  • 51. Data: 2011-02-04 09:08:52
    Temat: Re: Nowy program gospodarczy PIS
    Od: Maciej Bojko <m...@g...com>

    On Thu, 3 Feb 2011 21:26:03 +0100, "skippy" <m...@t...moon> wrote:

    >Na odkłamaniu, to podstawa.

    Aha. Ideolo to podstawa. OK, jest to jakiś punkt widzenia.

    A do tej pory tak robili?

    --
    Maciej Bójko
    m...@g...com

  • 52. Data: 2011-02-04 09:25:07
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Użytkownik "Maciej Bojko" <m...@g...com> napisał w wiadomości

    > Aha. Ideolo to podstawa. OK, jest to jakiś punkt widzenia.

    > A do tej pory tak robili?

    tak robią od pewnego czasu

  • 53. Data: 2011-02-04 09:32:46
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    skippy wrote:

> [...]
    >
    > http://www.emetro.pl/emetro/1,85651,9052345.html
    >
    > "...internauta, który zamieszcza link do tekstu na jakimś portalu, może
    > narażać na straty właściciela portalu, na którym tekst pierwotnie
    > umieszczono. Wchodząc tam przez link, który dostaliśmy w mailu, od razu
    > logujemy się na stronie z tekstem i pomijamy główną stronę portalu z
    > reklamami. A właściciel portalu żyje z reklam i ilości kliknięć..."
    >
    > Rząd się martwi, że podam link omijający reklamy na głównej stronie
    > prywatnego portalu.
    >
    > q mać normalnie kogoś tak kosmicznie powaliło, że szok:)

    Tak właśnie wygląda folwark zwierzęcy Orwell'a od środka, w rzeczywistości.
    Dobrym przykładem są rekomendacje dla banków komu udzielać kredytu, a komu
    nie. Wiem, że w przygotowaniu jest Rekomendacja SZ. Pan Kluza zaleci, w tej
    rekomendacji, kiedy wychodzić z domu bez szalika, a kiedy trzeba go mieć
    bezwzględnie na szyi. Będą też podane warunki kiedy szalik można mieć w
    kieszeni lub warunkowo w torbie. O owce trzeba dbać.

  • 54. Data: 2011-02-04 09:37:15
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    skippy wrote:

    > Użytkownik "Maciej Bojko" <m...@g...com> napisał w wiadomości

    > tak robią od pewnego czasu

    Czy może mi ktoś wytłumaczyć jaki jest cel wypłacania świadczenia
    emerytalnego w równej wysokości każdemu? Jaki ma w takim postępowaniu
    interes podatnik? Jaki ma interes urzędnik i polityk, to wiem.

  • 55. Data: 2011-02-04 09:41:50
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Użytkownik "totus" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Czy może mi ktoś wytłumaczyć jaki jest cel wypłacania świadczenia
    > emerytalnego w równej wysokości każdemu? Jaki ma w takim postępowaniu
    > interes podatnik? Jaki ma interes urzędnik i polityk, to wiem.

    A mi - dlaczego świadczenie miałoby być nierówne

  • 56. Data: 2011-02-04 09:47:21
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    skippy wrote:

    > A mi - dlaczego świadczenie miałoby być nierówne

    Tak wymyśliłem. Bo jeżeli nierówne, to czym się to różni od dzisiejszego
    ZUS? Kryteriami nierówności? Dziwny pomysł w takim razie. Ale co tam. Jest
    arcy zabawnie.

  • 57. Data: 2011-02-04 09:51:49
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    > Tak wymyśliłem. Bo jeżeli nierówne, to czym się to różni od dzisiejszego
    > ZUS? Kryteriami nierówności? Dziwny pomysł w takim razie. Ale co tam. Jest
    > arcy zabawnie.

    nierówne to by była next ściema
    ale widocznie nierówne jest potrzebne, żeby pozostał cały zus - ktoś musi
    liczyć tę nierówność
    pobór podatku emerytalnego przez skarbówkę widać jest zbyt prostym
    rozwiazaniem
    jednym sie nie mieści w głowach prostota, innym skala redukcji zusowskiego
    molocha

  • 58. Data: 2011-02-04 09:56:16
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

> [...]
    > bezwzględnie na szyi. Będą też podane warunki kiedy szalik można mieć w
    > kieszeni lub warunkowo w torbie. O owce trzeba dbać.

    Ludzie chcą brać kredyt, bank chce dawać.
    Ludzie myślą, nie są ubezwłasnowolnieni i oceniają, czy spłacą.
    Bank ma fachowców, długa historię, wie jak szacować ryzyko i czy mu sie to
    opłaci.

    Ale urzędnik wie lepiej co jest lepsze dla ludzi i co jest lepsze dla banku.

    Urzędnik górą.

  • 59. Data: 2011-02-04 10:11:24
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    skippy wrote:

    > Urzędnik górą

    To też jest dla mnie ciekawe. Urzędnik między 16, a 8 to zwykły człowiek ze
    wszystkimi jego przywarami i niedoskonałościami. Ale między 8, a 16 to
    klękajcie narody. Wie wszystko, na wszystkim się zna i zna najlepsze
    rozwiązania dla każdego. A tacy zwykli nie-urzędnicy w rozmowie z
    urzędującym urzędnikiem wyłączają myślenie, a może to ten urzędnik im je
    wyłącza. Fajnie jest to wszystko obserwować.

  • 60. Data: 2011-02-04 10:13:15
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "skippy" <m...@t...moon> napisał w wiadomości
    > q mać normalnie kogoś tak kosmicznie powaliło, że szok:)

    Poziom znudzenia biurokratów osiaga niebezpieczny pułap.
    Pomysłodawcę należałoby wysterylizować aby się kretyni nie mnożyli.

    --
    marfi