eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiNowa karta zgubiona przez poczte [Inteligo]
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 37

  • 21. Data: 2009-02-06 00:09:28
    Temat: Re: Nowa karta zgubiona przez poczte [Inteligo]
    Od: "Kris" <k...@w...pl>


    Uzytkownik "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st> napisal w
    wiadomosci news:gmfuip$oeo$1@news.task.gda.pl...
    > Uzytkownik "Kris" <k...@w...pl> napisal w wiadomosci
    > news:gmfseb$jh5$1@news.onet.pl...
    >>
    >>> Uwazasz, ze ktos ukradl karte nie majac dostepu do danych z koperty?
    >> A utor watku piszac o danych osobowych pisal o danych z karty. I tylko
    >> tyle uwazam.
    >> A czy uwazasz ze kazdy zagubiony list/kartka pocztowa to wyciek danych?
    >
    > Wystarczy miec troche wyobrazni i pomyslec jakie to stwarza mozliwosci:
    >
    > 1) karte juz mamy,
    > 2) adres niedoszlego posiadacza takze,
    >
    > To teraz np. idziemy do ksiegarni, kupujemy tania ksiazke, pakujemy,
    > odpowiednio adresujemy i jako kurier
    > doreczamy do ofiary proszac o wylegitymowanie sie, co jest rzecza
    > zwyczajna i przy doreczeniu przesylki nawet nie wzbudzi wiekszych
    > podejrzen. I tym sposobem posiadamy komplet danych ofiary, dodajac do
    > tego, ze jak ktos sie tym zajmuje, to zapewne wie jakie procedury panuja w
    > jakim banku i które karty warto krasc.
    >
    > Po aktywacji takiej karty mamy pelen komfort: podpis do wyboru i sporo
    > czasu zanim ofiara zniecierpliwiona bezowocnym oczekiwaniem na karte
    > zadzwoni do banku lub dostanie wyciag z karty.
    Urban-legend. Na prawde nie tak latwo aktywowac nie swoja karte.


    --
    Pozdrawiam

    Kris


  • 22. Data: 2009-02-06 00:20:28
    Temat: Re: Nowa karta zgubiona przez poczte [Inteligo]
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>


    Uzytkownik "Kris" <k...@w...pl> napisal w wiadomosci
    news:gmfv3p$pcu$1@news.onet.pl...
    >
    > Urban-legend. Na prawde nie tak latwo aktywowac nie swoja karte.
    >
    Tak? Zlóz wniosek o kredytówke w shitku, obawiam sie, ze mocno sie
    zdziwisz.

    Wyglada to w ten sposób, ze na karcie masz wielka nalepke o tresci "aby
    aktywowac karte zadzwon pod numer xxxx",
    Dzwonisz, podajesz numer karty, kilka danych osobowych, odpowiadasz na
    pytanie, na które w 99% odpowiesz, bo sa to pytania w stylu: czy ma pan u
    nas rachunek w euro / lokate terminowa / kredyt hipoteczny. A wiekszosc
    posiadaczy kredytówek shitka, to osoby z lapanki, które nie maja
    jakichkolwiek innych produktów tego banku.


  • 23. Data: 2009-02-06 01:02:44
    Temat: Re: Nowa karta zgubiona przez poczte [Inteligo]
    Od: TZ <g...@t...cy[ROT13]>

    Cześć Marcinie!

    W czwartek, 5 lutego 2009, o godz. 22:14:02, napisałeś na temat: "Nowa karta
    zgubiona przez poczte [Inteligo]"
    Marcin Wasilewski j...@a...pewnie.je.st, news:gmfkq8$qse$1@news.task.gda.pl


    >> No i co z tego jak złodziej nie zna PIN-u?
    >> Kluczy do mieszkania też nie ma.

    > Nie twierdze, że takiej karty da się użyć, ale PIN w sumie do niczego
    > nie jest potrzebny
    > na karcie jest miejsce na wzór podpisu, CVV2.

    Taka karta wysłana do konta Inteligo jest nieaktywna!
    Trzeba ją aktywować w serwisie WWW/Telefon i podać kod ze zdrapki.

    Oczywiście ktoś może te dane (numer, nazwisko, daty i CVV2) podczas wysyłki
    podejrzeć i po aktywacji przez właściciela (użytkownika w zasadzie)
    wykorzystać w późniejszym czasie do płatności przez WWW.

    --
    Hej!
    TZ

    TB! 3.95.6|Windows XP SE 5.1.2600 Dodatek Service Pack 3
    - Myszy zagryzły Popiela, jego żonę Popielicę i córkę Popielniczkę. -


  • 24. Data: 2009-02-06 01:28:29
    Temat: Re: Nowa karta zgubiona przez poczte [Inteligo]
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    Marcin Wasilewski napisał/a:

    > Po aktywacji takiej karty mamy pelen komfort: podpis do wyboru i sporo czasu
    > zanim ofiara zniecierpliwiona bezowocnym oczekiwaniem na karte zadzwoni do
    > banku lub dostanie wyciag z karty.

    Aby aktywować kartę trzeba mieć do niej PIN. Pin do karty jest wysyłany
    z banku w innym terminie.
    Wyciągu na telefon nie dostanie, zresztą trzeba podać jeszcze inne swoje
    dane, kod itp.


    --
    animka


  • 25. Data: 2009-02-06 02:26:23
    Temat: Re: Nowa karta zgubiona przez poczte [Inteligo]
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Marcin Wasilewski wrote:
    >
    > No i...? Imie i nazwisko z karty i adres zamieszkania z koperty, to
    > juz calkiem sporo danych osobowych identyfikujacych jednoznacznie dana
    > osobe.

    Zażądaj nieumieszczania twojego adresu na kopercie.


  • 26. Data: 2009-02-06 07:48:44
    Temat: Re: Nowa karta zgubiona przez poczte [Inteligo]
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Fri, 06 Feb 2009 00:11:29 +0100, Kris napisał(a):

    > Ale wysyłane karty sa nieaktywne.

    Nie wszystkie. Polbank wysyła poleconym karty aktywne.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl


  • 27. Data: 2009-02-06 09:39:50
    Temat: Re: Nowa karta zgubiona przez poczte [Inteligo]
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Fri, 6 Feb 2009 07:48:44 +0000 (UTC), Olgierd napisał(a):

    >> Ale wysyłane karty sa nieaktywne.
    > Nie wszystkie. Polbank wysyła poleconym karty aktywne.

    Potwierdzam, moja nowa karta (ciągle jej nie ma, jak Polbank mówi 2
    tygodnie to 2 tygodnie ;)) zgodnie z tym co mówił konsultant na infolinii
    przyjdzie aktywna.
    Co dziwniejsze w systemie widzę 2 karty, stara (którą mi konsultant
    zastrzegł) ma w opisie "karta dodatkowa", nowa ma "karta główna". Na razie
    nie chce mi się na infolinię dzwonić i wyjaśniać czemu tak ;).

    --
    Kojer


  • 28. Data: 2009-02-06 09:54:57
    Temat: Re: Nowa karta zgubiona przez poczte [Inteligo]
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 6 Lut, 10:39, Robert Kois <k...@h...pl> wrote:
    > Dnia Fri, 6 Feb 2009 07:48:44 +0000 (UTC), Olgierd napisał(a):
    >
    > >> Ale wysyłane karty sa nieaktywne.
    > > Nie wszystkie. Polbank wysyła poleconym karty aktywne.
    >
    > Potwierdzam, moja nowa karta (ciągle jej nie ma, jak Polbank mówi 2
    > tygodnie to 2 tygodnie ;)) zgodnie z tym co mówił konsultant na infolinii
    > przyjdzie aktywna.
    > Co dziwniejsze w systemie widzę 2 karty, stara (którą mi konsultant
    > zastrzegł) ma w opisie "karta dodatkowa", nowa ma "karta główna". Na razie
    > nie chce mi się na infolinię dzwonić i wyjaśniać czemu tak ;).
    >


    Ciekawe.
    pamietam ze jak bralem od nich karty w oddziale wraz z koperta z pin
    (przynajmniej napewno przy debetowych) to musialem je uaktywanic w
    bankomacie polbanku.


  • 29. Data: 2009-02-06 10:03:06
    Temat: Re: Nowa karta zgubiona przez poczte [Inteligo]
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Fri, 06 Feb 2009 01:54:57 -0800, krzysztofsf napisał(a):

    >> Potwierdzam, moja nowa karta (ciągle jej nie ma, jak Polbank mówi 2
    >> tygodnie to 2 tygodnie ) zgodnie z tym co mówił konsultant na infolinii
    >> przyjdzie aktywna.
    >> Co dziwniejsze w systemie widzę 2 karty, stara (którą mi konsultant
    >> zastrzegł) ma w opisie "karta dodatkowa", nowa ma "karta główna". Na
    >> razie nie chce mi się na infolinię dzwonić i wyjaśniać czemu tak .
    >>
    > pamietam ze jak bralem od nich karty w oddziale wraz z koperta z pin
    > (przynajmniej napewno przy debetowych) to musialem je uaktywanic w
    > bankomacie polbanku.

    Może inaczej jest z kartami odebranymi w oddziale, inaczej z przysłanymi
    pocztą?
    Mam też kartę do kredytu jakiegoś tam ("wcisnęli" mi razem z kartą -- ot
    cały teleserwis ;-) na papierku jest wyraźnie napisane, że muszę ją
    aktywować.
    Karta przyszła pocztą zwykłą.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl


  • 30. Data: 2009-02-06 11:35:11
    Temat: Re: Nowa karta zgubiona przez poczte [Inteligo]
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "Animka" <a...@t...nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości
    news:gmg1gf$1c7$1@node1.news.atman.pl...

    >> Po aktywacji takiej karty mamy pelen komfort: podpis do wyboru i sporo
    >> czasu zanim ofiara zniecierpliwiona bezowocnym oczekiwaniem na karte
    >> zadzwoni do banku lub dostanie wyciag z karty.

    > Aby aktywować kartę trzeba mieć do niej PIN. Pin do karty jest wysyłany z
    > banku w innym terminie.
    > Wyciągu na telefon nie dostanie, zresztą trzeba podać jeszcze inne swoje
    > dane, kod itp.

    1) Nie uogólniaj - w każdym banku jest inaczej, nie cały świat "inteligo"
    stoi, np. w citibanku sama nadajesz sobie PIN do karty podczas jej
    aktywacji.

    2) Sam znam kilka sklepów (POS-ów), które np. przy allekarcie kredytowej z
    chipem "wołają" o podpis, pomimo, że karta w znakomitej ilości przypadków
    autoryzuje się pin-em.

    3) Nie do wszystkiego potrzebny jest PIN, sam numer karty z datą jej
    ważności pozwala już na wiele i w sumie jest wystarczający do obciążenia
    karty, jeśli jesteśmy w posiadaniu CVV2 to już jest w ogóle pełnia
    szczęścia.

    I daleki jestem od paniki, ale nie czarujmy się - z takiej karty da się
    zrobić użytek, jak komuś na tym zależy.
    I potencjalnie najłatwiej aktywować kartę kredytową, wydawaną bez konta,
    ponieważ tam cały proces aktywacji następuje wyłącznie przy użyciu poczty
    i/lub telefonu.

strony : 1 . 2 . [ 3 ] . 4


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1