  • 11. Data: 2012-03-08 16:33:52
    Temat: Re: Nowa 'belka'-zaokraglanie?
    Od: "m7marek" <m...@i...pl>

    Uzytkownik "Krzysztof" <o...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
    news:jj9s6b$h5f$1@news.ett.com.ua...
    > ale bank dopisze odsetki w kwocie 123.75 czyli od tego podatek,
    > opodatkowuje sie przychod a 123.76 klient nie otrzyma

    czyli jesli mam w lokaty Tax Free w kwocie 1000zl
    to 1000*0,1%/365=0,27gr, czyli bank nie dopisze ani grosza bo zakragli
    normalnie,
    podstawa opodatkowania bedzie równa 1gr, bo w góre i z tego 1gr podatku,
    czyli codzinnie bedzie ubywac mi z lokaty 1gr, w ciagu roku ubedzie mi
    3,65zl niz mam teraz,
    a rzeczywisty podatek bedzie wynosil 100%*1gr/0gr = nieskonczonosc %.
    naprawde czarny scenariusz :(

  • 12. Data: 2012-03-08 16:41:12
    Od: maruda <m...@n...com>

    W dniu 2012-03-08 10:33, eisenberg pisze:

    > Nie przesadzajmy, nie zrobi tego. Poszłyby skargi do TK i ten by to
    > musiał uwalić jako niezgodne z konstytucją. O ile na wcześniejszym
    > etapie projekt takiego rozporządzenia zdołałby przejść przez Radę
    > Ministrów. Jeszcze nie ten etap Orwella

    A czym Twoim zdaniem z punktu widzenia konstytucji formalnie różni się
    "zaokrąglanie w górę do pełnych groszy" (czyli wbrew powszechnie
    rozumianemu zaokrąglaniu) od "zaokrąglania w górę do pełnych tysięcy
    złotych"? Podkreślam: czym formalnie?

    :)

    ... a zrobienie "kuku" wszystkim płacącym ZUS jest konstytucyjnie OK?

    --
    Dziękuję. Pozdrawiam Ten Maruda

  • 13. Data: 2012-03-08 21:47:20
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 08 Mar 2012 17:33:52 +0100, m7marek napisał(a):

> [...]
    > 3,65zl niz mam teraz,
    > a rzeczywisty podatek bedzie wynosil 100%*1gr/0gr = nieskonczonosc %.

    Bzdura. Opodatkowane są odsetki otrzymane (dopisane, skapitalizowane) a
    nie naliczone.

  • 14. Data: 2012-03-08 21:57:53
    Od: "m7marek" <m...@i...pl>

    > Bzdura. Opodatkowane są odsetki otrzymane (dopisane, skapitalizowane) a
    > nie naliczone.

    obyś miał rację, no chyba, że wymuszą na bankach zaokrąglanie w górę
    odsetek, ale wtedy też nie muszę sie martwić, tylko banki.