  • 11. Data: 2009-09-24 17:50:16
    Temat: Re: Nowa seria sciem HSBC
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    OK, mozemy sie teraz spierac o interpretacje co Alan Jarman mial na
    mysli kiedy mowil o "bankowosci osobistej". :)

    Przypuszczam, ze skoro jest to w kontekscie "(zamoznej) klasy
    sredniej" oraz "bankowowsci indywidualnej" to jednak jest to "personal
    banking" w znaczeniu "retail banking" (a nie "wealth management") -
    czyli po prostu "dla ludzi" a nie "dla firm"

    Zauwaz, ze on mowi o tym jako o czyms nowym, a nie o kontynuacji HSBC
    Premier.

  • 12. Data: 2009-09-24 17:54:52
    Od: BK <b...@g...com>

    On 24 Wrz, 18:41, "bradley.st" <b...@g...pl> wrote:

    > Byc moze nie znam. Ale to zdaje sie w Polsce mBank trzymal sie
    > koncepcji bezoddzialowej - i to przez ladnych pare lat? I dzialalo?

    No wlasnie chodzi o to, ze nie znasz :)

    Gra slow: w Polsce mianem personal banking okresla sie bankowosc dla
    klientow zamoznych, schodek nad detalem, schodek przed private.
    Obecnie takie uslugi daje HSBC premiere, a u nich ten rachunek
    kosztuje chyba 100 zl miesiecznie. Nie ma fizyczniej mozliwosci zeby
    bank bez renomy, oddzialow i tak chaotycznie zarzadzany w 3 lata
    zdobyl 150 000 zl klientow Premier.

    mBank moze dzialac wirtualnie bo daje tanie i szybkie uslugi dla mas.
    Jest takim McDonaldem [tanio, szybko, masowo, kolorowo :)]. Ale mBank
    nie bawi sie w persnal czy private banking.

    > Tak, bankowosc bez oddzialow jest jak najbardziej mozliwa. ING Direct
    > w Stanach i HSBC firstdirect w UK to pierwsze z brzegu przyklady.
    >
    > Z ciekawosci: dlaczego uwazasz, ze w Polsce nie?

    Z tej prostej przyczyny, ze segment private/personal po prostu wymaga
    indywidualnego traktowania klienta co trudno zapewnic on-line.
    Dodatkowo Polska jest dosc slabo zinformatyzowanym krajem i wiele
    rzeczy trzeba zalatwiac "na papierze".

  • 13. Data: 2009-09-24 17:59:53
    Od: BK <b...@g...com>

    On 24 Wrz, 19:50, "bradley.st" <b...@g...pl> wrote:
    > OK, mozemy sie teraz spierac o interpretacje co Alan Jarman mial na
    > mysli kiedy mowil o "bankowosci osobistej". :)

    Mozemy, ale po co? ;-) Doskonale wiadomo o co mu chodzilo :)

> [...]
    > banking" w znaczeniu "retail banking" (a nie "wealth management") -
    > czyli po prostu "dla ludzi" a nie "dla firm"

    Nie. Nie "po prostu dla ludzi" tylko "personal banking" co w Polsce od
    zawsze przeciez oznacza bankowosc faktycznie dla ludzi, ale dla ludzi
    zamoznych, czyli roznego rodzaju Aquariusy, Bankierzy VIP, Zlote
    Pakiety czy inne takie. Ludzi zarabiajacych CA 200% sredniej krajowej
    i wiecej.

    To nie jest cos co mozna nazwac bankowoscia indywidualna bo tym mianem
    okresla sie standardowa bankowosc dla klientow detalicznych :)

  • 14. Data: 2009-09-24 18:02:39
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 24 Wrz, 13:38, Mithos <f...@a...pl> wrote:

> [...]
    > lepszą ofertę.
    >
    > mBank na chwilę obecną ma jakąś tam renomę, jest rozpoznawalny i cieszy
    > się sentymentem wśród wielu użytkowników.
    >
    > HSBC w Polsce 99% ludziom nie kojarzy się z niczym. Musieli by dać super
    > ofertę co pewnie szybko skończyłoby się finansową klapą, bo taka oferta
    > musiałby być znacznie lepsza niż 1% na KO. Bezpłatne bankomaty i wysoko
    > oprocentowane (jak na obecne realia) KO już mamy, więc to żaden bonus.
    >
    > A w super obsługę nie wierzę, bo taki doradca musiałby zarabiać spore
    > pieniądze co mi się wydaje raczej niemożliwe w naszym pseduo państwie :)

    ALE:mBank ma rowniez zla slawe z okazji historii z "nabici w mBank". A
    sentyment ktorym sie cieszy jest - delikatnie mowiac - rownowazony
    przez jakosc obslugi.
    Wystarczy poczytac niektore wpisy na grupie, zrobi sie z tego calkiem
    spora ksiazka zyczen i zazalen czy skarg i wnioskow.

    Zgoda, oczywiscie nie znam az tak dobrze polskiego rynku, ale wydaje
    mi sie ze gdyby ktos zaoferowal nowy i ulepszony mBank, na przyklad...
    hmm... HSBC firstdirect Poland ;), to mialoby to szanse powodzenia.

    P.S. I prosze tu nie lzyc Najjasniejszej Rzeczpospolitej! Co za
    "pseduo państwo", he? :)

  • 15. Data: 2009-09-24 18:03:27
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    "bradley.st" <b...@g...pl> wrote in message
    m.googlegroups.com...

> [...]
    > czyli po prostu "dla ludzi" a nie "dla firm"
    >
    > Zauwaz, ze on mowi o tym jako o czyms nowym, a nie o kontynuacji HSBC

    No nie jest pewne co tez szacowny Alan mial na mysli, ale jak w tym
    kontekscie widzisz sprzedaz pól miliona detalicznych klientów kredytowych
    innemu bankowi? Dlaczego nie skierowali do tej grupy swojej zmodyfikowanej
    oferty, w tym depozytowej? :)

    Ja czytam to tak, ze oni chca nam tu zrobic takie drugie Noble.
    http://www.noblebank.pl/
    A skoncza najprawdopodobniej jeszcze marniej, jesli w ogóle traktuja to
    powaznie (w co nie wierze).

    A moze w ogóle zamierzaja zostac kolejnym Lehman Brothers? :)

    "- Chcemy byc bankiem dla klasy sredniej, dla korporacji, koncentrujac sie
    glównie na importerach/eksporterach oraz przedsiebiorstwach krajowych.
    Bedziemy tez rozwijac dzialalnosc na rynkach papierów dluznych" - mówi
    gazecie Alan Jarman, dyrektor zarzadzajacy, który zabiera sie za przebudowe
    banku."

  • 16. Data: 2009-09-24 18:06:29
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    "bradley.st" <b...@g...pl> wrote in message
    .googlegroups.com...

    > P.S. I prosze tu nie lzyc Najjasniejszej Rzeczpospolitej! Co za
    > "pseduo państwo", he? :)

    Pseduo to taka grupowa aluzja do Mlaskających Braci! ;D

  • 17. Data: 2009-09-24 18:13:57
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 24 Wrz, 13:59, BK <b...@g...com> wrote:

> [...]
    >
    > To nie jest cos co mozna nazwac bankowoscia indywidualna bo tym mianem
    > okresla sie standardowa bankowosc dla klientow detalicznych :)

    A wezcie wy sie zdecydujcie! ;) "Konto osobiste" to normalne konto dla
    ludzi, a "bankowosc osobista" to zaraz dla zamoznych?

    Na dodatek Pan dziennikarz pisze o "bankowosci indywidualnej", pan
    HSBCowy mowi o "prawdziwej bankowości osobistej", a wszyscy staraja
    sie mnie przekonac ze chodzi o "personal banking"? :)

    Zaczynam sie przychylac do pogladu ze to jedna wielka sciema! :)

  • 18. Data: 2009-09-24 18:22:06
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    bradley.st pisze:
> [...]
    > Wystarczy poczytac niektore wpisy na grupie, zrobi sie z tego calkiem
    > spora ksiazka zyczen i zazalen czy skarg i wnioskow.

    Tutejsza grupa jest bardzo niereprezentatywna. Poza tym użytkownicy
    mBanku mają tendencję do upubliczniania swoich pretensji w internecie
    (taka grupa docelowa banku). Podobnie negatywne opinie ma większość
    banków w Polsce tylko ich klienci, powiedzmy że są mniej internetowi.

    > Zgoda, oczywiscie nie znam az tak dobrze polskiego rynku, ale wydaje
    > mi sie ze gdyby ktos zaoferowal nowy i ulepszony mBank, na przyklad...
    > hmm... HSBC firstdirect Poland ;), to mialoby to szanse powodzenia.

    Bardzo marne. Teraz to już nie czas na takie coś. Zobacz jaką ofertę ma
    Alior : oprocentowany ROR, bezpłatne wszystkie bankomaty, KK z 1%
    zwrotem (w Polsce nie ma wyższego odnośnie wszystkich transakcji),
    oddziały, całkiem sensowny poziom obsługi. To wszystko kosztuje 3 PLN.
    Jaką ofertę musiałby mieć bank stricte internetowy aby przebić takie coś
    jak oferuje Alior ?

    > P.S. I prosze tu nie lzyc Najjasniejszej Rzeczpospolitej! Co za
    > "pseduo państwo", he? :)

    Ano takie państwo, które należałoby zaorać, większość pseudo elit
    politycznych i intelektualnych wysłać poza granice i dopiero wtedy
    zacząć budować normalny kraj. IMO

    --
    Mithos

  • 19. Data: 2009-09-24 18:24:39
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    MarekZ pisze:
    > Pseduo to taka grupowa aluzja do Mlaskających Braci! ;D

    Nie tylko :) Cała nasza polityka to bagno. Wszyscy z jednego worka -
    tzw. układ z okrągłego stołu. Lewica to prawica, prawica to lewica,
    centrum brak.

    --
    Mithos

  • 20. Data: 2009-09-24 18:27:51
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 24 Wrz, 14:03, "MarekZ" <b...@a...w.pl> wrote:

> [...]
    > innemu bankowi? Dlaczego nie skierowali do tej grupy swojej zmodyfikowanej

    Koncepcje mam takie:

    (1) Bo to nie zawsze dziala w te strone. Tzn. np. Open Finance moze
    dzwonic do ludzi z np. 20.000 na dwuletniej lokacie i oferowac im
    karte kredytowa z limitem np. 10.000, ale w druga strone bedzie
    trudniej.
    Oferowanie komus kto ma juz 10.000 dlugu na karcie kredytowej IKEA
    "nowych i wspanialych depozytow, na wejscie 20.000" ma male szanse
    powodzenia.

    (2) Bo Alior dobrze placil, a HSBC moze teraz przeznaczyc te srodki na
    rozwoj nowego projektu.

    (3) Bo HSBC spanikowalo, ktos stwierdzil ze idzie kryzys i klienci
    zrobia sie wkrotce niewyplacalni - wiec przerzucili goracy kartofel w
    rece kolejnego gracza.

    > Ja czytam to tak, ze oni chca nam tu zrobic takie drugie
    Noble.http://www.noblebank.pl/
    >  A skoncza najprawdopodobniej jeszcze marniej, jesli w ogóle traktuja to
    > powaznie (w co nie wierze).

    Ale to by byla powtorka z HSBC Premier, a to ma byc cos nowego... :)