  • 21. Data: 2008-02-17 11:05:59
    Temat: Re: [eurobank] Nowe konto on-line
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

    Użytkownik "Radek Wroclawski" <r...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:47b8106e$1@news.home.net.pl...

    > czy nie przesadzasz? Ile dostaniesz zwrotu - kilka złotych czy mniej?

    Heh, a czy nie sądzisz, że warto przetestować jak ta PROCEDURA w praktyce
    się odbywa? Może być przy tym wiele wesołych zdarzeń...

    marekz

  • 22. Data: 2008-02-17 11:13:27
    Od: "Parl Dro" <p...@p...onet.pl>

    Ok, testowania konta ciąg dalszy :)

    Mija parę dni i muszę przyznać, że konto coraz bardziej mi się podoba, ale nie
    jest całkowice bez wad.
    Zaskoczyła mnie dość wolna synchronizacja między ich systemem wewnętrznym a
    systemem on-line. Po wpłacie pieniędzy w placówce czy we wpłatomacie trzeba
    czasem czekać dobre kilkadziesiąt minut (nawet do 2 godzin) na to, żeby
    pieniądze były widoczne w systemie on-line. W drugą stronę jest trochę lepiej
    (czyli zaczytywanie transakcji z systemu on-line do systemu bankowego).
    Brak synchronizacji dotyczy też płacenia kartą i wybierania z bankomatu.
    Przykład: na koncie mam 1000 zł, robię zakupy za 500 zł, siadam przed kompem,
    sprawdzam saldo a ono dalej wynosi 1000 zł, bez nałożonej żadnej blokady. Co
    robię? Próbuję przelać sobie na drugie konto zatem 1000 zł. Otrzymuję komunikat
    o braku wystarczających środków :) Dziwnie to rozwiązane... Po kilku minutach
    wszystko się wyrównało, ale fakt jest faktem, że nie mają synchro w locie.

    Nie mają żadnych powiadomień e-mailem i sms'em. Przez telefon też nic nie
    zdziałasz. Pozostaje jedynie wizyta w placówce jak coś nie halo.

    Przelewów zagranicznych na razie niet. Ale co ciekawe, mogą przelew z zagranicy
    przyjąć (dziś to wydusiłem od biednej kobieciny z infolinii).

    Ich karta wydawana od ręki do konta nie zachwyca - jakoś dziwnie mi płacić kartą
    bez wytłoczonego imienia i nazwiska. Ekspedientki w sklepach też dziwnie patrzą
    ;) Przydałaby się im chipowa, ale wtedy pewno pożegnać by się z 0,95 zł opłaty
    na rzecz kilku zł.

    TokenGSM jest rewelacyjny. Nie udało mi się wymyśleć sytuacji, w której
    ktokolwiek niepowołany mógłby go użyć do autoryzacji czegokolwiek. Za to
    wieeelki plus.

    Serwis transakcyjny w kilku miejscach wkurza. Żeby założyć lokatę trzeba się
    trochę oklikać (ze trzy razy trzeba zatwierdzić, coś w stylu "na pewno?",
    "jesteś pewien?", "czy aby na 100%?", "może jeszcze to przemyślisz?" ;)
    Albo wpisywanie kwoty przelewu jest rodzielone na pole przed i po przecinku. Jak
    chcesz przelać równą kwotę to trzeba po przecinku zera wklepać bo wywala błąd i
    potrafi usunąć dane wpisywanego wcześniej mozolnie przelewu.

    Aha, kolega, który ma konto w eurobanku trochę dłużej mówił mi jeszcze, że
    historia transakcji w sytemie on-line obejmuje max. rok wstecz.

    Ok, tyle na dziś ;)

    Pozrawiam
    Parl Dro

  • 23. Data: 2008-02-17 19:33:30
    Temat: Re: Nowe konto on-line
    Od: Yooseph <y...@n...gazeta.pl.invalid>

    Dnia So 16 lut 2008 00:24:32 w
    .pl> "RobertS"
    <b...@p...pl> napisał(a):

    > ściągasz aplikację na komórkę, a później korzystasz juz gratis,
    > zwyczajnie odpalasz aplikację wpisujesz pin i wybierasz kod, który
    > cię interesuje, czy do logowania czy do operacji - fajna sprawa

    A jak zaawansowany trzeba miec telefon zeby sie to dalo zainstalowac?
    Na nokii 3510i pojdzie?

    yooseph&gazeta,pl,nospam
    ------------------------

  • 24. Data: 2008-02-17 19:39:09
    Od: smE <n...@n...com>

    > A jak zaawansowany trzeba miec telefon zeby sie to dalo zainstalowac?
    > Na nokii 3510i pojdzie?

    Wydaje mi się, że pójdzie. Aplikacja składa się z 4 linii tekstu, wybiera
    się odpowiednią akcję i wpisuje pin, w odpowiedzi dostaje się kilka
    cyferek. Nic skomplikowanego, wydaje mi się, że zadziała na czymkolwiek z
    Javą.

  • 25. Data: 2008-02-17 20:22:06
    Od: "Parl Dro" <p...@p...onet.pl>

    > A jak zaawansowany trzeba miec telefon zeby sie to dalo zainstalowac?
    > Na nokii 3510i pojdzie?

    Wystarczy, że obsługuje Javę. Aplikacja jest prosta, lekka i bez żadnych
    wodotrysków (tryb tylko tekstowy).

    Pozdrawiam
    Parl Dro

  • 26. Data: 2008-02-17 21:39:41
    Od: Yooseph <y...@n...gazeta.pl.invalid>

    Dnia N 17 lut 2008 21:22:06 w
    <news:0a33.000000ed.47b8976d@newsgate.onet.pl> "Parl Dro"

    > Wystarczy, że obsługuje Javę. Aplikacja jest prosta, lekka i bez
    > żadnych wodotrysków (tryb tylko tekstowy).

    Ta nokia ma jave. To jeszcze mam 2 pytania:
    Czy ow programik jest spersonalizowany wzgledem uzytkownika, (np.
    parametryzowany numerem konta albo numerem telefonu) czy zawsze taki
    sam a parametrem jest tylko wpisywany pin?
    Czy moge miec kilka instalacji w kilku telefonach?

    yooseph&gazeta,pl,nospam
    ------------------------

  • 27. Data: 2008-02-17 21:52:24
    Od: "Parl Dro" <p...@p...onet.pl>

    > To jeszcze mam 2 pytania:
    > Czy ow programik jest spersonalizowany wzgledem uzytkownika, (np.
    > parametryzowany numerem konta albo numerem telefonu) czy zawsze taki
    > sam a parametrem jest tylko wpisywany pin?

    Jest przypisany do numeru telefonu definiowanego w placówce podczas podpisywania
    umowy a powiązany z identyfikatorem do bankowości elektronicznej (otrzymywanym
    przy podpisywaniu umowy). W przypadku zmiany numeru tel. albo zmiany aparatu
    trzeba się pofatygować do placówki, podpisać nowy świstek i pobrać nowy token
    oraz hasło jednorazowe (używane do pierwszego uruchomienia tokena).

    > Czy moge miec kilka instalacji w kilku telefonach?

    ZTCW to nie :)

    Pozdrawiam
    Parl Dro

  • 28. Data: 2008-02-18 08:20:03
    Od: Jan Strybyszewski <g...@...pl>

    Parl Dro pisze:

    > Jest przypisany do numeru telefonu definiowanego w placówce podczas podpisywania
    > umowy a powiązany z identyfikatorem do bankowości elektronicznej (otrzymywanym

    Wydaje mi sie ze NIE, Java nie wysyla swojego numeru bo jej nie wolno.
    Poprostu Token jest krojony dla kazdego inny pod indywidualnym URLem ale
    .... gdybys z innego telefonu sciagnal tego samego LINKA URLa to token
    powinien dzialac, sprawdz URL pewnie przyszedl WAP Pushem

  • 29. Data: 2008-02-18 11:23:10
    Od: g...@g...com

    Wysłałem zapytanie przez ich stronę o dostępność polecenia zapłaty.
    Odpowiedź? Na plus to, że w ogóle przyszła (co nie jest standardem
    wśród banków). Na minus to, że nie na temat: "Uprzejmie informujemy,
    że w Eurobanku jest możliwość ustanowienia zlecenia stałego na kwotę
    stałą na koncie.". Jak w starym dowcipie: zamiast mówić, że jedno koło
    zepsute, mów że trzy dobre...
    Jeśli Eurobank chce wyjść poza getto kredytów na dowód dla emerytów to
    powinien popracować nad ofertą i komunikacją. Jeśli jakiś bank
    chciałby swoje konto pozycjonować jako podstawowe, to polecenie
    zapłaty to jest mus.

  • 30. Data: 2008-02-18 12:47:13
    Od: "Parl Dro" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > .... gdybys z innego telefonu sciagnal tego samego LINKA URLa to token
    > powinien dzialac, sprawdz URL pewnie przyszedl WAP Pushem

    Mhm, tak tak, masz rację. Ale chodziło mi bardziej o to, że w systemie bankowym
    konkretny token jest przypisany do konkretnego numeru (identyfikatora klienta),
    żeby mógł poprawnie generować hasła jednorazowe dla odpowiedniego użytkownika.
    Żadnej komunikacji (po zainstalowaniu) między tokenem a siecią zewnętrzną
    później nie ma.

    Pozdrawiam
    Parl Dro