  • 1. Data: 2011-11-27 19:58:15
    Temat: Norweskie korony
    Od: noway <n...@c...com>

    Witam,

    kryzys pewnie skończy się hiperinflacją; a przynajmniej jest to dość
    prawdopodobne.
    Ja zamierzam uciec przed tym w norweską koronę.
    Alior i Nordea mają bezpłatne konto w NOK, można zakładać lokaty.
    Jak sądzicie - trafny wybór (pytam o walutę)?

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2011-11-27 20:01:31
    Temat: Re: Norweskie korony
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "noway" <n...@c...com> napisał w wiadomości grup
    com...

> [...]
    > Alior i Nordea mają bezpłatne konto w NOK, można zakładać lokaty.
    > Jak sądzicie - trafny wybór (pytam o walutę)?

    Ja uważam, że bardzo trafny.

  • 3. Data: 2011-11-28 04:17:33
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "noway" o...@4...com

    > kryzys pewnie skończy się hiperinflacją; a przynajmniej
    > jest to dość prawdopodobne.

    Twoim zdaniem -- ile złotówek będą warte w najbliższych
    miesiącach: dolar, euro, frank, funt?...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 4. Data: 2011-11-28 10:35:28
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    MarekZ <b...@a...w.pl> wrote on 2011-11-27_21:01
    > Użytkownik "noway" <n...@c...com> napisał w wiadomości grup
    com...

    > Ja uważam, że bardzo trafny.

    Hm, wybór waluty - tak. Ale czyprzesłanka lokowania w walucie
    słuszna ? Dlaczego kryzys w strefie Euro ma się skończyć
    hiperinflacją w Polsce ?
    W końcu bezpośredniego związku pomiędzy recesją w danym kraju a
    hiperinflacją nie ma...

    witrak()

  • 5. Data: 2011-11-28 10:49:56
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "witrak()" <w...@h...com> napisał w wiadomości grup

> [...]
    > hiperinflacją w Polsce ?
    > W końcu bezpośredniego związku pomiędzy recesją w danym kraju a

    Ja na to raczej patrzę z perspektywy dużej szansy na bardzo znaczną
    aprecjację NOK, jako waluty ucieczkowej w pewnym momencie (a jednocześnie
    brak potencjału do znacznego osłabienia, czyli niskie ryzyko), i wtedy da
    się ewentualnie zrealizować zysk.

    CHF się już do tego za bardzo nie nadaje.

    Czy dla PLN wystąpi hiperinflacja nie mam pojęcia, ale drukowanie EUR oraz
    nasze bardzo ścisłe związki z Eurolandem doprowadzą zapewne do recesji oraz
    słabości PLN. Więc bodźca do podwyższonej inflacji można się spodziewać od
    strony kursowej. Czy się to przerodzi w hiperinflację - moim zdaniem raczej
    nie, no ale to tylko takie gadanie, racjonalnie tego przewidywać się za
    bardzo nie da.

    Jeśli np. system emerytalny rozleci się w przyspieszonym tempie albo nie da
    się sprzedawać obligacji polskiego państwa na rynku, bo w końcu politykom
    już nikt nie będzie wierzył, to nawet sztuczne wywołanie hiperinflacji okaże
    się "polityczną koniecznością".

  • 6. Data: 2011-11-28 12:54:08
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    On 28 Lis, 11:49, "MarekZ" <b...@a...w.pl> wrote:

> [...]
    > już nikt nie będzie wierzył, to nawet sztuczne wywołanie hiperinflacji okaże
    co by się nie działo obecny rząd będzie cieszył się nieustajacym
    poparciem ...;)

  • 7. Data: 2011-11-28 13:12:04
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Mon, 28 Nov 2011 04:54:08 -0800 (PST), Krzysiek <k...@o...pl> wrote:

    >co by się nie działo obecny rząd będzie cieszył się nieustajacym
    >poparciem ...;)

    "Bezapelacyjnie, do samego końca... mojego lub jej..." :-)

  • 8. Data: 2011-11-28 14:16:35
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 28.11.2011 11:49, MarekZ wrote:
> [...]
    > jednocześnie brak potencjału do znacznego osłabienia, czyli niskie
    > ryzyko), i wtedy da się ewentualnie zrealizować zysk.

    Tak bylo w 2008.

    NOK gwaltownie w gore, chwile pozniej jazda bez trzymanki w dol, choc
    wtedy wciaz wyzej, niz "przed" kryzysem.

    Teraz NOK jest "tanszy", niz przed kryzysem w 2008 roku.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 9. Data: 2011-11-28 16:15:28
    Od: "RobertP." <r...@p...onet.pl>

    On Sun, 27 Nov 2011 20:58:15 +0100, noway <n...@c...com> wrote:

> [...]
    > Alior i Nordea mają bezpłatne konto w NOK, można zakładać lokaty.
    > Jak sądzicie - trafny wybór (pytam o walutę)?

    Kto to wie:
    http://m.wyborcza.pl/wyborcza/1,105226,10702724,Kryz
    ys_w_strefie_euro_dociera_do_Norwegii__Jeszcze.html

    RobertP.