  • 11. Data: 2008-11-15 15:29:47
    Temat: Re: Nowe gwarancje bankowe
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-11-15, george <g...@v...pl> wrote:

    [...]

    > http://biznes.onet.pl/2,1517694,prasa.html najpierw ci "szybcy" wyjdą i
    > napewno nie "emeryci". Zgadnij kto za taki "kolaps" zapłaci.
    > Napewno nie ci o których % pytasz.

    I co niby zmieni zmiana wysokości gwarancji indywidualnych,
    jakby taki bank miał upaść?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 12. Data: 2008-11-15 17:20:43
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    > A co ma bezrobocie do gwarancji bankowych? Się wprost zapytam: ile osób
    > w polsce, procentowo, ma oszczędności z przedziału 22-50k EUR _w jednym_
    > banku? Bo w praktyce to te osoby odczują różnicę.

    A to ma, że biedni bardziej potrzebują banków niż bogaci. A jak ci
    bogaci wycofają swoje depozyty, to bank nie udzili kredytu, firmy zaczną
    padać i w efekcie to biedny Kowalski wyląduje na bruku z długami, których
    nie ma za co spłacać, a bogaty.... bogaty ulokuje oszczędności w
    normalniejszym kraju, który takich gwarancji udzielił.

  • 13. Data: 2008-11-15 17:27:01
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    > I co niby zmieni zmiana wysokości gwarancji indywidualnych,
    > jakby taki bank miał upaść?

    A to zmieni, że do upadłości banku wcale nie jest potrzebna jego
    faktyczna niewypłacalność, wystarczy nagły odpływ depozytów, spowodowany
    choćby nieodpowiedzialną wiadomością prasową.

  • 14. Data: 2008-11-15 19:00:03
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Głównie tych sprzedawczyków, co własnie wytransferowali z "polskich" banków do
    spółek-matek za granicą miliardy euro.
    JaC

    -----

  • 15. Data: 2008-11-15 19:01:36
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Depozyty w bankach mają biedni własnie, bogaci mają kredyty.
    JaC

    -----

  • 16. Data: 2008-11-15 19:23:25
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st> wrote in message

    > A to zmieni, że do upadłości banku wcale nie jest potrzebna jego
    > faktyczna niewypłacalność, wystarczy nagły odpływ depozytów, spowodowany
    > choćby nieodpowiedzialną wiadomością prasową.

    A jak sobie wyobrazasz upadlosc firmy przy normalnej plynnosci?

    MK

  • 17. Data: 2008-11-15 19:56:40
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Sat, 15 Nov 2008 16:26:50 +0100, george napisał(a):

    > wiec obaj rozumiemy to ze lepiej zrobic "cos" zanim do upadku "tego"
    > banku dojdzie, prawda ?

    Lepiej nie robić 'coś', lepiej zrobić 'mądrze'.
    Zwróć uwagę, że zwiększone gwarancje mogą dać poczucie zwiększonej
    nieodpowiedzialności po stronie zarządzających. To tak jak w samochodzie:
    jeśli mam pewność, że wszystkie moje 12 poduszek MNIE ochroni, tym
    łatwiej mi depnąć w gaz.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 18. Data: 2008-11-15 20:36:30
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Olgierd" <n...@r...org> wrote in message

> [...]
    > nieodpowiedzialności po stronie zarządzających. To tak jak w samochodzie:
    > jeśli mam pewność, że wszystkie moje 12 poduszek MNIE ochroni, tym

    Fragment z publikacji NBP, co prawda z 2005 roku, ale wiele rzeczy ciagle
    aktualne

    "Nie naleýy jednak zapominac, ze istnienie systemu gwarantowania depozytow
    jako dodatkowej
    instytucji chroniacej system finansowy przed destabilizacja, oprocz
    ewidentnych korzysci, laczy sie
    rowniez z pewnym kosztem. Istnienie siatki bezpieczenstwa finansowego
    prowadzi, poprzez zwiekszone
    prawdopodobienstwo wystapienia zjawiska 'pokusy naduzycia' (ang. moral
    hazard), do oslabienia
    dyscypliny rynkowej. Banki, majac swiadomosc potencjalnej ochrony ze strony
    instytucji tworzacych
    safety net, moga podejmowac decyzje maksymalizujace ich korzysci, czesto
    zwiazane z wiekszym
    ryzykiem."

    Zrodlo: Polski system gwarantowania depozytow na tle rozwiazan zastosowanych
    w innych panstwach UE - Adam Pawlikowski

    MK

  • 19. Data: 2008-11-15 20:59:32
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-11-15, Marcin Wasilewski <j...@a...pewnie.je.st> wrote:

    [...]

    > A to ma, że biedni bardziej potrzebują banków niż bogaci.

    Jakieś poparcie na to?

> [...]
    > z długami, których nie ma za co spłacać, a bogaty.... bogaty ulokuje
    > oszczędności w normalniejszym kraju, który takich gwarancji udzielił.

    Masz jakieś konkretniejsze dokumenty, czy to takie Twoje wyobrażenie
    sytuacji? Bo odpowiednio manipulując pseudo-zdarzeniami
    przyczynowo-skutkowymi można zaraz dość do wniosku, że nieudzielenie
    przez polskę gwarancji w wysokości 50k EUR, spowoduje bez mała wybuch
    III Wojny Światowej.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 20. Data: 2008-11-15 21:45:26
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Wojciech Bancer <p...@p...pl> writes:

    > Jak ważnym? Ile procent obywateli polskich to dotyczy?

    Zabijmy co setnego, ile procent obywateli to dotyczy?
    --
    Krzysztof Halasa