  • 1. Data: 2004-03-05 15:16:28
    Temat: Nowa grupa dyskusyjna o funduszach inwestycyjnych.
    Od: an <a...@n...pl>

    alt.pl.fundusze-inwestycyjne

    http://www.cafe.mbank.com.pl/php/read.php3?f=1&i=124
    278&t=124278

  • 2. Data: 2004-03-05 18:37:18
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    an <a...@n...pl> wrote:

    > http://www.cafe.mbank.com.pl/php/read.php3?f=1&i=124
    278&t=124278

    Heh. Oczywiście kolejna bzdura jakoby zakładanie grupy było 'opóźnieniem'
    czasowym (jakoś nie widzę sensu zakładania wszelkich grup alt.pl.* na
    news.gazeta.pl)

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 3. Data: 2004-03-05 19:34:05
    Od: an <a...@n...pl>

    On Fri, 5 Mar 2004 18:37:18 +0000 (UTC), Przemysław Maciuszko
    <s...@h...pl> wrote:

    278&t=124278

    >Heh. Oczywiście kolejna bzdura jakoby zakładanie grupy było 'opóźnieniem'
    >czasowym (jakoś nie widzę sensu zakładania wszelkich grup alt.pl.* na

    No a nie jest na serwerach, na ktorych grupy nie sa zakladane w pelni
    automatycznie (bo admin "moderuje" zakladanie grup)? Jak admin palcem nie
    ruszy to grupa na takim serwerze nie powstanie, nieprawdaz? Takich
    serwerow gdzie admin decyduje jest wiekszosc i dlatego tak wielu
    ludzi pozniej krzyczy, ze u nich na serwerach jakiejs nowej grupy nie ma.

    >news.gazeta.pl)

    Znaczy nie ma tych grup na news.gazeta.pl i nie bedzie?

    A zatem powraca stare pytanie: nos dla tabakiery czy tabakiera dla nosa...
    Serwer jest dla ludzi (ktorzy chca takie grupy), czy dla admina...?

  • 4. Data: 2004-03-05 20:27:40
    Od: Kamil Jonca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 5 Mar 2004 18:37:18 +0000 (UTC),
    osoba podpisana: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>
    napisała:

    278&t=124278

    > Heh. Oczywiście kolejna bzdura jakoby zakładanie grupy było 'opóźnieniem'
    > czasowym (jakoś nie widzę sensu zakładania wszelkich grup alt.pl.* na
    > news.gazeta.pl)

    A te 2 założysz[1] ? ;-) Zwłaszcza ta o funduszach mnie interesuje.

    KJ

    --
    Biologia poucza, ze jeśli cię coś ugryzło, to niemal pewne, ze była to samica.

  • 5. Data: 2004-03-06 13:18:56
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    an <a...@n...pl> wrote:

    > automatycznie (bo admin "moderuje" zakladanie grup)? Jak admin palcem nie
    > ruszy to grupa na takim serwerze nie powstanie, nieprawdaz? Takich

    I owszem. Natomiast nie ma to raczej nic wspólnego z 'opieszałością'
    administratora.

    > serwerow gdzie admin decyduje jest wiekszosc i dlatego tak wielu
    > ludzi pozniej krzyczy, ze u nich na serwerach jakiejs nowej grupy nie ma.

    Jeśli jakiejś grupy nie ma, to zawsze można poprosić administratora o jej
    udostępnienie.

    > Znaczy nie ma tych grup na news.gazeta.pl i nie bedzie?

    Na razie nie ma.

    > Serwer jest dla ludzi (ktorzy chca takie grupy), czy dla admina...?

    Nie dostałem do tej pory żadnego maila, w którym ktokolwiek wyraziłby
    zainteresowanie istnieniem takich grup na serwerze news.gazeta.pl

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 6. Data: 2004-03-06 14:08:17
    Od: an <a...@n...pl>

    On Sat, 6 Mar 2004 13:18:56 +0000 (UTC), Przemysław Maciuszko
    <s...@h...pl> wrote:

    >I owszem. Natomiast nie ma to raczej nic wspólnego z 'opieszałością'
    >administratora.

    Dlaczego?

    >Jeśli jakiejś grupy nie ma, to zawsze można poprosić administratora o jej
    >udostępnienie.

    Tak by bylo w swiecie idealnym, a w rzeczywistym nie zawsze mozna
    poprosic, bo czasem nie wiadomo jaki jest jego adres (nie wszedzie
    usenet@server dziala) i nie ma jak sie z nim skontaktowac, wszelkie inne
    kombinacje adresow, a nawet poszukiwanie strony web serwisu nie zawsze
    daja rezultat, po prostu czasem ma sie do czynienia z adminem - widmo, a
    sa tez i tacy, ktorzy nie reaguja na prosby dlugo lub wcale (podobno Ci od
    serwera news onetu juz od dawien dawna nie reaguja). To wszystko sa jakies
    patologie, ale tak powszechne, ze az sie to stalo "standardem".

    >Nie dostałem do tej pory żadnego maila, w którym ktokolwiek wyraziłby
    >zainteresowanie istnieniem takich grup na serwerze news.gazeta.pl

    Czy to koniecznie musi byc mail (KJ juz w tym watku o to prosil)?

  • 7. Data: 2004-03-06 14:23:13
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    an <a...@n...pl> wrote:

    > Dlaczego?

    Ponieważ administrator (z reguły) świadomie nie zakłada każdej grupy,
    odnośnie której dostaje artykuł kontrolny.

    > Tak by bylo w swiecie idealnym, a w rzeczywistym nie zawsze mozna
    > poprosic, bo czasem nie wiadomo jaki jest jego adres (nie wszedzie
    > usenet@server dziala) i nie ma jak sie z nim skontaktowac, wszelkie inne

    Jak nie działa, to trzeba pisać na pl.news.admin - rozmawialiśmy o
    news.gazeta.pl, a tu akurat działa. Nie wspominając już o nagłówku
    X-Complaints-To, który znajduje się prawie w każdym artykule wysłanym przez
    dany serwer.

    > Czy to koniecznie musi byc mail (KJ juz w tym watku o to prosil)?

    Nie. Dlatego założyłem ;) Natomiast zwróć uwagę, że to czysty przypadek, że
    czytam akurat tę grupę, a mail odnośnie największy skutek.

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 8. Data: 2004-03-06 17:12:30
    Od: an <a...@n...pl>

    On Sat, 6 Mar 2004 14:23:13 +0000 (UTC), Przemysław Maciuszko
    <s...@h...pl> wrote:

    >Ponieważ administrator (z reguły) świadomie nie zakłada każdej grupy,
    >odnośnie której dostaje artykuł kontrolny.

    To wiadomo, ale chyba nie kazdy administrator codziennie przeglada jakie
    nowe artykuly kontrolne przyszly, zeby zdecydowac, ktore grupy zalozyc, a
    ktore nie i to jest wlasnie to opoznienie spowodowane czynnikiem ludzkim,
    a jak "z definicji" nie zaklada zadnych alt.* dopoki ktos nie poprosi to
    tym bardziej jest to, w pewnym sensie, opoznienie zwiazane z czynnikiem
    ludzkim.

> [...]
    >news.gazeta.pl, a tu akurat działa. Nie wspominając już o nagłówku
    >X-Complaints-To, który znajduje się prawie w każdym artykule wysłanym przez

    No to ok. Sa rozne mozliwosci, tylko ze znowu tego czynnika ludzkiego nie
    da sie przeskoczyc i jak admin na posty nie reaguje to chyba niewiele
    mozna zrobic, jedynie na pl.pregierz z nim, tylko co to da... :(

    >Nie. Dlatego założyłem ;) Natomiast zwróć uwagę, że to czysty przypadek, że
    >czytam akurat tę grupę, a mail odnośnie największy skutek.

    Zgoda.

  • 9. Data: 2004-03-06 17:25:03
    Od: an <a...@n...pl>

    > X-Complaints-To, który znajduje się prawie w każdym artykule wysłanym przez
    > dany serwer.

    Wlasnie wyprobowalem adres z X-Complaints-To pewnego serwera i...
    550 Host unknown

    Inne wersje adresu tez nie dzialaja. Ech...

  • 10. Data: 2004-03-06 19:37:44
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    an <a...@n...pl> wrote:

    > To wiadomo, ale chyba nie kazdy administrator codziennie przeglada jakie
    > nowe artykuly kontrolne przyszly, zeby zdecydowac, ktore grupy zalozyc, a

    Nie musi przeglądać. Dostaje te informacje mailem.

    > ktore nie i to jest wlasnie to opoznienie spowodowane czynnikiem ludzkim,

    Nie jest.

    > a jak "z definicji" nie zaklada zadnych alt.* dopoki ktos nie poprosi to
    > tym bardziej jest to, w pewnym sensie, opoznienie zwiazane z czynnikiem
    > ludzkim.

    Nie. To jest sprawa wyboru polityki 'dostępu'.

    > No to ok. Sa rozne mozliwosci, tylko ze znowu tego czynnika ludzkiego nie
    > da sie przeskoczyc i jak admin na posty nie reaguje to chyba niewiele
    > mozna zrobic, jedynie na pl.pregierz z nim, tylko co to da... :(

    Na pl.news.admin

    --
    Przemysław Maciuszko