  • 141. Data: 2017-11-25 21:18:34
    Temat: Re: Nowe numery rachunów ZUS
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 25 listopada 2017 20:52:21 UTC+1 użytkownik Wojciech Bancer napisał:

    > Nie rozumiesz podstawowej rzeczy.
    Ja też nie rozumiem po co te listy do każdego przedsiębiorcy?
    Trudno tu się nie zgodzić z ?Budzikiem ze to strata kasy była
    Nieznajomość prawa szkodzi
    Zmienia się cos w przepisach i wcale nie trzeba wszystkim litów z tego tytulu wysyłać
    Zmienia się stawka vat na prezerwatywy to od razu do każdego sprzedawcy prezerwatyw
    list wysyłać z informacja aby kasę fiskalną przeprogramował?
    Zmienił się numer konta do składek ZUS zaintersowani mieli możliwość go uzyskać w
    różnych miejscach- przez net, przez telefon, w placówkach ZUS i pewnie jeszcze gdzieś
    tam
    Po kiego było wysyłać papierowe listy do każdego to naprawdę trudno normalnemu
    człowiekowi zrozumieć?
    Zakaz handlu w jakieś tam niedziele wprowadzili podobnież
    Czy uważasz że każdego handlowca listem o nowych zasadach powiadomić powinni?

  • 142. Data: 2017-11-25 21:25:43
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 25 listopada 2017 20:52:21 UTC+1 użytkownik Wojciech Bancer napisał:
    \> Nie rozumiesz podstawowej rzeczy. Nie każdy siedzi codziennie z nosem
    > w internecie i śledzi co się zmienia w systemach prawnych, żeby się zorientować,
    > że coś się zmieniło w systemie, który od lat się nie zmieniał.

    Zakazu handlu w niedzielę też od lat nie było a teraz ma być
    Każdego handlowca listem powiadamiać winni?
    Kiedyś wydatki na internet w pit odliczałem, od kilku lat nie mogę ale listem mnie
    nikt nie powiadomił

  • 143. Data: 2017-11-25 21:33:39
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 25 listopada 2017 20:39:38 UTC+1 użytkownik Wojciech Bancer napisał:
    > On 2017-11-25, Eneuel Leszek Ciszewski <p...@c...fontem.lucida.console> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Wątek omawia sposoby *skutecznego powiadomienia* klientów ZUSu
    > o ich indywidualnych numerach, a nie jakiś wydumanych i wymyślonych
    > generatorów.

    A ci "nieskutecznie" powiadomieni mają jakieś taryfy ulgowe?
    Jak wpłacą na stare konto to ich kasa przepadnie czy nie?
    Czy nieskutecznie powiadomiony może wpłacać bez konsekwencji na stare nr rachunków?
    A jak ci którzy list z ZuS odebrali a też wpłacą na stare konto to będą w gorszej
    sytuacji od tych nieskutecznie powiadomionych?

  • 144. Data: 2017-11-25 22:01:30
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2017-11-25, Kris <k...@g...com> wrote:

    [...]

    > Zakazu handlu w niedzielę też od lat nie było a teraz ma być
    > Każdego handlowca listem powiadamiać winni?

    Nie widzę związku.

    > Kiedyś wydatki na internet w pit odliczałem, od kilku lat
    > nie mogę ale listem mnie nikt nie powiadomił

    Ponownie nie widzę związku.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 145. Data: 2017-11-25 22:03:09
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2017-11-25, Kris <k...@g...com> wrote:

    > Ja też nie rozumiem po co te listy do każdego przedsiębiorcy?

    Bo każdy miał inny numer rachunku?

    > Trudno tu się nie zgodzić z ?Budzikiem ze to strata kasy była
    > Nieznajomość prawa szkodzi
    > Zmienia się cos w przepisach i wcale nie trzeba wszystkim litów z tego tytulu
    wysyłać

    Wysyła się nie z tytułu zmiany przepisów, tylko z tytułu przypisania
    indywidualnego numeru rachunku.

    Uważam, że nie rozumiesz w czym rzecz.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 146. Data: 2017-11-26 00:03:15
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Wojciech Bancer" s...@p...org

    > A co to ma do rzeczy?

    Klient nie może prostym sposobem wyliczyć należności.

    Reszty nie chcę czytać, bo nie warto -- z przykrością
    muszę uznać za trolli ludzi, którzy z uporem godnym
    maniaków bronią głupoty, jaką było rozesłanie wiadomej
    informacji.

    Uzasadnienie takiego zachowania zawarłem w innych postach.
    W skrócie:

    - koszt listu (wg ZUS) przekracza 30 milionów pln
    - zysk jest żaden (bo banki mogą generować wiadome
    numery tak, jak do tej pory generował wewnętrznie ZUS)
    - ryzyko zagubienia pieniędzy dosłownie żadne, bo NBP
    nie zakłada rachunków ludziom z ulicy, a zwolniony
    rachunek nieprędko wraca do puli wolnych numerów...
    - obecnie przelew na ZUS jest przelewem specjalnym,
    w przyszłości przelew na ZUS ma być zwyczajnym...

    > Nie ominie też piekarni! Niech piekarnie o wszystkim informują!

    Wojtku -- jesteś wg mnie trollem. :) Piekarnie klient ominie,
    bo piekarnie nie pośredniczą w przekazywaniu forsy do ZUSu,
    zaś banki pośredniczą...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. danutac.oferty-kredytowe.pl .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;' leszekc.w.tkb.pl/danutac .;\|/......

  • 147. Data: 2017-11-26 00:13:21
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Wojciech Bancer" s...@p...org

    > Twierdzę, że stworzenie systemu jest droższe niż wysłanie listu.

    Dlatego raczej powinieneś zająć się czymś, co nie przerasta Twych możliwości. ;)

    IMO wiesz, że stworzenie systemu niewiele kosztuje, ale trollujesz.

    > Nie rozmawiamy o generatorze numerów. Nie spłycaj problemu.

    Rozmawiamy o generowaniu numerów nowych rachunków.
    Rozmawiamy o biznesmenach (mikrobiznesmenach wg Morawieckiego,
    ale jednak o biznesmenach) nie o starowinkach nieświadomych
    odłączenia Lwowa ;) od Ojczyzny... ;)

  • 148. Data: 2017-11-26 00:22:48
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Wojciech Bancer" s...@p...org

    > Nie rozumiesz podstawowej rzeczy. Nie każdy siedzi codziennie z nosem w internecie

    Jak pozna owe stawki ZUSowe?
    Jak dowie się o zmianach prawa okołopodatkowego -- a tych zmian jest STRASZNIE dużo?
    Jak prowadzi swój biznes, skoro nie interesuje go świat? (taki ktoś chyba jest
    autystykiem)
    Jak zleci przelew na stary numer, skoro banki takiego zlecenia nie przyjmą?

    > i śledzi co się zmienia w systemach prawnych, żeby się zorientować,

    Szybko taki ktoś popadnie w konflikt z prawem -- ZUS po prostu poprosi
    o skorygowanie, ale US nałoży karę. :)

    > że coś się zmieniło w systemie, który od lat się nie zmieniał.

    Podatnik płacąc -- zobaczy zmianę...

    > A tu chodzi przede wszystkim o to by skutecznie dotrzeć do
    > zainteresowanych a nie do pośredników.

    Banki skutecznie dotrą, i raczej nie policzą sobie za fatygę.
    Po prostu usuną możliwość dawnego zlecania przelewów.

    > Odbiorca jest tutaj ZUS, a nie NBP.

    Konto jest ZUSu, ale bankiem prowadzącym/obsługującym to konto jest NBP.

    -=-

    Swego czasu jakiś oszust zbierał szmal w imieniu ;) Ojca założyciela.
    Bank bez ceregieli przekierował forsę na lepsze ;) konto niż wskazane
    przez wpłacających...

  • 149. Data: 2017-11-26 00:24:55
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Wojciech Bancer" s...@p...org

    > Nie, nie wiedzą.
    > Ty też nie wiesz na jaki numer rachunku ja chcę wpłacić dopóki
    > nie wydam dyspozycji.

    Podaj mi swój NIP -- powiem Ci, na jaki nr chcesz wpłacać. ;)

  • 150. Data: 2017-11-26 00:29:02
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Kris" e...@g...co

[...]

    IMO banki zrezygnują z osobnych ,,przelewów na ZUS'' a ZUS
    nadal (może i przez wiele lat) będzie przeksięgowywał wpłaty
    wewnętrznie, jak czyni to teraz... Na dodatek zapewne niejeden
    bank w swoim zakresie przeksięguje stosownie, zanim wyśle...

    Jedynym uzasadnieniem wysłania listu jest powiadomienie
    o konieczności wysyłania JPK_VAT, :) nie zaś powiadomienie
    o nowym numerze.