pierwszy raz się widzą. To
    wiedza na światowym poziomie, że tak się tworzy wydajne innowacyjne zespoły
    ludzkie. Muszą w takich zespołach pracować ludzie nisko opłacani bez
    elementarnego zaufania do siebie. Można to opatentować i sprzedać wrogowi.

  • 15. Data: 2010-11-22 11:53:42
    Temat: co myslicie o firmie PHOTON???? Troche rzeczywistego problemu..
    Od: k...@p...onet.pl

    Nie opowiadajmy o szkoleniu czy tym ze mieli ciasne buty.
    Czy za zabicie ostrym narzedziem na ulicy winny jest kodeks karny?
    Czy szkla uczy zabijac?

    Tu pojawia sie odpowiedzialniosc karna za wlasne niebezpieczne zachowania i
    tyle.

    Czy jak wjadziesz motorem w ściane budynku lub słup drogowy to winny jest ten
    co stawial tez znak drogowy, czy to ze poruszales sie z niewlasciwa
    ostroznoacia?

    Szkoda czasu na takie dyskusje-

    Moze z innej beczki:

    Moze ktos oceni wymiki firmy na NC PHOTON i jesj ogromne obecnie zyski netto i
    to ze wali sie jej kurs do zera...?

    kroovka

    Inna spolka bylaby juz 300% wiecej warta a tu dziala mit odebrania zyskow i
    zmian przepisów, mylnie jak mysle na forach interpretowany....

  • 16. Data: 2010-11-22 12:18:21
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    > Użytkownik "totus" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Zgadzam się poza tym, że więcej wyszkolenia coś zmieni. Nie zmieni.

    Jak ktos się zabije parę razy w określonych sytuacjach na symulatorze, to
    jest wykluczany ew. później nieco inaczej się w analogicznych warunkach
    zachowa.
    Jak nigdy tego nie przeżył na symulatorze, no to ma nowość.

    >Nie da się nauczyć mądrości i podejmowania decyzji. Tym bardziej, że piloci
    >wojskowi mają ryzykować, a nie za wszelką cenę unikać ryzyka.

    Żołnierz ma ryzykować w walce a nie wykonując zadania cywilne w których z
    definicji ryzyka się nie podejmuje.
    Pilot cywilny podejmujący nieuzasadnione ryzyko na symulatorze ma poważny
    problem.
    A lot nie był zadaniem bojowym, którego naturalnym elementem jest ryzyko
    utraty własnego życia załogi.

    >Być może cywilni piloci lepiej by się wywiązali?

    To pewne.

    Pozdrawiam

  • 17. Data: 2010-11-22 12:27:23
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Użytkownik "skippy" <m...@t...moon> napisał w wiadomości
> [...]
    > zachowa.
    > Jak nigdy tego nie przeżył na symulatorze, no to ma nowość.

    Nie słyszałem o symulatorach ćwiczących procedurę wiezienia spóźnionych
    VIPów, po wcześniejszym wyrzuceniu poprzednich pilotów z pracy za odmowę
    wykonania rozkazu stwarzającego zagrożenie bezpieczeństwa.

  • 18. Data: 2010-11-22 13:15:26
    Temat: Re: No to teraz wiadomo kto urz&plusmn;dza&sup3; burdel pod krzy&iquest;em....
    Od: k...@p...onet.pl

    Ktos z innych pilotow tego typu samolotow informował po wypadku, ze podrywany
    samolot (ktory juz laduje-ten opisywany egzemplarz) ma ceche przysiadania
    ponad 10 czy wiecej metrow nim zacznie się wznosic.
    Taka informacja byla. Ale jesli tak, to Kto mial poderwac samolot jak nie
    piloci czy ten kto "IM ewentualnie wyręczenie zaoferował czy POMAGAL"

    kroovka

    A teraz :

    CO Z TYM PHOTON
    ENERGY??????????????????????????????????????????????
    ???????????????????????????
    ???

    Analizowal ko ktos czy znowu musze to zrobic sam??? Hehe

    IQ Partners juz skupuje i mam dobry humor.

  • 19. Data: 2010-11-22 14:21:06
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

> [...]
    > Taka informacja byla. Ale jesli tak, to Kto mial poderwac samolot jak nie
    > piloci czy ten kto "IM ewentualnie wyręczenie zaoferował czy POMAGAL"

    To wszystko jest szumem informacyjnym. Nie mieli prawa być poniżej wysokości
    decyzyjnej w tych warunkach meteo, a byli. I nie ma znaczenia, że samobójca
    który wyskoczył z wieżowca został zastrzelony zanim doleciał do ziemi.

  • 20. Data: 2010-11-22 14:33:22
    Temat: Photon Energy-kto cos wie?
    Od: k...@p...onet.pl

    a co z firma PHOTON Energy i prawem podatkowym dzialajacym wstecz(???) z New
    Connect.
    A moze to tylko forma przejecia tanio tej firmy????

    kroovka