  • 1. Data: 2009-03-08 14:39:36
    Temat: Nordea -cwaniaki czyli jak wyplacic transze zeby wypłacić jak najmniej
    Od: "gabory" <g...@t...pl>

    czesc
    wzialem w cwaniackiej nordei kredyt hipteczny w CHF. Na skutek wzrostu kursu
    powinieniem dostać w przeliczeniu na PLN więcej kasy niż na dzień kiedy
    miałem podpisywaną umowę i przeliczane CHF na PLN. Ale okazało się, że w
    ogólnych warunkach kredytowania cwaniaki mają zapis, ze jeśli wzrośnie kurs
    to oni ucinają do kwoty kredytu w PLN o jaką się ubiegalem pierwotnie.
    zapytalem cwaniaczka z nordei czy w druga strone to tez dziala i okazalo sie
    ze nie, czyli w przypadku spadku kursu klient sam doplaca sobie do interesu,
    banku to nie interesuje.
    Zatem patrzcie tylko jak cwaniaki z nordei robią klientow. W innych bankach
    nie ma takiego chamstwa, tak przynajmniej sobie myślę.

    Skoro wzialem kredyt w CHF denominowany w PLN i umowe podpisywalem w CHF i
    wszystko w umowie jest wyrażone w CHF - uwazam ze powinienem otrzymac
    transze wpisaną w umowę. To ja ponoszę ryzyko kursowe.
    Czy jest to w ogole zgodne z zasada przyznawania kredytow w CHF ze obcina
    sie ostatnia transze jak wzrosnie kurs? Jak to wygląda u Was?
    pozdro
    MS

  • 2. Data: 2009-03-08 14:50:18
    Od: Ra <a...@a...com>

    gabory pisze:
> [...]
    > Czy jest to w ogole zgodne z zasada przyznawania kredytow w CHF ze obcina
    > sie ostatnia transze jak wzrosnie kurs? Jak to wygląda u Was?

    z tego co słyszałem to nadwyżka w ostatniej racie zmniejszała kwotę kredytu
    to jest kredyt mieszkaniowy więc kasy do ręki nie możesz otrzymać

  • 3. Data: 2009-03-08 15:50:37
    Od: "Slavekk" <s...@g...pl>

    Użytkownik "gabory" <g...@t...pl> napisał w wiadomości

    > Skoro wzialem kredyt w CHF denominowany w PLN i umowe podpisywalem w
    > CHF i

    Weż do ręki umowę i spokojnie przeczytaj.
    Sprawdź czy czasem nie jest odwrotnie - wziąłeś kredyt w PLN
    denominowany w CHF.
    Wtedy wszystko jest OK.

    Sławek

  • 4. Data: 2009-03-08 22:00:19
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

> [...]

    > i wszystko w umowie jest wyrażone w CHF - uwazam ze powinienem otrzymac
    > transze wpisaną w umowę. To ja ponoszę ryzyko kursowe.

    Sprawdź dobrze w umowie, czy kredyt dostałeś w CHF czy w PLN. Miałem
    podobne wątpliwości i podobną sytuację jakiś czas temu i dopiero
    prześledzenie umowy uzmysłowiło mi, że kredyt jest w PLN, ale indeksowany
    do CHF, co nijak nie oznacza, że jest w CHF.
    Czyli drugą transzę dostałbyś jako resztę kredytu w PLN (czyli tyle, ile
    miałes dostać pierwotnie), ale zindeksują Ci to po obecnym kursie i
    będziesz tym sposobem miał mniej CHF do spłaty. U mnie tak to zadziałało.

    > Czy jest to w ogole zgodne z zasada przyznawania kredytow w CHF ze obcina
    > sie ostatnia transze jak wzrosnie kurs? Jak to wygląda u Was?

    Załóżmy, że brałeś 200 tys PLN kredytu czyli 50 tys. CHF (zakładając kurs 2
    zł)
    I transza to 50 tys CHF = 100 tys PLN.
    II transza to jednak nie 50 tys. CHF, lecz 100 tys. PLN po kursie 3 zł (w
    przybliżeniu), czyli jedynie ok. 33 tys. CHF.

  • 5. Data: 2009-03-09 07:31:48
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sun, 8 Mar 2009 15:39:36 +0100, "gabory" <g...@t...pl> wrote:

> [...]
    >to oni ucinają do kwoty kredytu w PLN o jaką się ubiegalem pierwotnie.
    To po co wziales kredyt ktorego warunki Ci sie nie podobaja?

    WAM
    --
    wielkanoc nad morzem www.nadmorze.pl/wielkanoc
    wczasy nad morzem www.nadmorze.pl

  • 6. Data: 2009-03-09 08:55:39
    Od: KrzysLP <K...@g...com>

    Ale z was optymiści .

    Dostałeś kredyt 200K PLN czyli 100K CHF.

    Wziąłeś pierwszą transzę 100K PLN czyli 50K CHF. Teraz chcesz wziąć
    resztę. Twoje saldo w banku jest -50K CHF , czyli -150K PLN. Do
    wykorzystania z całej kwoty kredytu pozostało ci tylko 50K PLN , czyli
    jakieś 16K CHF.
    I co zrobisz, jak bank przedstawi ci właśnie taką kalkulację ?

  • 7. Data: 2009-03-09 09:00:45
    Od: "Emka" <e...@o...eu>

    Użytkownik "KrzysLP" <K...@g...com> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...
[...]

    ***
    Jakżeś Ty to wyliczył??
    Skoro z 200K PLN dostał już 100K PLN, to powinien dostać brakującą część,
    czyli drugie 100K PLN.
    Skąd Ci się wzięło jedynie 50K PLN? Umowa kredytu jest na określoną wartość
    PLN, a nie na wartość ruchomą przeliczaną wg aktualnego kursu.

    Pozdrawiam
    Emka

  • 8. Data: 2009-03-09 09:28:56
    Od: KrzysLP <K...@g...com>

> [...]
    > Skąd Ci się wzięło jedynie 50K PLN? Umowa kredytu jest na określoną wartość
    > PLN, a nie na wartość ruchomą przeliczaną wg aktualnego kursu.

    Przy normalnych założeniach masz rację , ale zapominasz o małym
    drobiazgu. Jeśli przypadkiem aktualna wartość zabezpieczenia jest
    niebezpiecznie blisko 250K ( 150 z pierwszej transzy i ewentualne 100
    z drugiej) , to nie ma co liczyć na drugą transzę. Myślę ,że bank
    zadbał o odpowiedni punkt w umowie i to wcale nie drobnym druczkiem.

  • 9. Data: 2009-03-09 13:04:51
    Od: "Emka" <e...@o...eu>

[...]

    A skąd Ty masz takie informacje? Miałam niedawno niemal identyczną sytuację
    i bank wypłacił mi II transzę bez najmniejszego problemu (tzn. problemy na
    początku były, ale z innego powodu i szybko się wszystko wyjaśniło na naszą
    korzyść). A nikt w ogóle nie sprawdzał wartości zabezpieczenia. Po prostu
    dostaliśmy to, co gwarantowała umowa.

    Pozdrawiam
    Emka