  • 31. Data: 2008-03-20 22:53:19
    Temat: Re: Nowosci w mBanku
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    napisał w wiadomości news:fruo0t$5sd$1@flis.man.torun.pl...

    > "Marcin Wasilewski" 4...@n...home.net.pl

    > I czy nadal dodają te premie? :)

    Wygląda na to, że tak:

    http://www.mbank.pl/radosczycia/promocja/100.html
    http://www.mbank.pl/indywidualny/karty/kredytowe/Vis
    a_Classic_Radosc_Zycia/

    Ja obecnie jestem na etapie spełnienia wymogu, tj. dokonałem tych pięciu
    transakcji i jak na razie, to tylko automagicznie mi się ubezpieczenie samo
    włączyło. Zawsze wyłączam tego typu wynalazki, także i tu to zrobiłem
    (zadzwoniłem na mlinkę, wysłuchałem nudnego pouczenia, czy jestem świadom
    tego i tamtego, odpowiedziałem, że jestem i chcę wyłączyć), ubezpieczenie
    "gwarancja spłaty kredytu" pojawiło się w "szczegółach umowy" zaznaczone
    jako "NIE", aż tu patrzę na pierwszy wyciąg, a tam skasowali mnie na naście
    groszy (kilka dni pierwszego okresu rozliczeniowego), za to ubezpieczenie,
    zaglądam do "szczegółów umowy", a tam znowu ubezpieczenie ma status "TAK".
    No więc zadzwoniłem na mlinkę, zakłopotana panienka postanowiła połączyć
    mnie z ekspertem, który stwierdził, że najlepiej, jak sobie je wyłącze drugi
    raz. W tym momencie się we mnie zagotowało, stwierdziłem, że nie będę po x
    razy, wyłączał tego samego i kategorycznie zażądałem przyjęcia reklamacji.
    Na dzień dzisiejszy (minęły 2 dni od złożenia reklamacji), pobrane
    kilkanaście groszy zostało zwrócone, a status ubezpieczenia dalej jest
    ustawiony na "TAK", ciekawe co będzie dalej. Swoją drogą ciekawy początek.
    Chyba nedeszły czasy, że na każdą rozmowę z bankiem trzeba nosić dyktafon, a
    po zleceniu każdej operacji robić zrzuty z ekranu. :(

  • 32. Data: 2008-03-20 23:15:11
    Od: "kashmiri" <k...@i...pl>

    > Jest. Mozna miec KK albo podpieta pod konto osobiste albo osobny rachunek
    > dla KK. Testowalem na sobie.

    Podpiąłeś Siebie pod konto osobiste, czy masz osobny rachunek dla Siebie?

    ;)

  • 33. Data: 2008-03-21 02:02:40
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Marcin Wasilewski" 47e2ead6$...@n...home.net.pl

    > Wygląda na to, że tak:

    > http://www.mbank.pl/radosczycia/promocja/100.html
    > http://www.mbank.pl/indywidualny/karty/kredytowe/Vis
    a_Classic_Radosc_Zycia/

    Sprawdzę ,,jutro''.

> [...]
    > razy, wyłączał tego samego i kategorycznie zażądałem przyjęcia reklamacji.

    > Na dzień dzisiejszy (minęły 2 dni od złożenia reklamacji), pobrane

    To nie jest źle. W Lulasie rozpatrywano moją reklamacje 2 miesiące, zanim
    zwrócono 1.35 złotych. :)

> [...]
    > Chyba nedeszły czasy, że na każdą rozmowę z bankiem trzeba nosić dyktafon, a
    > po zleceniu każdej operacji robić zrzuty z ekranu. :(

    Ja robię zrzuty.

    Zamiast płacenia na mLinii, można pogadać na mChacie. ;)

    -=-

    Właśnie zauważyłem, że mam problem z pWpłatą. ;)
    Wpłaciłem wczoraj o 20:17 1330 złotych do Polbankowego bankomatu,
    a przed chwilą zobaczyłem, że na koncie pieniędzy jeszcze nie ma,
    choć minęło sporo czasu.

    Obawiam się, że mKonta będą dla mnie sympatyczniejsze od pKont. ;)

    Postaram się do mBanku przenieść Lukasową kartę. :)
    (skoro dają za free i dorzucają 100 złotych)

    -=-

    Dzięki za odpowiedź. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 34. Data: 2008-03-21 02:45:02
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Marcin Wasilewski" 47e2ead6$...@n...home.net.pl

    > http://www.mbank.pl/indywidualny/karty/kredytowe/Vis
    a_Classic_Radosc_Zycia/

    Ania Wróbel
    ekspert ds. kart kredytowych
    "Zakupy z KARTĄ Radość Życia to okazja do zaoszczędzenia pieniędzy.
    Jak to możliwe? Partnerzy programu premiują rabatem każdy zakup przy
    użyciu Twojej karty."

    Moim zdaniem końcowa kropka powinna być umieszczona po cudzysłowie:

  • 35. Data: 2008-03-21 03:27:18
    Od: "kashmiri" <k...@i...pl>

    napisał w wiadomości news:frv7kn$dtc$1@flis.man.torun.pl...

> [...]
    >
    > "Zakupy z KARTĄ Radość Życia to okazja do zaoszczędzenia pieniędzy.
    > Jak to możliwe? Partnerzy programu premiują rabatem każdy zakup przy

    Obie wersje poprawne; pierwsza preferowana.

    Tym razem nie odeślę do wikipedii :P
    k.

  • 36. Data: 2008-03-21 13:18:03
    Od: "Eneuel Leszek" <p...@c...fontem.lucida.console9>

    "kashmiri" frv9ri$q95$...@n...interia.pl

    > Obie wersje poprawne; pierwsza preferowana.

    Preferowana przez analfabetów? :)

    > Tym razem nie odeślę do wikipedii :P

    To dobrze, bo to źródło głupoty. :)

    -=-

    Przeforsowałem ;) kiedyś na polszczyźnie kilka spraw -- między
    innymi taką właśnie kropkę, cudzysłów polski (,,'') i myślnik (--).
    Miałem po swojej stronie słowniki PWN i inne stosowne źródła.

    Częściowo nawet udało się mi usunięcie stopniowania czasowników
    (biegnę bardzo; dziękuję bardzo) oraz wzmacnianie tego, czego
    nie można wystopniować (bardzo możliwe).

    Nie udało się mi usunięcie ,,skrótów'' typu ,,jego obowiązkiem
    jest milczeć'', ale efekt jakiś jednak mam -- coraz częściej
    słyszę w radiu i TV konstrukcję ,,jego obowiązkiem jest milczenie''
    a coraz rzadziej właśnie ,,jego obowiązkiem jest milczeć''.

    -=-

    Co do kropki i cudzysłowu -- wątpliwości żadnych nie ma.
    Kropki powinny być dwie (jedna przed ciapkami i jedna po)
    więc z jednej zrezygnowano. :)

    Zagadka -- które zapisy z poniższych są poprawne?

    Powiedział -- ,,Ala ma Asa!''.
    Powiedział -- ,,Ala ma Asa''.
    Powiedział: Ala ma Asa.
    Powiedział: tamta Ala ma Asa.
    Powiedział: Tamta Ala ma Asa.
    Powiedział: Tamta Ala ma Asa!
    Powiedział: Tamta Ala ma Asa!.

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 37. Data: 2008-03-21 15:07:43
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@p...pl>

    On Fri, 21 Mar 2008 03:02:40 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > Zamiast płacenia na mLinii, można pogadać na mChacie. ;)

    Na mChacie się nie zidentyfikujesz, więc i nic nie załatwisz.

    --
    Marcin Mokrzycki
    gg:659336 o2:mmokrzycki

  • 38. Data: 2008-03-21 16:09:24
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Marcin Mokrzycki" xawxcui933gc$.56ww8xxvktkp$....@4...net

    > Na mChacie się nie zidentyfikujesz, więc i nic nie załatwisz.

    To fatalnie!!!!

    Ale przynajmniej można zamówić rozmowę na koszt banku. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 39. Data: 2008-03-21 21:50:29
    Od: "kashmiri" <k...@i...pl>

    Użytkownik "Eneuel Leszek" <p...@c...fontem.lucida.console9> napisał w
    wiadomości news:fs0cjo$i1v$1@news2.task.gda.pl...

    > "kashmiri" frv9ri$q95$...@n...interia.pl

    > Preferowana przez analfabetów? :)

    Nie, przez słowniki.

    > Przeforsowałem ;) kiedyś na polszczyźnie kilka spraw -- między
    > innymi taką właśnie kropkę, cudzysłów polski (,,'') i myślnik (--).
    > Miałem po swojej stronie słowniki PWN i inne stosowne źródła.

    Nie rozumiem. Gdzież to musiałeś forsować polskie cudzysłowy (" ") i
    myślniki (-) i pewnie jeszcze pauzy (-)? Były w użyciu odkąd sięgam
    pamięcią!

    A co do kropki, to jeżeli w cudzysłowie ujęte jest całe zdanie, kropkę po
    tym zdaniu też można zamknąć - analogicznie jak zamyka się
    wykrzyknik/pytajnik należący do cytowanych słów: "Stać!", "Kto to?"

    > Częściowo nawet udało się mi usunięcie stopniowania czasowników
    > (biegnę bardzo; dziękuję bardzo) oraz wzmacnianie tego, czego
    > nie można wystopniować (bardzo możliwe).

    Bardzo słusznie.

> [...]
    > słyszę w radiu i TV konstrukcję ,,jego obowiązkiem jest milczenie''
    > a coraz rzadziej właśnie ,,jego obowiązkiem jest milczeć''.

    Ja lubić takie skróty! Ty ich nie ruszać!

    > Co do kropki i cudzysłowu -- wątpliwości żadnych nie ma.
    > Kropki powinny być dwie (jedna przed ciapkami i jedna po)
    > więc z jednej zrezygnowano. :)

    Jest pewna reguła, ale byłoby to tak OT, że nie będę jej pisał. Zresztą
    akurat w sprawie kropki+cudzysłowu dopuszcza się pewną dowolność.

    > Zagadka -- które zapisy z poniższych są poprawne?
    >
    > Powiedział -- ,,Ala ma Asa!''.
    > Powiedział -- ,,Ala ma Asa''.
    > Powiedział: Ala ma Asa.
    > Powiedział: tamta Ala ma Asa.
    > Powiedział: Tamta Ala ma Asa.
    > Powiedział: Tamta Ala ma Asa!
    > Powiedział: Tamta Ala ma Asa!.

    Powiedział: "Ala ma Asa".
    - Ala ma Asa - powiedział. - Od wczoraj.

    Kiedy byłem szczeniakiem, czepiałem się każdego przecinka i każdej
    niepoprawnej formy, a Słownik poprawnej polszczyzny znałem chyba na pamięć.
    Ale już mi ta choroba przeszła - na szczęście. Czuję się taki wolny i
    tolerancyjny. Niech każdy pisze tak, jak sam czuje i umie, mnie nic do tego.

    PS. Czy mogę z powrotem zacząć używać łączników (-)? Pisanie myślników (-) i
    pauz (-) jest męczące...

    k.

  • 40. Data: 2008-03-21 23:09:19
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "kashmiri" fs1ag3$lvk$...@n...interia.pl

    > Nie, przez słowniki.

    To jakieś novum. ;) Możesz powołać się na taki słownik? :)

    > Nie rozumiem. Gdzież to musiałeś forsować polskie cudzysłowy (" ") i
    > myślniki (-) i pewnie jeszcze pauzy (-)? Były w użyciu odkąd sięgam
    > pamięcią!

    Właśnie były -- niepolskie cudzysłowy i dywizy w miejscu myślników. :)

    > A co do kropki, to jeżeli w cudzysłowie ujęte jest całe zdanie, kropkę po
    > tym zdaniu też można zamknąć - analogicznie jak zamyka się
    > wykrzyknik/pytajnik należący do cytowanych słów: "Stać!", "Kto to?"

    Można, ale nie w polskim języku. :)

    > Bardzo słusznie.

    A tego akurat nie udało się mi sforsować...
    Niektórzy (nawet mocni w języku) brali mnie w obronę, ale w końcu
    obowiązkiem jest 'biegać', zamiast 'bieganie' i 'bardzo możliwe'
    funkcjonuje, niczym 'być bardziej w ciąży'. ;)

    Natomiast przemyciłem cudzysłowy jednociapkowe, choć są zastrzeżone
    po cichu do czegoś innego niż do tego, do czego ja je zazwyczaj wykorzystuję. :)

    Gdy forsowałem cudzysłowy (,,...'') i myślniki (--) za sobą miałem całą
    masę ludzi wspierających mnie po cichu i czasami głośno. :) No i zawsze
    obaawiałem się, że pewnego dnia ci ludzie zaprotestują przeciwko ,,moim''
    ('...') cudzysłowom, ale jakoś uznali je, :) choć w typografii są mocni.

    > Ja lubić takie skróty! Ty ich nie ruszać!

    No... Skoro ja ich [mam] nie ruszać -- to co [??] inne!!! ;)

    > Jest pewna reguła, ale byłoby to tak OT, że nie będę jej pisał. Zresztą
    > akurat w sprawie kropki+cudzysłowu dopuszcza się pewną dowolność.

    Nie dopuszcza się. W polskim nie dopuszcza się.
    Weź dowolną książkę (może akurat nie autorstwa M. Rakowskiego) ;) ale
    jednak dowolną. Weź też jakiś tekst z polszczyzny z niedawnych (trzech?) lat...

    > Powiedział: "Ala ma Asa".
    > - Ala ma Asa - powiedział. - Od wczoraj.

    Bo Ala zawsze jest pisana wielką literą. Ale ;) co wówczas, gdy
    nie Alę ustawimy na początku cytowanej wypowiedzi, lecz coś innego?
    I co wówczas, gdy tę wypowiedź zamykamy wykrzyknikiem a całe zdanie
    kropką, zaś cudzysłów nie jest wskazany z uwagi na inne sposoby
    wydzielania treści cytowanej? :)

    Czasami język polski jest tak miękki, że aż smutno się robi...

    > Kiedy byłem szczeniakiem, czepiałem się każdego przecinka i każdej

    Słownikowe:

    Wypuścić nie wolno rozstrzelać!

    W zależności od postawienia przecinków, skazaniec traci życie lub zyskuje
    wolność niczym pewien kot Schrödingera, zamknięty w skrzynce i bombardowany
    korpuskułami. ;)

> [...]

    > tolerancyjny. Niech każdy pisze tak, jak sam czuje i umie, mnie nic do tego.

    Stokrotka z polszczyzny byłaby zachwycona Twoją postawą. :)

    Ja się do niej (do Stokrotki) zraziłem, bo napisała, że uczelnie są biedna (chodzi
    o finanse) a ja niby też jestem tolerancyjny, ale znam uczelnie dobrze i wiem, że
    forsa leje się tam strumieniami jak woda z norweskich wodospadów.... Trzeba tylko
    stanąć z wiadrem, łapać i pić do woli!!!

    > PS. Czy mogę z powrotem zacząć używać łączników (-)? Pisanie myślników (-) i
    > pauz (-) jest męczące...

    Nie wiem, czy zauważyłeś, że piszesz tylko dywizy/łączniki.
    Być może dlatego, że w tym kodowaniu trudno o inne znaki,
    chyba że się stosuje notację taką, jak moja -- ,,'' i --. :)

    BTW -- raz też zaprotestowałem przeciwko ,,wyliczaniu'' po dwukropku, gdy
    wyliczane były tylko dwa elementy. Ktoś dowcipny coś zaczął marudzić
    o doprecyzowaniu ;) i uznałem, że chyba gra nie jest warta świeczki. :)

    --