  • 1. Data: 2011-06-17 10:09:30
    Temat: Nowe zasady zaokrąglania podatku od odsetek (2012)
    Od: Villgefortz <i...@g...com>

    MF opublikowało założenia do projektu zmiany Ordynacji podatkowej w
    zakresie opodatkowania odsetek:
    http://www.mf.gov.pl/dokument.php?const=6&dzial=634&
    id=257923

  • 2. Data: 2011-06-17 10:39:27
    Od: "Konfabulator" <k...@N...gazeta.pl>

    Villgefortz <i...@g...com> napisał(a):

    > MF opublikowa=B3o za=B3o=BFenia do projektu zmiany Ordynacji podatkowej w
    > zakresie opodatkowania odsetek:
    > http://www.mf.gov.pl/dokument.php?const=3D6&dzial=3D
    634&id=3D257923

    Cała nadzieja w mediach, że zrobią z tego aferę i tylcem się wycofają, inaczej
    będziemy Belkować. Niby nic, a Rostowski już mojego głosu nie dostanie, tak
    samo jak PO-Belkowe SLD.

  • 3. Data: 2011-06-17 11:24:39
    Od: neterr <s...@g...com>

    On 17 Cze, 12:39, "Konfabulator" <k...@N...gazeta.pl>
    wrote:
    > Villgefortz <i...@g...com> napisa (a):

    D634&id=3D257923

    > Ca a nadzieja w mediach, e zrobi z tego afer i tylcem si wycofaj , inaczej
    > b dziemy Belkowa . Niby nic, a Rostowski ju mojego g osu nie dostanie, tak
    > samo jak PO-Belkowe SLD.

    Spokojnie ... nie zapominaj że Czarnecki ma TU Europa, zamienimy po
    prostu nasze lokaty na polisy - może nawet będzie się to dało jednym
    kliknięciem zrobić.
    W ślad za nim pójdą inne baki/ubezpieczyciele...

  • 4. Data: 2011-06-17 11:32:49
    Od: "Konfabulator" <k...@N...gazeta.pl>

    neterr <s...@g...com> napisał(a):

    > Spokojnie ... nie zapominaj =BFe Czarnecki ma TU Europa, zamienimy po
    > prostu nasze lokaty na polisy - mo=BFe nawet b=EAdzie si=EA to da=B3o jedny=

    Ale UFG nie płaci tak dobrze jak BFG...

  • 5. Data: 2011-06-17 16:03:02
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    neterr napisał(a) w wiadomości:
    <0...@z...go
    oglegroups.com>...

    D634&id=3D257923

    Nie sądzę, żeby PSL albo PiS chiał zlikwidować/zawiesić ten podatek.
    Gorzej - była nawet propozycja doliczać odsetki do podstawy opodatkowania PIT!
    Słyszałem kiedyś jakiegoś ich mądralę (nie pamiętam nazwiska), żeby ew.
    zwolnić/zwracać podatek przy długoterminowych lokatach (podobo praktykowane
    w którymś unijnym kraju?) albo też zwolnić pewną kwotę odsetek z podatku
    (kolejna ulga i komplikacja przepisów) albo odsetki od pewnego kapitału lokat
    (w sensie sumy lokat klienta we wszystkich bankach). To ostatnie o tyle paskudne,
    że potrzebna byłaby imienna baza danych nt. lokat klientów - totalna kontrola.
    Zmniejszanie/zrównanie stawek do likwidacji pod. dochodowych włącznie proponuje
    chyba tylko WiP/UPR vel Nowa Prawica (czy jakoś tak).

> [...]
    >kliknięciem zrobić.
    >W ślad za nim pójdą inne baki/ubezpieczyciele...

    A odpowiedzią rządzących będzie kolejna zmiana przepisów.

    Arek

  • 6. Data: 2011-06-17 16:45:33
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 6/17/2011 11:03 AM, Arek wrote:
    > Gorzej - była nawet propozycja doliczać odsetki do podstawy opodatkowania PIT!

    Nie głupi pomysł.
    Dostawałbyś z banku coś a'la pit-11 i wpisywałbyś to w pit-37 jako
    dochód i czesc.

  • 7. Data: 2011-06-17 16:50:39
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał w wiadomości grup

    > Nie głupi pomysł.
    > Dostawałbyś z banku coś a'la pit-11 i wpisywałbyś to w pit-37 jako dochód
    > i czesc.

    Najwyraźniej oszalałeś. :D

  • 8. Data: 2011-06-17 17:13:47
    Od: "!sp" <s...@a...er>

    > Nie głupi pomysł.
    > Dostawałbyś z banku coś a'la pit-11 i wpisywałbyś to w pit-37 jako dochód
    > i czesc.

    Porąbany pomysł
    Jestem za upraszczaniem podatków, a nie tworzeniem kolejnej pożywki dla
    armii pasożytów

  • 9. Data: 2011-06-17 18:25:43
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 6/17/2011 12:13 PM, !sp wrote:

    > Porąbany pomysł
    > Jestem za upraszczaniem podatków, a nie tworzeniem kolejnej pożywki dla
    > armii pasożytów

    ale to jest właśnie uproszczenie.
    zrzucenie całej roboty na banki i klientów.
    roboty dla urzędników nie ma żadnej.

  • 10. Data: 2011-06-17 19:50:50
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Fri, 17 Jun 2011 18:03:02 +0200, Arek napisał(a):

> [...]
    > Zmniejszanie/zrównanie stawek do likwidacji pod. dochodowych włącznie
    > proponuje chyba tylko WiP/UPR vel Nowa Prawica (czy jakoś tak).

    Po kiego oni się tak męczą. Nie lepiej uchwalić, że odsetki od lokat idą
    w całości do kasy Państwa aby Polska w siłę rosła? Wtedy lokat by mało
    było, ludzie by wszystko przeżerali na dzień dobry czyli konsumpcja
    rośnie, wyniki rosną, PKB rośnie - normalnie raj na ziemi! ;)

    Xenocide