  • 21. Data: 2011-07-24 23:26:50
    Temat: Re: Nowa lokata w IB
    Od: "Waldeusz" <W...@t...nie.cpa>

    Krzysztof wrote:
    >W moim
    > osobistym przypadku 'ugranie' ok. 1-2% rocznie nie jest warte
    > zamrazania kasy na 2 lub 3-lata, ale kazdy ma inne preferencje.

    U mnie jest podobnie. Ale w ramach ogolnie pojetej dywersyfikacji
    i na wypadek belki po nowemu, czesc srodkow zapakowalem na rok.

    Pozdrawiam

  • 22. Data: 2011-07-25 06:34:35
    Od: Szymon <...@w...pl>

    W dniu 2011-07-24 23:48, adagol pisze:

    > Wg projektu ustawy lokaty te obejmie podatek, ale dopiero od 2012 r.
    > Czyli do dnia wejścia ustawy podatek nie jest obliczany, a od dnia
    > wejścia jest naliczany, nieważne kiedy lokata będzie zakładana.
    > Stąd taka konstrukcja Tax Free, by wszystkie odsetki były dopisane w
    > 2011r w celu uniknięcia belki.

    A zatem im bliżej końca roku tym lepiej chyba przyjrzeć się lokacie
    gwarantowanej.

  • 23. Data: 2011-07-25 17:54:22
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    Szymon napisał(a) w wiadomości: ...

    >A zatem im bliżej końca roku tym lepiej chyba przyjrzeć się lokacie
    >gwarantowanej.

    Dla chcących się zabawić w "zarządzanie ryzykiem" (politycznym?...), na
    temat lokat gwarantowanych pisałem 25 maja w wątku:
    Czy będą zmiany w ordynacji ("uszczelnienie Belki")? - pół żartem, pół serio

    Arek

  • 24. Data: 2011-07-25 19:53:58
    Od: " " <a...@W...gazeta.pl>

    Szymon <...@w...pl> napisał(a):

    > Zgadzam się, że dwupak jest hitem.

    I ja. Sęk w tym, że dwa lata to jednak trochę długo. Zbieram na konkretny cel
    i nie wiem, kiedy będę go realizować - kiedy będę potrzebować swoich
    oszczędności. Na pewno najwcześniej za rok, ale może WŁAŚNIE za rok, a nie
    dopiero za dwa?

    Hitem to byłaby lokata, która zawierałaby jakiś mechanizm w stylu tego
    "rewolwerowego" / "antyinflacyjnego" (chodzi o lokaty), tj. możliwość zerwania
    bez utraty odsetek. Ale jak skonstruować taki produkt? Chyba jeszcze nikt na
    to nie wpadł, więc nie ma niczego takiego na rynku...